knotan
fiddyturbo
får väll ta å lägga in lite bilder info om mitt senaste projekt.
har hitills bara hållt på med bilar å köpte min FYM för å ha nått att leka med, som vanligt spårade det ut å jag rev isär den för "smärre" uppdateringar
började med å skaffa större kolv(117cc) rejskammaxel, sen tog jag å ringde upp en vän på topplocksverkstaden ,kallas "musen" å är väll mest känd inom bilkretsar, (www.topptrim.se)
lämnade in cylindern för borrning å portning av toppen, samt ventilsätesjobb å justera in nya kammen,.
iom att jag har megaquirtkonverterat en hel rad med bilar tänkte jag att det kunde va en kul grejj med ett mappningsbart tändsystem, att det vidare finns utgång för launchcontroll gör ju det hela ännu bättre.
senare kommer jag även koppla in insprutningsystemet på hojjen men det får bli senare när jag har mer tid.
hojjen går en hel del bättre än orginal å börjar bli rätt så farlig iom att den går på bakhjulet på samtliga växlar, med en toppfart på 95 kmh, (som begränsas av att jag inte får tag på högre drevning) skulle upskatta att det tar nånstans drygt 6 sekunder för stillastående-toppfart '
håller på å mappar in tändbiten nu, har bara grovinställt få provkört i dagsläget, planen är å mappa den med konstant launc vid fullgas, dvs att den bränner rejält i grenröret vid fullgas ända tills man får upp ladd, turbon är ju en MHI t025 så den är aningen för stor så den är lite seg å få upp ladd i dagsläget, men hoppas det blir bättre med rätt tändkurva
spana in bilderna å sänd lite konstruktiv kritik
här är direktlänk till projekttråd med bilder på hemsidan för dem som inte kan se direkt här
http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=436
nya prylarna har anlänt
efter porting
tog olja ut till turbon via kanalen till kammaxeln, sen fixxade en retur via en nybyggd kammkåpa.
Megasparket
förstå provrepan
har hitills bara hållt på med bilar å köpte min FYM för å ha nått att leka med, som vanligt spårade det ut å jag rev isär den för "smärre" uppdateringar
började med å skaffa större kolv(117cc) rejskammaxel, sen tog jag å ringde upp en vän på topplocksverkstaden ,kallas "musen" å är väll mest känd inom bilkretsar, (www.topptrim.se)
lämnade in cylindern för borrning å portning av toppen, samt ventilsätesjobb å justera in nya kammen,.
iom att jag har megaquirtkonverterat en hel rad med bilar tänkte jag att det kunde va en kul grejj med ett mappningsbart tändsystem, att det vidare finns utgång för launchcontroll gör ju det hela ännu bättre.
senare kommer jag även koppla in insprutningsystemet på hojjen men det får bli senare när jag har mer tid.
hojjen går en hel del bättre än orginal å börjar bli rätt så farlig iom att den går på bakhjulet på samtliga växlar, med en toppfart på 95 kmh, (som begränsas av att jag inte får tag på högre drevning) skulle upskatta att det tar nånstans drygt 6 sekunder för stillastående-toppfart '
håller på å mappar in tändbiten nu, har bara grovinställt få provkört i dagsläget, planen är å mappa den med konstant launc vid fullgas, dvs att den bränner rejält i grenröret vid fullgas ända tills man får upp ladd, turbon är ju en MHI t025 så den är aningen för stor så den är lite seg å få upp ladd i dagsläget, men hoppas det blir bättre med rätt tändkurva
spana in bilderna å sänd lite konstruktiv kritik
här är direktlänk till projekttråd med bilder på hemsidan för dem som inte kan se direkt här
http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=436
nya prylarna har anlänt
efter porting
tog olja ut till turbon via kanalen till kammaxeln, sen fixxade en retur via en nybyggd kammkåpa.
Megasparket
förstå provrepan
Last edited: