GSXR1100R
The older i get the faster i was
Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.
Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.Rigge skrev:2568172Vad är det för fel på vägverkets?
GSXR1100R skrev:2568170Som ni säkert redan känner till så kostar det numera 1500:- i böter om man ertappas med denna livsfarliga och olagliga produkt.
GSXR1100R skrev:2568173Det är troligtvis det lilla formatet som gör skylten farlig, den kan lätt fastna i halsen om man sväljer den.
Rigge skrev:2568172Vad är det för fel på vägverkets?
Herregud, vad är det du säger, det är ogenomtänkta kommentarer som det där som får alla miniskyltägare, kjolpaket-på-gammal-volvo-ägare och köra-med-tända-dimljus-bilförare att bli jätteledsna! Be om ursäkt!hållundan skrev:2568180
Jag ser inte skylten när jag kör ändå.
Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.R1Monstret skrev:2568185Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??
Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.
GSXR1100R skrev:2568199Jag har aldrig ens haft någon miniskylt, men jag blir förbluffad om folk är så envisa att dom fortsätter med miniskylt trots risken att få betala 1500:- för ingenting, är det verkligen värt det eller är priset för civil olydnad priceless.
Slipon med för högt buller är en sak men en skylt....
1500:- i sjön, grattisMr Helmut skrev:2568204Har vv:s skylt, men har den inte placerad rätt. Vilket blir samma brott som miniskylt.
Blev ertappad att ha framfört min på allmän väg utan skylt, ett riktigt grovt brottlahi skrev:2568197Jag kör med originalskylt. Hade miniskylt innan, men bytte eftersom jag inte alls är så sugen på att bli stoppad enbart pga att polisen ser att jag har miniskylt. Då lär de se resten också![]()
Mr Helmut skrev:2568204Har vv:s skylt, men har den inte placerad rätt. Vilket blir samma brott som miniskylt.
R1Monstret skrev:2568185Egentligen inget!
Jag hade miniskylt monterad hela sommaren. Dagen innan besiktning bytte jag till orginalskylten. Sen har den fått sitta kvar. Enda anledningen för mig att ha miniskylt, är att hojen ser så förbaskat mkt bättre ut med den på.
Hade jag alltid varit ute efter att lura snuten, hade jag plockat bort skylten helt.. Men inte f-n tycker jag det är värt 1500:- för en miniskylt, Straffet är ju detsamma som att åka helt utan skylt...![]()
Frågan är om folk som tidigare hade miniskylt, nu helt kommer plocka bort sina skyltar??
Nåja.. Jag har iaf gett upp tanken på miniskylt.. Tänker fortsätta med den stora fula.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |