Hojsäsongen tog slut för drygt en vecka sedan.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jahapp... Då var det min tur att klota "på riktigt". Kom körande från praktikplatsen och ironiskt nog tänkte jag kolla hur mycket tid jag förlorar på att köra HELT lagligt på vägen hem.
I höjd med Åkeshov klantar jag mej och vips har jag marksyning i mötande körfält. Hojen ligger uppe på mittbariären (en överdriven hög och bred trottoarkant) och glider men håller sig kvar där. Jag, snabb som attan, hoppar upp på mittbariären när jag slutat rulla.
Jahapps... Under tiden jag känner efter om jag verkligen ska ta av mej hjälmen funderar jag över hur jag ska förklara för sambon om hans hoj...:glömdet
Polisen och ambulans kommer snabbt till platsen och första resan med plingplongtaxi var ett faktum.
Diagnosen=brutet nyckelben. Till att börja med tänkte de inte operera men det är jag GRYMT glad över att de ändrade på. Jag gick hemma ett par dar innan operationen och det var INTE roligt. Inte ens Ketogan funkade.
Aja... Energin finns för att börja skruva med hojen men halva kroppen säger lixom nej...
Skador på hojen som vi hittills har koll på= En jävla massa plast såklart, generatorkåpa (igen! Vi lyckas alltid klara sliponet!) växelpet, bromsskivor...

/Carin
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
watson skrev:
2527280 Jahapp... Då var det min tur att klota "på riktigt". Kom körande från praktikplatsen och ironiskt nog tänkte jag kolla hur mycket tid jag förlorar på att köra HELT lagligt på vägen hem.
I höjd med Åkeshov klantar jag mej och vips har jag marksyning i mötande körfält.
/Carin


Trist. Dock fattar jag inte hur man i laglig hastighet råkar komma över i mötande körfält?? Nåja, skadorna var ju inte så allvarliga, kåpor e ju sånt som e lätt att "laga" iaf..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
watson skrev:
2527280
I höjd med Åkeshov klantar jag mej och vips har jag marksyning i mötande körfält.
/Carin

Glad att du klarade dig så bra som du gjorde. Ett nyckelben är ett lindrigt pris att betala för en marksyning på trafikerad väg.

Nu till min fråga:
- Vad bestod klanteriet i?!
...alltså hur gick själva olyckan till?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Operera brutet nyckelben,gör dom sånt nu för tiden?
Jag råkade ut för en liten olycka för ca ett år sen och
trots en allvarlig nyckelbensfraktur ville dom inte göra något
åt det då.
Nu ett år senare och ett nyckelben som läkt ihop helt fel
så börjar dom fundera på vad dom ska göra åt saken:gnissla
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
det är det jag har sagt hela tiden, man ska inte köra lagligt, det blir alltid fel. dumt att försöka med ngt man inte klarar av, liksom
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Trist, aj inte kul hoppas nu läkningen går fort, han där hemma får sköta om dig väl. Annars:whip

Ang hojen det är bara material
och vipps så har du fixat ett extranöje till vintern ...
du och sambon, hans hoj i garaget tillsammans lite mys :p

Sköt om er //Heli
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
marten_larsson skrev:
2527391 Trist. Dock fattar jag inte hur man i laglig hastighet råkar komma över i mötande körfält?? Nåja, skadorna var ju inte så allvarliga, kåpor e ju sånt som e lätt att "laga" iaf..

Det var rent fysiskt BARA jag som hamnade i mötande och vid olyckan så höll jag nog 50 snarare än 70 på 70-väg. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag lovar att jag inte ljuger för dej, och oerfaren eller dålig mc-förare är jag inte.

Vad olyckan bestod i är så oerhört pinsamt att skriva. Jag fipplade med något helt enkelt, och vred kroppen åt vänster vilket resulterade i att min högerhand sköt styret åt höger. När detta hände så kollade jag inte på vägen direkt....:rolleyes:

@Heli: Han slavar här hemma. Var tvungen att övningsköra med en elev hem till oss för att hjälpa mej att resa på mej för att "pudra näsan". Stackars liten!!:arsele

/Carin
 

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Klippan
Hoj
GSX 1100F
watson skrev:
2527807 Var tvungen att övningsköra med en elev hem till oss för att hjälpa mej att resa på mej för att "pudra näsan". Stackars liten!!:arsele

Jag känner igen det alldeles för väl...
I augusti gick jag själv omkull med cykel (med trampor) och fick ett nyckelben ur led.
Jag satt en hel vecka i vardagsrummet och sov i en fåtölj med tv:n igång hela dygnet.
Sjukskriven en månad och hade problem att sova i sängen efter första veckan.

Men visst är det skönt att bli ompysslad :nurse


Krya på dig!!!
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kan bara gratulera till att det gick så bra med DIG, beklaga eländet som blev konsekvensen samt tacka för din ärliga skildring om varför - ska vara en kvinna till det...
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
watson skrev:
2527807 Det var rent fysiskt BARA jag som hamnade i mötande och vid olyckan så höll jag nog 50 snarare än 70 på 70-väg. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag lovar att jag inte ljuger för dej, och oerfaren eller dålig mc-förare är jag inte.

Vad olyckan bestod i är så oerhört pinsamt att skriva. Jag fipplade med något helt enkelt, och vred kroppen åt vänster vilket resulterade i att min högerhand sköt styret åt höger. När detta hände så kollade jag inte på vägen direkt....:rolleyes:

/Carin

Hehe, ja det där kan man ju känna igen lite grann iaf... Har jag gjort några gånger med cykel :)

Nåja, du blir förhoppningsvis frisk innan nästa hojsäsong börjar och då är du en erfarenhet rikare, fippla INTE när du kör hoj! :tungan
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
watson skrev:
2527807
@Heli: Han slavar här hemma. Var tvungen att övningsköra med en elev hem till oss för att hjälpa mej att resa på mej för att "pudra näsan". Stackars liten!!:arsele

/Carin

:pannkyss De är kärlek
Men å andra sidan så vet han vad det handlar om, så ta väl hand om varandra och krya på dig.
//Heli
 

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S
Krya på dig du...klantskalle...ÄHHH skojjade lite bara.
Hoppas du inte lider alltför mycket.
Har ju lite erfarenhet själv så jag vet,det är faaan inte roligt att gå hemma så där.:huvet
(Valrog)
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
G-L skrev:
2527894 Kan bara gratulera till att det gick så bra med DIG, beklaga eländet som blev konsekvensen samt tacka för din ärliga skildring om varför - ska vara en kvinna till det...

Jag hade MYCKET hellre skrivit att jag slangade genom rondellen och sen när jag satte ner den så låg det en bil framför och jag var tvungen att göra en stoppie och det var därför jag klotade....:rolleyes:

(Är helt facinerad av att jag kan skriva med BÅDA händerna! Räknas detta som sjukdjumpa?!:tungan )

/Carin
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hej:hej
Skönt att se att du orkar röra dig och skriva lite:pannkyss Då kanske du orkar med ett besök i helgen. Har du sån där läskig ställning nu? Hörs, håll dig stilla nu:tuttar
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
OLJEKYLD GSXR skrev:
2528319 Hej:hej
Skönt att se att du orkar röra dig och skriva lite:pannkyss Då kanske du orkar med ett besök i helgen. Har du sån där läskig ställning nu? Hörs, håll dig stilla nu:tuttar


Nej, nej! Ingen ställning. Inte ens stygn. Jag är ihoptejpad väl...
Besök i helgen får diskuteras...

/Carin
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Ajfan Carin, det där låter ju inget vidare.. krya på dig o tur att du klarade dig så bra som du gjorde iaf!
/z
 

Polka

Medlem
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
vtr1000f, gsxr600
watson skrev:
2527807 Vad olyckan bestod i är så oerhört pinsamt att skriva. Jag fipplade med något helt enkelt, och vred kroppen åt vänster vilket resulterade i att min högerhand sköt styret åt höger. När detta hände så kollade jag inte på vägen direkt....:rolleyes:

Känner igen det där, höll på att göra något liknande i sommar :rolleyes:
Krya på dig!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
2527280 Jahapp... Då var det min tur att klota "på riktigt". Kom körande från praktikplatsen och ironiskt nog tänkte jag kolla hur mycket tid jag förlorar på att köra HELT lagligt på vägen hem.
/Carin

Aj men satan då bruden. Det var inte alls roligt att höra :(
Skönt ändå att det under omständigheterna gick väl, även om du har haft/har ont i nyckelbenet. Tur att du klarade dig med livet i behåll!

Massa krya på sig kramar till dig!
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
nu vill jag inte verka elak eller så, men ni kan ju knappast tycka att hon hade tur när hon bröt nyckelbenet i en 50-km/h-vurpa? :va en sabla otur tycker jag...

förresten watson, är det inte din hojj som ser ut som en ko? mjölk ger starka ben, vet du :pannkyss
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top