Har ni nån "favvogodisbutik" ? Godisjakt i helgen! ;D

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har tröttnat på samma gamla vanliga tråklösgodis och vill ha nåt nytt, fräscht och gott.

Och när jag inte har något planerat för helgen så varför inte dra iväg nånstans och köpa godis ;)
När jag och co ändå kommer göra det så kan man ju passa på att köpa nåt gott.

Alltså inte karamellkungen eller så..iaf inte med det vanliga lagret som finns på varje Hemköp :tråk

Så, har ni nåt favvoställe, kiosk eller vad som helst där ni handlar erat lördagsgodis, säg till :D

Edit: Avståndet spelar mindre roll. Jag har all tid i världen :p
 
Last edited:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Vill du åka långt kan du åka till ett ställe utanför halmstad som heter lillstugan, dom har hur många sorter som helts, typ 100m2 bara lösgodis och MEGA färskt, billigt med typ 5.90:tummenupp
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
Jag tror jag svarar för MÅNGA Göteborgare när jag säger att du borde åka till 4-Gott!!! Vid Skanstorget...stort utbud med dagsfärskt godis...:tummenupp :yoparty
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Vad sägs om att prova naturgodis? Jättegott och det känns inte lika onyttigt som vanligt godis. Prova på Citygross, det i Mantorp har i alla fall stort utbud av naturgodis!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bobbo V skrev:
2555056 Godistoppet i Hummelsta mellan Västerås och Enköping. http://www.limeway.se/102438/Godisstoppet_AB.aspx

Vägbeskrivning: 80, 50, 70, 67, E18 :)

Som har typ en god godistyp av 500 :(


Näe, åk till din lokala grossist och väl där så köper du 1-kilos lådor med cola-patroner och sen givetvis en låda med nappar. Finns ju även annat gott också, men dessa räcker :D I kassan säger du att du ska teckna firmakort och ber om en lapp så får du handla utan kort :tummenupp
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Dee_cati skrev:
2555465 Som har typ en god godistyp av 500 :(


Näe, åk till din lokala grossist och väl där så köper du 1-kilos lådor med cola-patroner och sen givetvis en låda med nappar. Finns ju även annat gott också, men dessa räcker :D I kassan säger du att du ska teckna firmakort och ber om en lapp så får du handla utan kort :tummenupp

Jag tycker att dom har många goda sorter =)

Skoteridioten, Vart åkte ni då?
 

FreddaGädda

Guest
Jag äter inte socker och inte pressat fett(chips).
Efter att i princip ha levt på godis, glass och läsk och sedan slutat tvärt med det för hälsans skull, och inte ätit det på år och dar. Jag hittar verkligen inte på när jag säger att godis och chips smakar skit när man vant av sig. Det är sockerabstinensen som lurar en att det är gott. Måste väll finnas fler än jag som "sett ljuset"?

Ät moröttter..

Trevlig helg
 
Last edited:

BB Punk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Mellan dig och grannen.
Hoj
Cbr 1100 XX
FreddaGädda skrev:
2574922 Jag äter inte socker och inte pressat fett(chips).
Efter att i princip ha levt på godis, glass och läsk och sedan slutat tvärt med det för hälsans skull, och inte ätit det på år och dar. Jag hittar verkligen inte på när jag säger att godis och chips smakar skit när man vant av sig. Det är sockerabstinensen som lurar en att det är gott. Måste väll finnas fler än jag som "sett ljuset"?

Ät moröttter..

Trevlig helg

La själv av för 8-9 månader sen,och man har inte haft något sug efter det heller.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
FreddaGädda skrev:
2574922 Jag äter inte socker och inte pressat fett(chips).
Efter att i princip ha levt på godis, glass och läsk och sedan slutat tvärt med det för hälsans skull, och inte ätit det på år och dar. Jag hittar verkligen inte på när jag säger att godis och chips smakar skit när man vant av sig. Det är sockerabstinensen som lurar en att det är gott. Måste väll finnas fler än jag som "sett ljuset"?

Ät moröttter..

Trevlig helg

Håller med, dock inte lagt av med att äta godis helt och hållet, för det är faktiskt hyffsat gott. Speciellt naturgodis (det räknas väl ändå som godis?) funkar.

Chips å allt annat snacks är jävligt nasty, fy fan.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
lorkan skrev:
2578123 Håller med, dock inte lagt av med att äta godis helt och hållet, för det är faktiskt hyffsat gott. Speciellt naturgodis (det räknas väl ändå som godis?) funkar.

Chips å allt annat snacks är jävligt nasty, fy fan.


Ät frukt. Har jag möjlighet kan jag med lätthet äta 1kg om dagen.:näsblod
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Kawakex skrev:
2554990 Vill du åka långt kan du åka till ett ställe utanför halmstad som heter lillstugan, dom har hur många sorter som helts, typ 100m2 bara lösgodis och MEGA färskt, billigt med typ 5.90:tummenupp


Japp, Lillstugan är bra.. Man kör från Halmstad mot Laholm sen svänger man in imellan ett hus och en lada på en väldigt smal väg. Sitter en liten skylt på motsatt sida av vägen..

Dom är dessutom kunder till oss så ni ser till att jag kan köpa fräscha hojar!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag har idag ingen favoritgodisbutik. Men jag hade när jag var 11-12 år gammal, Jättegott i Fruängen. De sålde cigaretter till mig och mina kompisar om man sa nåt smart, som "de är till pappa". Coolt va?
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
FreddaGädda skrev:
2574922 Jag äter inte socker och inte pressat fett(chips).
Efter att i princip ha levt på godis, glass och läsk och sedan slutat tvärt med det för hälsans skull, och inte ätit det på år och dar. Jag hittar verkligen inte på när jag säger att godis och chips smakar skit när man vant av sig. Det är sockerabstinensen som lurar en att det är gott. Måste väll finnas fler än jag som "sett ljuset"?

Ät moröttter..

Trevlig helg

När jag dietar har jag perioder utan ätardag ... innan den sista tävlingen jag gjorde hade jag ingen ätardag på 4 veckor. Jag har inget sug efter godis de dagarna jag vet att jag inte "får" äta det på när jag dietar. Men direkt när jag slår upp ögonen på ätardagarna så vill jag ha allt allt allt

Morötter käkade jag massvis innan men har nu fått order om att inte äta så mycket råkost. Jag fick stressmage eftersom jag åt för mycket fibrer :huvet
 

FreddaGädda

Guest
Värt att tillägga är även sättet det lever rövare med blodsockret och trycket/pulsen. När man är van så känner man inte "biverkningarna", men när man däremot inte är van så är det påfallande vilken kraftfull effekt det har på kroppen. Jag har i vetenskapens namn testat att dricka en burk läsk och frossa glass vid ett par enstaka tillfällen. Man mår verkligen tydligt dåligt. Känns ungefär som att man börjar bli sjuk. Till exempel som att man känner sig anfådd trots att man sitter still, huvudet känns lätt och pulsen går upp.

I mitt fall som har trashad ämnesomsättning efter en radikal svältkur, så blir finmotoriken påverkad och kroppen blir ryckig. Det blir även svårare för ögonen att fokusera. Och sen huvudvärk ovanpå det när blodsockret sjunker.
Det vet jag inte om andra upplever. Och nej, jag har inte diabetes.
Livet är bättre utan godis. Man behöver det inte, hur mycket man än inbillar sig
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top