Lite slangning = 30 dagsböter...

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Suck!!

Läste någonstans att vallhallavägen bjöd på trevliga tillfällen för ovanligt hård acceleration och inbromsning. Visst stämde det! Jag lekte lite på behörigt avstånd från övriga trafikanter. Släppte till och med över fotgängare vid övergångsställen. Trots min trevlighet sladdade det in en civilare framför mig vid ett rödljus och mumlade något om vårdslöshet..framhjul..bakhjul..kryssa.. Nu damp det ner en räkning mostvarande ett billigt avgasrör, dvs 6000:-. Ska det vara så dyrt att ha hoj? Jag kan ju knappt inte ens köra på bakhjulet! Omkörningarna var enligt lagboken, inom fil, eftersom utrymme fanns.

Ville bara skriva av mig lite. Ni får gärna tycka synd om mig!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag tycker synd om dig, så länge du inte varigt vårdslös så har dom ingen rätt att behandla dig på det sättet!. Inte bötfäller dom väl ridflickor bara för att deras hingstar råkar stegra sig litegrann?. :mad:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Låter jäkligt dyrt och för bara en bedömningssak. Hade polisen bildbevis att stöda anklagelserna med ? Bara att neka och hävda att du körde säkert och med full kontroll, kalla in karaktärsvittnen som kan hävda att du är en snäll liten gosse som kör väldigt städat och att polisen måste överdrivit det hela. En viss körstil är inte alls likställt med vårdslöshet - det hänger på omständigheter och vem som sitter i sadeln.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Vrålneka till det! och överklaga! kan ju inte bli värre... se till så grisarna får jobba för stålarna dom vill slita av stackars motardåkarna!
och vad har vi lärt oss av det här!??? stanna inte nästa gång! :fakta :rock

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Go get em tiger!

Men seriöst? Körde du en bit på bakan eller var det bara en Up&Down wheelie? Och var stoppisarna vid rödljusen eller? fattar inte varför en stoppie skulle kunna vara vårdslöshet?? Får man inte bromsa hårt nu eller?!?!

Kan ju förstå om man glider några 100meter på slangen och kör lite rullande endoes mitt i trafiken, men förihelvete skulle nekat till anklagelserna om jag var i dina kläder...! :notme

edit: Vad menar du med civvare? Bil eller mc? Det första alternativet är ju busenkelt att skaka av i city. Det andra också om det är extra mycket trafik.... Skulle vilja se en BMW kryssa mellan bilarna... hehe :)

/Zana

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Mcbudet skrev:
Vrålneka till det! och överklaga! kan ju inte bli värre... se till så grisarna får jobba för stålarna dom vill slita av stackars motardåkarna!
:fakta :rock

Håller fullständigt med Mcbudet! :tummenupp

Jag var själv inne i rätten för ett tag sen för just vårdlöshet
och friades. Inte för att jag hade kört på bakhjulet, men ändå.

Till och med en f.d. polischef som min far känner säger att man aldrig ska erkänna.

Det är inte säkert att polisen ens rapporterar om man inte erkänner och om dom gör det så är det inte säkert att åklagaren tar upp fallet och om det går till rättegång så är det inte säkert att man blir fälld!

M.a.o. tre chanser att komma undan mot noll om man skriver under på plats! :fakta

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Zana skrev:

edit: Vad menar du med civvare? Bil eller mc? Det första alternativet är ju busenkelt att skaka av i city. Det andra också om det är extra mycket trafik.... Skulle vilja se en BMW kryssa mellan bilarna... hehe :)

/Zana

MC-snuten kör vildare än man tror. Vet ett exempel för ett bra tag sedan då en stor BMW jagade en cross genom en skogsstig och ner för trappor.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
eisbaer skrev:
MC-snuten kör vildare än man tror. Vet ett exempel för ett bra tag sedan då en stor BMW jagade en cross genom en skogsstig och ner för trappor.

okey okey! jag fattar...

