Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Att varje dag är en aldrig sinande källa till ilska är vi nog alla överens om. Måndagar speciellt är ett ymnighetshorn ur vilket det fullständigt flödar försmädliga små och stora irritationsmoment.

Ur högen idag drar jag:

* Den där jävla kortavgiften!

Jag blir så förbannad på butiker och restauranger som envisas med att lägga på den där satans femkronan på "kortköp under hundra kronor".
Tuff skit att de har usla avtal med banken/kortföretaget/w h a t ä v a h .

Dagens restaurang, "Restaurang Tzatsiki" på Sveatorget i Borlänge, får inte besök av mig i fortsättningen.

Vad gjorde dig arg idag?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
-"Sound like somebody has a case of the Mondays."

/Office Space

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Zee skrev:
2578844 -"Sound like somebody has a case of the Mondays."

/Office Space

hehe Den filmen är grym ;-) + jennifer aniston är ju het

duckie skrev:
2578839Vad gjorde dig arg idag?

Blev inte så jätteglad när väckarklockan ringde imorse, eller att jag var tvungen att snooza den 5 ggr, och att jag fick bråttom till jobbet...

Annars lugnt :D

Last edited:

Mcbrud

Guest
Lastbilen som var nära att köra på mig och min hund i skogen idag... I SKOGEN!!!! Vem faen kör en stor lastbil i 70 km/h i SKOGEN!!:mad: :mad: :mad:

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
minimoto/snart barnvagn
att jag gick upp ur sängen för tidigt.
och kom på att jag inte har nån tid att passa:arsele

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
duckie: Har för mig att om man har VISA, så behöver man inte betala den avgiften om man säger till, kan det stämma?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mcbrud skrev:
2578865 Lastbilen som var nära att köra på mig och min hund i skogen idag... I SKOGEN!!!! Vem faen kör en stor lastbil i 70 km/h i SKOGEN!!:mad: :mad: :mad:

Fast vem rastar hunden längs med en skogsväg då? Varför inte rasta hunden INNE i skogen istället?:va

Eller du menar att en lastbil härjade loss INNE i skogen, halvt flygandes över stock och sten!? :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilken bra tråd, skulle kunan ägna en livstid i den. Får se nu, efter tre minuter i bilen så kom det ett inslag på P1 om att en pastor från Livets Ord skulle föreläsa om Intelligent Design på Linköpings Universitet imorgon, åsiktsfascist utsedd av regimen debatterade emot detta och var upprörd. Han störde mig först. Sedan efter fyra minuter debatt så störde även hans debattmotståndare mig då han höll med om att alla åsikter inte skall få uttryckas på Universitet, bara de han gillade.
Och då hade jag inte ens kommit till jobbet än. :mad:

Sedan dess har jag bokat vinterdäcksbyte hos ett pucko som störde mig, det var innan lunch precis.

fy fan

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Mcbrud skrev:
2578865 Lastbilen som var nära att köra på mig och min hund i skogen idag... I SKOGEN!!!! Vem faen kör en stor lastbil i 70 km/h i SKOGEN!!:mad: :mad: :mad:
Jag skulle kunna göra då det är en av mina arbetsuppgifter NÄR jag arbetar.

Själv blir jag förbannad på det brev som kom idag som kunngör att jag, om jag vill ha mitt jobb nästa år, måste stanna utmolands sex veckor extra och istället för att komma hem i septebmer och kunna ha en chans att börja på universitet motsvarande blir tvungen att stanna till en bit in i november.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
duckie skrev:
2578839Ur högen idag drar jag:

* Den där jävla kortavgiften!

Jag blir så förbannad på butiker och restauranger som envisas med att lägga på den där satans femkronan på "kortköp under hundra kronor".
Tuff skit att de har usla avtal med banken/kortföretaget/w h a t ä v a h .

Dagens restaurang, "Restaurang Tzatsiki" på Sveatorget i Borlänge, får inte besök av mig i fortsättningen.

Vad gjorde dig arg idag?

Är det egentligen inte förbjudet att ta ut kortavgift...eller har jag drömt :va men jag kan hålla med om att det är jävligt störande.

Mitt första bidrag idag som gjorde mig så jävla förbannad var att jag skulle ta bussen till jobbet och hade inget busskort och dessutom inga lösa pengar, fick rota i en skål med massa 50-öringar och betala busschaffisen 30:- med massa mynt, 11 enkronor och 38 femtiöringar :mad:

andra grejen var att det fanns fan inget tinat bröd imorse till frukost vilket gjorde mig riktigt förbannad och jag fick dricka en gainer istället :mad: :mad:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Brist på 20-lappar i kassan på jobbet är mitt största problem för dagen...

Gabor

Guest
Att klock fan tjöt 0500,.....

..å jag blev tvungen att kliva upp. Där börjad det...:huvet ...sen har det fortsatt vara stabilt...:mad: ....:tummenupp ..:D

Kia

Guest
Att sitta och betala räkningarna och inse att pengarna räcker inte den här månaden heller... :mad:

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Jag blev väckt av att en telefonförsäljare ringde, efter att jag nekat till att köpa viasat box i ett par minuter, så slängde HAN på luren i örat på mig, precis innan jag skulle göra det :mad:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Att nåt jävla kronmongo skickade fel färgpatroner till mig.

F.ö rätt åt dig duckie!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
peteR1000 skrev:
2578884 Är det egentligen inte förbjudet att ta ut kortavgift...eller har jag drömt :va men jag kan hålla med om att det är jävligt störande.

Nej, det är inte förbjudet. Däremot kan vissa banker ha det som vilkor att avgiften skall ligga på handlaren.

Enkel matematik:

Hur stor tror ni vinsten är på det genomsnittliga köpet i den genomsnittliga tobakskiosken?

En burk cola, en snusdosa, en kvällstidning och en snickers...
10 + 25 + 10 +10 = 55:-

Hur stor tror ni vinsten är efter att alla kostnader(inköp + hyra +lön +driftskostnader + m.m.) är betalda!?

Tror ni de har en femma i vinst på ett sådant genomsnittsinköp?!

Enkel matte:
- hur mycket blit kvar av vinsten om de tvingas pröjsa 5 spänn till banken för att kunden inte kan ta ut nån hundring för att betala småinköp!?!

Gnäll på bankerna, inte på handlarna.
Bankerna tjänar MILJARDER om året på kortavgifter. Bankerna tjänar dessutom hundratals miljoner på att slippa kontanthanteringen.

Nu är iofs jag glad att handlarna tvingas betala kortavgifter eftersom det är en väldigt god inkomstkälla för min egen avdelning. Vi har väl kortterminaler i en sissådär 15.000 butiker eller nått...

Kortavgifter is the shit! :tummenupp

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
peteR1000 skrev:
2578884 Är det egentligen inte förbjudet att ta ut kortavgift...eller har jag drömt :va men jag kan hålla med om att det är jävligt störande.

Det är en fucking DJUNGEL av oigenomtränglig babianpäls rörande de där reglerna. Men jag skiter i vilket - det finns gott om ställen som är mån om sina kunder och inte tar ut avgiften.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kia skrev:
2578938 Oki... ska ta en funderare på om jag ska råna en bank eller sälja mitt barn... :gnissla

Äh, ingen unge kostar mycket. Vad kostar egentligne en unge, maxtaxa på dagis, corn flakes och blöjor och leksaker. Typ en lax i månaden alltså.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha