Road rash queen - Nyttig läsning!!

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
vette fan om jag tycker synd om henne..

e man så jävla dum att åka utan skyddskläder så hajar man väl att det kan hända nåt!!

jävla puckon där på andra sidan vattnet!:näsblod

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
philiph skrev:
2526539 vette fan om jag tycker synd om henne..

e man så jävla dum att åka utan skyddskläder så hajar man väl att det kan hända nåt!!

jävla puckon där på andra sidan vattnet!:näsblod

Kom igen nu.. Det är förjävla tråkigt att olyckor ska ske.. Sen är det korkat att åka utan skyddskläder.. men fortfarande synd för det :)

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
Min tjej har inget skinnställ och tjatar jämt om att åka en sväng, men jag vägrar. Jag har funderat på att ta me henne men efter den läsningen kommer jag defenitivt inte att ge efter. Tack!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Fajjerblejd skrev:
2526669 Min tjej har inget skinnställ och tjatar jämt om att åka en sväng, men jag vägrar. Jag har funderat på att ta me henne men efter den läsningen kommer jag defenitivt inte att ge efter. Tack!

Köpte kläder till min tjej nu på höstrean! Riktiga kläder och riktig hjälm är det som gäller!

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Kan verkligen vinddraget bli så överjävligt eller höll hon sig helt enkelt inte i alls?

Dom gånger jag blivit skjutsad har det inte varit någon fara.

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Fajjerblejd skrev:
2526669 Min tjej har inget skinnställ och tjatar jämt om att åka en sväng, men jag vägrar. Jag har funderat på att ta me henne men efter den läsningen kommer jag defenitivt inte att ge efter. Tack!
Låt henne läsa så kanske du inte behöver argumentera mer?

MilleN skrev:
2526687 Kan verkligen vinddraget bli så överjävligt eller höll hon sig helt enkelt inte i alls?

Jag förstod det som att det gick FORT, hon satt redan från början inte tillräckligt nära föraren, och sen slog visiret upp av vinddraget.
Gled hon 552', dvs lite drygt 170m så gick det FORT.

Last edited:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
MilleN skrev:
Kan verkligen vinddraget bli så överjävligt eller höll hon sig helt enkelt inte i alls?

Om man åker med för stor hjälm som inte sitter som det ska tror jag absolut att det kan bli ett redigt "vindfång". Nu har jag ju redan wad så jag kanske inte är rätt person, men i farter (motorväg) över 150km/h på bönpallen tycker jag att det börjar bli riktigt jobbigt för huvud/nacke, för att inte tala om farter i 250-300. Så visst, hinner man inte med att hålla i sig när det väl bär av lär man inte sitta kvar.

Själv har jag hållt på att åka i backen en gång när killen jag åkte med drog på utan att jag var beredd samtidigt som jag inte nådde runt honom med armarna ordentligt :näsblod

/Anneli Sjukskriven efter att fått en flygtur ut i geografin från passagerarplats

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
ah fy fan, mitt ex ville promt att vi skulle ta en tur,vilket jag dum som jag är gick med på, prackade på henne allt jag kunde hitta i hennes garderob i form av jeans o jeansjacka.. men va fan hjälper sånt i en krash i 90 :huvet :huvet

fast jag är iaf såpass vettig så jag ville ge henne en ordentlig åktur me lite snabba svängar o accelerationer osv men gjorde absolut inget sånt...tyckte redan jag va dum i huvet nog som lät henne sitta bakpå utan ordentlig utr.

O igår ville en tjejkompis bli skjutsad ett par hundra meter, utan varesig hjälm eller annan utr... aldrig i helvete.

flickor e korkade :D :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Har sett killar med skrapsår efter marksyning utan ställ med. Enda gången jag fått skrapsår med hoj var när jag försökte springa igång en 80 cc, så lite korkad är jag nog :rolleyes:

Hoppas att många läser artikeln och tänker efter. Även skrapsår kan ge men för livet.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fajjerblejd skrev:

Be henne läsa artikeln också. OCH titta på bilderna... Att undvika sådana skador med skyddskläder är en billig peng i sammanhanget.

sandstream

Guest
"A while back, the Speedfreak staff was cruising the internet, when we came upon a photograph. A pretty blonde girl in a topless photo."

Nå, vart fan är :tuttar

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
sandstream skrev:
2527425 "A while back, the Speedfreak staff was cruising the internet, when we came upon a photograph. A pretty blonde girl in a topless photo."

Nå, vart fan är :tuttar
Delar av dem blev kvar på olycksplatsen...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...