/zana

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
eisbaer skrev:

Det måste vara våran allas favorit om det var i stockholm, hamren heter han, en mcpolis som tydligen är rätt galen, t.o.m kans kollegor säger det. mcbudet borde väl veta vem hamren är :D
Han har skickat många till bilprovningen för flygande efterkontroll alt hel besiktning :(

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Jo den mannen har man talat med ett par ggr även rastat denne oxå! hans metorder med att vara dryg och nitisk gör ju inte direkt att man lugnar ner sig! utan att man hooliganiserar ännu mer för att jävlas tillbaks! och till slut så slutar det med att man snurrar upp dim lite i stan..... det finns stolpskott inom poliskåren och det här är ett... och vet iaf 2 till som är jävliga som man inte stannar och pratar med, annars så är dom flesta trevliga och förstående och trevliga!

motardnisse skrev:
Det måste vara våran allas favorit om det var i stockholm, hamren heter han, en mcpolis som tydligen är rätt galen, t.o.m kans kollegor säger det. mcbudet borde väl veta vem hamren är :D
Han har skickat många till bilprovningen för flygande efterkontroll alt hel besiktning :(

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
motardnisse skrev:

:kulspruta :kulspruta --> Hamren <-- :whip :whip

Den jäveln fällde en jobbarkompis för fortkörning, 60 på 50 väg vid Roslagstull. Böter: 1600 kr (om jag inte minns fel). Tills saken hör att alla andra körde fortare än 60 men budet i fråga tog det lungt pga att snuten låg bakom.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
fan man börjar ju bli så "skraj" för polisen så man vägrar stanna, tänk om dom prejar en bara för att vara på den säkra sidan?.

"hörde" om en mcpolis(BMW) som hade följt efter en kille och sedan följt in denna på ett eljusspår, med andra ord dom skiter i om dom skadar andra vid smitning :mad:

"killen" kom dock undan :tummenupp :D

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag kan ju inte neka till bakhjulsåkningen men att det var vårdslöst kan jag definitivt neka till. Det var förresten en svart volvo som sladdade in framför mig när jag stog vid ett rödljus.

Tackar så mycket för finfint stöd!! ;-)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
eisbaer skrev:

vilken fjant, hur tusan trodde han att han skulle ta en cross.
Mitt personliga upplevelse är att de inte kör särskilt hårt på bumsarna, vet flera som räddat sig via trappor och lättare terräng. Tyvärr även jag, men jag är en bättre laglydigare människa nu:)

Last edited:

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Linuxs skrev:
Jag kan ju inte neka till bakhjulsåkningen men att det var vårdslöst kan jag definitivt neka till. Det var förresten en svart volvo som sladdade in framför mig när jag stog vid ett rödljus.

Tackar så mycket för finfint stöd!! ;-)

Det är bara att dra det till rätten och tala för din sak och ev. utnyttja rättskyddet på försäkringen och anlita en advokat.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
att dra en bmw mc polis med motard däck är inte alltid det lättaste, även om man skulle köra på ett geggit elljusspår :skrämd . dom är ruggit bra :( , och dom tvekar inte att skada almänheten för att sätta dit dig! :mad:

fast ni får vara bättre!, :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
DwD skrev:
att dra en bmw mc polis med motard däck är inte alltid det lättaste, även om man skulle köra på ett geggit elljusspår :skrämd . dom är ruggit bra :( , och dom tvekar inte att skada almänheten för att sätta dit dig! :mad:

fast ni får vara bättre!, :tummenupp

nu skojar du?
Är det nån slags superpoliser du råkat ut för?
Visst har jag sett hur de kan göra konster o manövrar på sina bumsar men nog åker du ifrån dem med din hoj trots motardhjul om du har lite terräng att gömma dig i.
Inte för att man ska göra sånna saker, det ska vara nåt väldigt illa man ställt till för att inte stanna.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
nu skojar du?
Är det nån slags superpoliser du råkat ut för?
Visst har jag sett hur de kan göra konster o manövrar på sina bumsar men nog åker du ifrån dem med din hoj trots motardhjul om du har lite terräng att gömma dig i.
Inte för att man ska göra sånna saker, det ska vara nåt väldigt illa man ställt till för att inte stanna.

nej visst fan går det att dra dom,
men skurna slicks å skog å lera är inte någon bra mix :D

ravenrs

rials
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Yamaha r6 -00
motardnisse skrev:

jo han är flygande inspektör nu!!!!

trevlig gosse :crash

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping