Highland på EICMA

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Med tanke på Silly Season tråden, kommer vi få se en sån här i VM nästa år? :)
Ser mycket bättre ut nu med nya rostfria ramen.

EICMA_highland_11.jpg

EICMA_highland_08.jpg

EICMA_highland_12.jpg

http://www.motards-online.com/moto-essais-articles/images/illus/EICMA_highland_13.jpg

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Helt underbar förutom kanske hålet i kylarvingen :klappar :tummenupp :)

Bra jobbat Marcus :tummenupp

Edit: lite svart stylingnät från Biltema fixar hålet i kylarvingen - klart!!

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ser bra ut, ingen kick heller vad jag ser.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Om det var från Milanomässan har vi gjort plasten på jobbet...:tuttar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lite OT men notera även den nya 950 Dirt-trackern :klappar :tummenupp

Kanske det coolaste som setts på år och dag !!!

EICMA_highland_04.jpg

EICMA_highland_01.jpg

EICMA_highland_03.jpg

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
marcus56 skrev:
2615238 Med tanke på Silly Season tråden, kommer vi få se en sån här i VM nästa år? :)
Ser mycket bättre ut nu med nya rostfria ramen.
Hoppas den kommer som gatvertion. :banana :rolleyes:

Supermoto skrev:
2615360 Lite OT men notera även den nya 950 Dirt-trackern :klappar :tummenupp

Enligt senaste numret av BIKE så ska den ha 85 hk och väga 129 kg. Man vet ju aldrig hur bra dom sifrorna stämmer men det verkar ju lovande. :yoparty Tycker dessutom den ser ÄNNU råare ut i tidningen... ser ut som en liten moppe.

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:yoparty en sådan dirttracker skulle jag kunna tänka mig byta min TL mot! :yoparty

Fast, allt beror ju förståss på pris och försäkring... :gnissla

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Duke Gollum skrev:
2615356 Om det var från Milanomässan har vi gjort plasten på jobbet...:tuttar

Hm, vem kan dölja sig bakom detta nick? :tungan
du som är på kc gissar jag..

Motarden har jag gjort lermodelleringen på :)
och plasten som gollum nämner, och lite till.

Last edited:

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Alltså jag tycker att highlanden är SÅÅ läcker. Hoppas att dom får lite rullians på verksamheten nu med MX hojarna, kommer det en enduro med ett riktigt elsystem så ska jag lätt ha den i åtanke när jag byter hoj nästa gång!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Supermoto skrev:
2615360 Lite OT men notera även den nya 950 Dirt-trackern :klappar :tummenupp

Den var i min smak! :tummenupp Slank och snygg! Enda förbättringen jag jan komma på vore att låta rören vara upplagda hela vägen. Dvs låta rören gå ovan transkåpan och inte som nu, kicka upp dem först när man passerat motorn. Men det var vackra megafoner! :yopardy

Nyfiken på hur/om de har integrerat framljus i den främre nummerskylten. Hittade inga bilder på hojen framifrån. Ngn annan som har det?

Mvh
/J

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jörgen Karlsson skrev:
2615665 Den var i min smak! :tummenupp Slank och snygg! Enda förbättringen jag jan komma på vore att låta rören vara upplagda hela vägen. Dvs låta rören gå ovan transkåpan och inte som nu, kicka upp dem först när man passerat motorn. Men det var vackra megafoner! :yopardy

Nyfiken på hur/om de har integrerat framljus i den främre nummerskylten. Hittade inga bilder på hojen framifrån. Ngn annan som har det?

Mvh
/J
ja
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Bifogat

• EICMA_highland_05.jpg
    EICMA_highland_05.jpg
    61.7 KB · Visningar: 437

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
R2 skrev:
2615701 ja
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
Tack! Jag funderar på att bygga en likaledes till min. Och på skoj ha tex siffran 8 på plåten med de två projektorlysena dolda i 8:ans två cirklar.

/J

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2615719 Tack! Jag funderar på att bygga en likaledes till min. Och på skoj ha tex siffran 8 på plåten med de två projektorlysena dolda i 8:ans två cirklar.

/J
Ser väldans konstigt ut tycker jag. "Nummerplattan" ser ju på de andra bilderna ut att vara helt platt. Skulle behöva en bild snett framifrån för att förstå hur det egentligen ser ut.

PS Hade visst dubblerat en av bilderna ovan. Fixat nu med en bild bakifrån. Snyggt bakljus :tummenupp
Men varför ingen framskärm?? Skulle väl bli bättre med en liten framstänka !?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Supermoto skrev:
2615737 Ser väldans konstigt ut tycker jag. "Nummerplattan" ser ju på de andra bilderna ut att vara helt platt. Skulle behöva en bild snett framifrån för att förstå hur det egentligen ser ut.

PS Hade visst dubblerat en av bilderna ovan. Fixat nu med en bild bakifrån. Snyggt bakljus :tummenupp
Jo jag gillar inte stuket på deras skylt heller. Den är för modern, långsmal och kantig för min hoj/smak. Jag ville bara se om det nu fanns projektorljus om inte byggde så mycket inåt att man äntligen kan realisera min idé med lampor utan att skylten hamnar för långt ifrån gaffelbenen. Det verkar ju som att det nu är fullt möjligt om man kollar på Highlands hoj! :)

Jag tänkte bygga en mer klassisk, helt platt och mer kvadratisk 70-talsskylt, som dessa typ: http://www.tuffplates.com/ . Sedan beställa screentryckta sifferdekaler från en liknande firma!

Mvh
Jörgen

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
2615737 Ser väldans konstigt ut tycker jag. "Nummerplattan" ser ju på de andra bilderna ut att vara helt platt. Skulle behöva en bild snett framifrån för att förstå hur det egentligen ser ut.

den har inte mycket välvning nej
framskärm vet jag inte varför det inte blev nånn, jag va inte så mkt inblandad i den hojen.

Bifogat

• EICMA_highland_14.jpg
    EICMA_highland_14.jpg
    71.4 KB · Visningar: 678

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Riktigt vackert. Hoppas innerligt att dem får till hojarna så de går bra och problemfritt. Riktigt fräckt med svenskt märke i VM. Förresten en sån där bromspump fast blå vill jag ha! GE MIG!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln