Allmän skärpning i Racingforumet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är tydligt att flera läsare, användare och skribenter tycker att stämningen här i Racingforumet har förlorat sin charm på grund av långa segdragna diskussioner utan slut med mer och mer påhopp på både förare, serier, motorcykeltyper, skribenter på nätet och andra SH-medlemmar.

Nu kommer ju den långa trista vintern så det är önskvärt med en allmän skärpning av inläggen, gäller såklart undertecknad också.
Om vi alla tänker till en eller flera gånger om det vi tänker skriva tillför diskussionen något vettigt och undviker att gå i onödig polemik om subjektiva sakfrågor och istället försöker överföra passionen för roadracing till SH tror jag vi kan få en trevlig tid till nästa säsong drar i gång igen.

/Gustav

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
goodwork.gif

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag brukar inte skriva så mycket men jag läser det mesta och dom senaste veckorna har varit för mycket tjafs!
Det beror väl på ångesten över att säsongen är slut antar jag...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
En synnerligen god idé!

(Svårt ord som jag fick kolla stavningen på i word....)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var ju precis den typen av meningslösheter som vi skulle slippa var tanken. Efterföljande inlägg har också tagits bort eftersom de blir irrelevanta.
Vill man diskutera crossåkning finns det faktiskt forumdelar för det. :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad är problemet? Har aldrig förstått vad diskussionsrädda människor gör på ett diskussionsforum.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2591006 Vad är problemet? Har aldrig förstått vad diskussionsrädda människor gör på ett diskussionsforum.
Diskussion är bra men tycker du att det varit diskussioner den senaste tiden? Att folk höjer rösten för att slå sina argument i huvudet på andra utan att öht lyssna är enbart tröttsamt och inte mycket till diskussion enligt många.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tjenare gustav, har för mig att jag skapat eller sagt något liknade förut. Problemet är som jag ser det att man i min begynelse började titta här var allt nytt, chrille och maffiian var i högvarv och allt verkade så kul. Nu efter tre år kan man nästan utan att öppna tråden gissa sig till 80% av dess innehåll. Kan det inte vara så att vi har tjatat ut varandra? Det är ju nästan samma folk då som nu, lite nytt är det väl men steriotyperna är dom samma vilket innebär att det blir samma saker skrivna. Hur kan vi få en "roligare" forumdel när de som skriver inte är roligare än så här? Min mening är ju inte att dissa alla som skriver här och kalla dom för tråkiga men det har ju hamnat i samma spiral. Dom här trådarna kommer ju titt som tätt men har det blivit någon skillnad? Visst finns det höjdpungter även här men dom blir färre och färre. Om vi slutar med våra "påhopp" blir det då någon tråd över en sida?

räääva björn

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
björn.e skrev:
2591033 Tjenare gustav, har för mig att jag skapat eller sagt något liknade förut. Problemet är som jag ser det att man i min begynelse började titta här var allt nytt, chrille och maffiian var i högvarv och allt verkade så kul. Nu efter tre år kan man nästan utan att öppna tråden gissa sig till 80% av dess innehåll. Kan det inte vara så att vi har tjatat ut varandra? Det är ju nästan samma folk då som nu, lite nytt är det väl men steriotyperna är dom samma vilket innebär att det blir samma saker skrivna. Hur kan vi få en "roligare" forumdel när de som skriver inte är roligare än så här? Min mening är ju inte att dissa alla som skriver här och kalla dom för tråkiga men det har ju hamnat i samma spiral. Dom här trådarna kommer ju titt som tätt men har det blivit någon skillnad? Visst finns det höjdpungter även här men dom blir färre och färre. Om vi slutar med våra "påhopp" blir det då någon tråd över en sida?

räääva björn
Det är mycket möjligt att du har rätt i det du skriver. Det kommer ju inte bli som det var i början men samtidigt tycker jag att det finns mycket som man kan diskutera på ett civiliserat och intressant sätt även nu för det händer ju saker hela tiden. Man kan ju skämta och ha roligt utan att det blir pajkastning vilket varit frekvent den senaste tiden.
Jag är positiv inför framtiden för Racingforumet av flera olika anledningar där jag främst är glad för att svensk Roadracing är på frammarsch på flera olika sätt och är en sport som växer med all de problem och roligheter det innebär.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
2591006 Vad är problemet? Har aldrig förstått vad diskussionsrädda människor gör på ett diskussionsforum.
Om du inte förstår är det kanske bättre att du lämnar forumet. Det finns säkert ett forum för folk som delar din uppfattning om vad en diskussion är.

@ GustavO :tummenupp

björn.e skrev:
Om vi slutar med våra "påhopp" blir det då någon tråd över en sida?
Det är klart att det blir! Ska ju fan försöka skriva något vettigt i någon av flametrådarna. Risken att bli utsatt för flame är överhängande för envar som uttrycker en åsikt. Spammet och flamen trycker ut vettiga skribenter men verkar tolkas som en inbjudan av vissa spammare i OT, som varken tävlar eller verkar särskilt intresserade av RR.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
2591079 Om du inte förstår är det kanske bättre att du lämnar forumet. Det finns säkert ett forum för folk som delar din uppfattning om vad en diskussion är.

@ GustavO :tummenupp
Det finns en del bittra 50- som definitivt borde surfa in på bingolotto.se istället.

MC Doktorn

Guest
Man va med ett tag men de ändlösa diskussionerna om vad som är rätt och fel känns tröttsamt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Flame war

För den händelse någon skulle vara oklar på betydelsen av flame war. Ur wikipedia:

"A flame may have elements of a normal message, but is distinguished by its intent. A flame is typically not intended to be constructive, to further clarify a discussion, or to persuade other people. The motive for flaming is often not dialectic, but rather social or psychological."

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Förutom att Nicky plocka hem bucklan har det väl inte vartit så mycket chaffs? Och torpederingen, förstås. :hihi Och även då tycker jag inte det har varit _så_ himla otrevligt. Har ni några konkreta exempel på otrevligheter eller menar ni just det 4 trådarna som handlar om det ovanstående nämda?

Vi är ju trots allt allihopa internetettkompisar endå. :grouphug

För övrigt anser jag att Butter gjorde ett gigantiskt misstag på Estoril. ;) :hihi

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Ett av skälen till min egen neddragning av antalet inlägg är att man helt enkelt inte orkar sega sej igenom all skräp. Det som är seriöst läser jag och svarar om jag kan tillföra nåt, annars håller jag mej borta. Diskussioner av typen; Rossi-är-bäst-hayden-är-en-sopa är inte ens lönt att läsa. Det är dock kul att få mail att man ska banna folk från både den ena och den andra, med synpunkter om vem som är intresserad av ämnet och ej. Ofta dyker såna mail upp i heta trådar om vem som gjort misstag i senaste MotoGP-rejset. Finns dock ingen anledning att banna folk för att dom har en egen åsikt, håller man sej bara till reglerna kan man tycka vad man vill.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag tror det beror mycket på att jag inte har skrivit så mycket här på länge. Då sjunker andelen insiktsfulla och läsvärda inlägg naturligtvis.

Forum har sina låg och högkonjunkturer, fast visst, ibland kan det vara bra med lite externa styrmedel för att få låg att vända uppåt igen :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati