Natten mot idag höll en snubbe en fest uppe i hyreshuset som har mitt garage i sin källare, min projektbil står utanför och nån gång på kvällen så såg en person i ett hus på gatan hur en person vandaliserade min bil påhejjad av dom på festen som hade öppnat fönstren.
Jag vet vad han som hade festen heter och vart han jobbar, även att han är sjukskriven(för att ha röjjarfest?).
Jag vet att han vet vem det är och ifall han inte vet vem det är så vet han någon som vet vem det är.
Jag ska fråga honom ikväll.
Om han inte vill berätta vem det är, finns det då nåt man lagligen kan göra?
Jag funderar på att kontakta hans arbetsgivare som "hot" och berätta vad han gör när han är sjukskriven.
Men får man göra det? Eller är det hot?
Jag vill ha ersättning för skadorna på bilen men jag vill inte bråka med lagen gärna.
Som sista utväg kanske men jag vill helst inte göra nåt olagligt.
Jag vet vad han som hade festen heter och vart han jobbar, även att han är sjukskriven(för att ha röjjarfest?).
Jag vet att han vet vem det är och ifall han inte vet vem det är så vet han någon som vet vem det är.
Jag ska fråga honom ikväll.
Om han inte vill berätta vem det är, finns det då nåt man lagligen kan göra?
Jag funderar på att kontakta hans arbetsgivare som "hot" och berätta vad han gör när han är sjukskriven.
Men får man göra det? Eller är det hot?
Jag vill ha ersättning för skadorna på bilen men jag vill inte bråka med lagen gärna.
Som sista utväg kanske men jag vill helst inte göra nåt olagligt.