Miniskylt Madness

Jag

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
2568172 Vad är det för fel på vägverkets?
Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
GSXR1100R skrev:
2568170 Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.

Har mött polishojar och bilar många gånger på mina turer med hojen.
(bor granne med polishuset på k-holmen)

Men har inte någon gång blivit stoppad.. men jag har tur,
har alltid haft det, kommer alltid ha det.. :)

Så jag fortsätter nog köra på tur nästa år..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu har jag ingen plåt alls. Innan har jag endast kört med VV's.

Jag ser inte skylten när jag kör ändå.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
GSXR1100R skrev:
2568173 Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.

Kanske kan göra miniskyltarna ätbara?

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Rigge skrev:
2568172 Vad är det för fel på vägverkets?

Egentligen inget!

Jag hade miniskylt monterad hela sommaren. Dagen innan besiktning bytte jag till orginalskylten. Sen har den fått sitta kvar. Enda anledningen för mig att ha miniskylt, är att hojen ser så förbaskat mkt bättre ut med den på.

Hade jag alltid varit ute efter att lura snuten, hade jag plockat bort skylten helt.. Men inte f-n tycker jag det är värt 1500:- för en miniskylt, Straffet är ju detsamma som att åka helt utan skylt... :va

Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
hållundan skrev:
2568180
Jag ser inte skylten när jag kör ändå.
Herregud, vad är det du säger, det är ogenomtänkta kommentarer som det där som får alla miniskyltägare, kjolpaket-på-gammal-volvo-ägare och köra-med-tända-dimljus-bilförare att bli jätteledsna! Be om ursäkt!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag kör med originalskylt. Hade miniskylt innan, men bytte eftersom jag inte alls är så sugen på att bli stoppad enbart pga att polisen ser att jag har miniskylt. Då lär de se resten också :gnissla

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Var köper man miniskylt ? Kan man bara få den exakt som orginal fats minder kan man få i olika färger. Det är nämligen så att min hoj finns i GB och de skyltarna är ass fula och stora

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
R1Monstret skrev:
2568185 Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.
Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.

Slipon med för högt buller är en sak men en skylt....

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
har inte sett min skylt på bra länge, den ligger i garaget nån stans

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
VV skylt placerad i hjulhuset, är det samma peng på att ha den där som att köra med utan, (eller liten)? Finns väl så att säga risk för att den hamnar på läppen längst bak igen istället.

// Wip

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
GSXR1100R skrev:
2568199 Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.

Slipon med för högt buller är en sak men en skylt....

Du e bara "gammal" :confused: och kör på en änu äldre hoj (tror jag):tungan

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har vv:s skylt, men har den inte placerad rätt. Vilket blir samma brott som miniskylt.

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
lahi skrev:
2568197 Jag kör med originalskylt. Hade miniskylt innan, men bytte eftersom jag inte alls är så sugen på att bli stoppad enbart pga att polisen ser att jag har miniskylt. Då lär de se resten också :gnissla
Blev ertappad att ha framfört min på allmän väg utan skylt, ett riktigt grovt brott :) slängde då hanskarna fort som fan på laddtrycksmätarn och klarade mig :)

1500kr är för mycket för att åka med mini skylt bättre att köra utan :)

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
R1Monstret skrev:
2568185 Egentligen inget!

Jag hade miniskylt monterad hela sommaren. Dagen innan besiktning bytte jag till orginalskylten. Sen har den fått sitta kvar. Enda anledningen för mig att ha miniskylt, är att hojen ser så förbaskat mkt bättre ut med den på.

Hade jag alltid varit ute efter att lura snuten, hade jag plockat bort skylten helt.. Men inte f-n tycker jag det är värt 1500:- för en miniskylt, Straffet är ju detsamma som att åka helt utan skylt... :va

Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??

Min åsikt är nog ändå den att man lider större risk att bli ertappad såsom en skurk i de fall då motorcykeln fullständigt saknar skylt än när där finns en mindre skylt än tillbörligt, enär somliga poliser lättare tycks se mellan fingrarna för mer ringa förseelser än grövre. Således bör det i längden vara dyrare att fara utan skylt än med en liten.

Mad dog

Twin Power
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia Rsv Factory, Honda Cr 250
Jag har VV´s skylt men har den placerad i hjulhuset så den inte syns bakifrån, kanske är lika höga böter som miniskylt men lättare att snacka sig ifrån, det lyckades iaf jag med när dom kom efter jag hade vurpat i sommras, men då var dom ju inte lika hårda på sån här grov brottslighet.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy