Nu är man med i matchen igen! GSXR 750 K6

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
I en hel sommar har man våndats och mått rent fysiskt dåligt för man har varit utan hoj. :gnissla Jag har hör "svinen" åka förbi, jag har mött dem fina sommardagar med tårar i ögonen och ångest i mitt bröst. Jag här suttit här på forumet som en avfällning med texten allt sålt på min avtar. Jag har känt mig ovärdig att skriva i inlägg (även om jag har gjort det) har nog varit en andra klassens människa utan hoj.

Det är märkligt vilken påverkan dessa tvåhjulig fordon gör på en. Det har dock varit lite jobbigt med alla tragiska olyckor som man har läst om ända sedan det blev snöfritt i våras. Det har dock inte avskräckt även om målsättningen blir att köra mest bana.

I fredags hämtades en lättvurpad Suzuki GSXR 750 K6 från Wrack bike här i Tyskland. 570 mil på mätaren, repig sidokåpa på vänster sida och en spräckt sidokåpa på höger sida. Vänstra kåpan var nog värre för den som sitter på nu är utbytt och kommer från en 600. Nu ska den moddas lite för att sedan köras gata/bana. Jag kommer nog att montera kraschkåpor om jag inte hittar någon som kan sälja original sidokåpor eller komplett kåpset för en vettig peng. Nytt avgas måste dit också, siktar på ett Laser GP-style, ser jäkligt bra ut.:tummenupp

Det blir kul att se hur den funkar framåt våren eftersom den är omskriven i alla tidiningar som den optimala banhojen.

Postar även lite bilder, nu går det inte att berömma putsen men vem bryr sig?

Äntligen känner man sig som en fullvärdig människa igen och det ska bli kul att köra ett nytt märke efter fyra stycken Kawasakis.
 

Bifogat

  • PICT0020 (Small).JPG
    PICT0020 (Small).JPG
    69.6 KB · Visningar: 417
  • PICT0004 (Small).JPG
    PICT0004 (Small).JPG
    64.4 KB · Visningar: 470
  • PICT0025 (Small).JPG
    PICT0025 (Small).JPG
    61.6 KB · Visningar: 321
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Fler bilder...
 

Bifogat

  • PICT0006 (Small).JPG
    PICT0006 (Small).JPG
    53.4 KB · Visningar: 216
  • PICT0009 (Small).JPG
    PICT0009 (Small).JPG
    70 KB · Visningar: 269
  • PICT0013 (Small).JPG
    PICT0013 (Small).JPG
    54.1 KB · Visningar: 185

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Jäklar vad fin den är :tummenupp

Vågar man fråga vad en kraschad gsxr750 eller liknande hoj ligger på i tyskland i runda slängar?
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Norqen skrev:
2562198 Jäklar vad fin den är :tummenupp

Vågar man fråga vad en kraschad gsxr750 eller liknande hoj ligger på i tyskland i runda slängar?
Tackar!!

Priset beror på hur skadad den är, årsmodell, mil och lite annat men du kan köpa en för mellan 2 och 8000 Euro. Den här köpte jag för strax under 7000 Euro. Känns rätt ok faktist, allra helst eftersom jag har suktat efter en sån här ända sedan de presenterades förra året. :)
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Okey, ja då kan ju tillåmed jag som student börja drömma om en lätt krockad hoj från tyskland :banana
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Palmas skrev:
2562214 Tackar!!

Priset beror på hur skadad den är, årsmodell, mil och lite annat men du kan köpa en för mellan 2 och 8000 Euro. Den här köpte jag för strax under 7000 Euro. Känns rätt ok faktist, allra helst eftersom jag har suktat efter en sån här ända sedan de presenterades förra året. :)


Det lät ju helt klart som ett vettigt pris tycker jag!

Lite ot men hur pass krångligt är det att regga in en hoj i sverige? Blev ju utan att ljuga väldigt sugen på att själv ta hem en repad ifall de är så pass billiga. Såg vad som stog ang transport av hojar hem från tyskland osv, skicka gärna ett PM ang pris osv.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Riktigt grym hoj .......

Den kommer du nog har mycket kul med på banorna med nästa sommar ........
smidigheten från en 600 och moset från en 1000 :yoparty
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Disasterpiece skrev:
2562265 Det lät ju helt klart som ett vettigt pris tycker jag!

Lite ot men hur pass krångligt är det att regga in en hoj i sverige? Blev ju utan att ljuga väldigt sugen på att själv ta hem en repad ifall de är så pass billiga. Såg vad som stog ang transport av hojar hem från tyskland osv, skicka gärna ett PM ang pris osv.
Det ska inte vara speciellt krångligt, det viktiga är att man får med alla viktiga papper som farzeugbrief och ett ev COC dokument. COC dokumentet behövs dock inte om cykeln är reggad i ett annat EU-land för då är den redan godkänd för Sverige. Sedan är det bara att beställa datum för regbesiktning i Sverige och regga in den. Ett viktigt krav är att för att anses som begagnad måste cykeln vara minst 6 mån gammal och ha gått minst 600 mil.

Jag skickar ett PM.

// Göran
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Palmas skrev:
2562140
I fredags hämtades en lättvurpad Suzuki GSXR 750 K6 från Wrack bike här i .

Låter ju inte bra med lättvurpade hojar... :tungan

Sorry, kunde inte låta bli... :D

Grattis till hojen, den blir nog kanon att köra bana med! :tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Palmas skrev:
2562416 Det ska inte vara speciellt krångligt, det viktiga är att man får med alla viktiga papper som farzeugbrief och ett ev COC dokument. COC dokumentet behövs dock inte om cykeln är reggad i ett annat EU-land för då är den redan godkänd för Sverige. Sedan är det bara att beställa datum för regbesiktning i Sverige och regga in den. Ett viktigt krav är att för att anses som begagnad måste cykeln vara minst 6 mån gammal och ha gått minst 600 mil.

Jag skickar ett PM.

// Göran
Hur är det skall inte hojen som är så pass ny vara helfordonsgodkänd? Detta betyder iallafall att allt måste vara orginal vid en registreringsbesiktning.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
aRWe skrev:
2562447 Hur är det skall inte hojen som är så pass ny vara helfordonsgodkänd? Detta betyder iallafall att allt måste vara orginal vid en registreringsbesiktning.
Jo som jag förstår det så är det så. Original är nog att föredra vid regbesiktningen. Slip-on är enligt information jag har fått inte att rekommendera vid regbesiktning.

Det finns en bra vägledning på SMCs hemsida om att importera hojar som inte bara behandlar import från EU utan även från andra länder och det är nog då som COC dokumentet är viktigast.

Jag har läst igenom den några gånger men kommer inte ihåg ordagrannt men den är bra att kolla i för att veta vad som gäller.

// Göran
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Wagge skrev:
2564908 Vilken läckerbit till hoj! :drool
Tackar!! Vi kanske möts uppåt skogarna till sommaren. Frun och sonen bor i Örnsköldsvik och jag vecko/månadspendlar. Siktet är inställt på Mittsverigebanan några gånger under kommande semester.:tummenupp

driverinblack skrev:
2564915 grymt snygg hoj :tummenupp.
Tackar:tummenupp Kul att ni gillar den trots skavankerna. Det skall bli fixning av detta under vintern troligen med ett kraschkåp-set eller nya originalkåpor om jag hittar några till vettigt pris.

Är det någon som har några får ni gärna PM:a med pris.

Känns jäkligt bra i alla fall och nu är målet att få nummerskylt på den till fredag så man kan åka till helgen. Det är ett konstigt system här i Deutschland.:va
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
aRWe skrev:
2562447 Hur är det skall inte hojen som är så pass ny vara helfordonsgodkänd? Detta betyder iallafall att allt måste vara orginal vid en registreringsbesiktning.

Svar JA.
Grundregeln är att allt original ska sitta där om du inte vill ha problem. En kompis var och reggade en 1000K4 nyss. Kåporna var mer eller mindre större bitar som hölls ihop av silvertejp/buntband. Besgubben var nöjd. Kåporna ska sitta på plats samt inga vassa kanter osv annars är det kört.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Palmas skrev:
2562416 Det ska inte vara speciellt krångligt, det viktiga är att man får med alla viktiga papper som farzeugbrief och ett ev COC dokument. COC dokumentet behövs dock inte om cykeln är reggad i ett annat EU-land för då är den redan godkänd för Sverige. Sedan är det bara att beställa datum för regbesiktning i Sverige och regga in den. Ett viktigt krav är att för att anses som begagnad måste cykeln vara minst 6 mån gammal och ha gått minst 600 mil.

Jag skickar ett PM.

// Göran

Vänta här nu..jag förde med mig en redan inreggad hoj från Irland (IRL reggad alltså) och det blev ett jäkla ståhej för jag hade inte mitt COC papper och jag fick vackert ombesiktiga hela skiten när jag äntligen fick tag i mitt COC ett par månader senare (och hojen hade gått 900 mil och var 14 månader gammal och allt var original). Kolla upp det för säkerhetsskull :)

Stort grattis till hojen, det är min drömhoj..tom färgen var rätt ;) o lillkillen är sååååå söt på din avatar.
:hej
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top