Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

ElTempoGigante

ElTempoGigante
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Yamaha XT660R -04
Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Last edited:

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Låter som "klubb för inbördes beundran syndromet".

Lite som HD gubbarna . . .

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
För min del hade du fått ha tröjan på dig, men jag kan ju bara svara för mig själv.

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Lantis skrev:
2521862 Låter som "klubb för inbördes beundran syndromet".

Japp har två på jobbet som åker "diselmoppe" (Ducati), de gillar inte japs och hävdar bestämt att deras maskiner är unika och har personlighet...

jag bryr mig inte, alla har vi olika smak och tycke, för jag vet ju att min hoj är den snyggaste och bästa som finns :rofl :mattias

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Oavsett vilket märke man kör känns ju det snacket bara löjligt om det nu var på allvar.:arsele

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Låter som om det är dem som är de största snorisarna... riktiga småbarn precis som när man var liten: -vi kan inte leka idag för jag ska leka med honom.

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Italia-twin
MC-intresse...

Kör hoj i grupp är skitkul oavsett märke. T.o.m. har vi i sommar kört med HD-åkare och motarder och NSR (125:eek:r) mfl. SKITKUL med trevliga människor så jag tror din polare är av klent virke i sin osäkra personlighet. Det finns ju alltid personer som döljer sig bakom fasader oavsett om det är motorfordon eller prylar. Kör som vanligt och använd skydd...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lantis skrev:
2521862 Låter som "klubb för inbördes beundran syndromet".

Apapap! :D

Det är skillnad på HA- och HD-gubbar (och gummor)

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Du gjorde helt rätt som lämnade tröjan hemma. Då man är ute och åker med de stora grabbarna så går tröjor fetbort!
Dessutom ska du ha cred för att du visste din plats i kön, dvs sist, där Japsen hör hemma. :tummenupp

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en "kompis" som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min "polare" sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt vräkte han ur säg. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Har fått en känsla av folk som kör ducce att de tror att de ska vara så speciella. Lite som h-d folk vill inte blanda sig med andra dödliga.
Förvånad att du fick åka med om de skulle bli sura på en tröja så låter de dig åka med

peterpb1

peter
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
sm 690 -07
tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..[/QUOTE]

ta på dig vilken tröja du vill, skit i vad din polare säger!!!!!:hjälm

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Hoj
BMW K1200s
PeGe skrev:
2521984 Du gjorde helt rätt som lämnade tröjan hemma. Då man är ute och åker med de stora grabbarna så går tröjor fetbort!
Dessutom ska du ha cred för att du visste din plats i kön, dvs sist, där Japsen hör hemma. :tummenupp

Japsen sist!
Grabben har humor!!!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
ElTempoGigante skrev:
2521843 ... Trist och omoget..
Ja, visst är det. En sådan inställning kommer sällan ensam, bakom det döljer sig en allmän inställning. En allmän inställning som gränsar till andra otrevligheter som mobbing, främlingsfientlighet, homofobi och hybris. Trist, mycket trist.

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Klart att dom inte uppskattar att du har tröja på dig,
det drar ju skam över hela gruppen.

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
:corn :corn :wiggle

Lätt å lösa!!
Sporthoj tröja Och Ducce buff. :tummenupp

Jösses vilken tramsig inställning.

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Jag skulle själv best en tröja men kom aldrig till skott, som personligt tryck fundera jag på
1. Ducceklubben Socio #3323
eller
2. Nej den är inte trasig, den ska låta så!:tummenupp

Men om nu mina vapenbröder tycker så som dom gjort mot dig, kanske det var tur att jag inte kom till skott.:huvet

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...