Minikamera test film. 06-11-17

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
En liten test film jag satt ihop idag. :)

Tryck här

Mini kameran är en Colour CMOS Camera. Köpt hos teknikmagasinet.

Bilden blev lite sämre när jag fick in den på datan och upp på internet. :gnissla

Bifogat

• 570468.jpg
    570468.jpg
    37 KB · Visningar: 92

Dominator-Rocks

Guest
Mögel skrev:
2616941 Nee.. :tungan Vadå såg det ut att gå sakta eller? :va

Mnja, FAST jag satt med lappyn i soffan och tjejen kolla på film så jag hade inget ljud på, man får ju ingen direkt fartupplevelse utan ljud... Det gick säkert svinfort:tummenupp

(Filmen hette SÖK jag såg 5 min (tjejfilm varning :zpy) sen vart det Å surfa SH mm (OCh som vanligt, vad tråkig man är :D )

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Dominator-Rocks skrev:
2616958 Mnja, FAST jag satt med lappyn i soffan och tjejen kolla på film så jag hade inget ljud på, man får ju ingen direkt fartupplevelse utan ljud... Det gick säkert svinfort:tummenupp

(Filmen hette SÖK jag såg 5 min (tjejfilm varning :zpy) sen vart det Å surfa SH mm (OCh som vanligt, vad tråkig man är :D )

Hihi ne det går ju inte super fort precis, Det va ju ganska halt inne i skogen.. :skrämd

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Synd att du valde att lägga upp den på youtube.
Man får ingen uppfatning om hur bra bildkvalitén igentligen är, då youtube förstör även den bästa kvalitén.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mögel skrev:
2616682 En liten test film jag satt ihop idag. :)

Tryck här

Mini kameran är en Colour CMOS Camera. Köpt hos teknikmagasinet.

Bilden blev lite sämre när jag fick in den på datan och upp på internet. :gnissla

Såg väl hyffsat ut iaf:tummenupp Har roat mig lite en söndag, kameran kostade väl inte en förmögenhet heller?

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
De är ju nästan jämnt dålig kvalité på youtube men de såg ju ut att funka fint med kameran iaf:)
va kostade kameran då ?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Tycker kvaliten var helt ok. Filmen var dessutom underhållande såhär när man sitter på jobbet och har tråkigt :tummenupp.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
sporTlovEr skrev:
2618792 Såg väl hyffsat ut iaf:tummenupp Har roat mig lite en söndag, kameran kostade väl inte en förmögenhet heller?

Minikameran kostar 399:- Men sen måste man ju ha en vanlig kamera med av-in för de ska fungera, Och det är ju inte alla som har. Min vanliga kamera kostade 7900:- Och det var den enda kameran jag kunde hitta med av-in.

Ponrus_J skrev:
2618805 Man får inte köra på gångvägar! :fakta :fakta :fakta

:tungan

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Mögel skrev:
2619114 Minikameran kostar 399:- Men sen måste man ju ha en vanlig kamera med av-in för de ska fungera, Och det är ju inte alla som har. Min vanliga kamera kostade 7900:- Och det var den enda kameran jag kunde hitta med av-in.

:tungan

Köpte en Canon MV960 i våras för 4k och den har av-in :tummenupp

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Lam-Kaka skrev:
2619133 Köpte en Canon MV960 i våras för 4k och den har av-in :tummenupp

:gnissla Jag hade säker hittat en billigare om jag hade gått till fler affärer än elgiganten, Men jag är lat. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mögel skrev:
2619137 :gnissla Jag hade säker hittat en billigare om jag hade gått till fler affärer än elgiganten, Men jag är lat. :D
Hur är det med såna där kameror, sitter mikrofonen alltid i kamerahuset? Om jag hypotetiskt skulle spela in en film skulle jag gärna vilja ha ett rent motorljud med lite vindbrus, men det verkar ju vara sällsynt på samtliga filmer jag sett. Där är det mest vindbrus, motorn hörs vid stillastående.
Jag har ingen koll, har inte ens en digitalkamera...

/J

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2619143 Hur är det med såna där kameror, sitter mikrofonen alltid i kamerahuset? Om jag hypotetiskt skulle spela in en film skulle jag gärna vilja ha ett rent motorljud med lite vindbrus, men det verkar ju vara sällsynt på samtliga filmer jag sett. Där är det mest vindbrus, motorn hörs vid stillastående.

/J

Ja tyvärr sitter mikrofonen fast i kameran och det verkar inte som man kan koppla in en separat mikrofonen heller, Men om man kör sporthoj så borde det inte blåsa så mycke om man sätter kameran bakom kåpan? Ska testa detta när våren kommer. Om man inte sätter in en mikrofonen i den vanliga kameran och kopplar ut mikrofon kabeln ur minikameran.. :va Det kan funka. :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jörgen Karlsson skrev:
2619143 Hur är det med såna där kameror, sitter mikrofonen alltid i kamerahuset? Om jag hypotetiskt skulle spela in en film skulle jag gärna vilja ha ett rent motorljud med lite vindbrus, men det verkar ju vara sällsynt på samtliga filmer jag sett. Där är det mest vindbrus, motorn hörs vid stillastående.

/J

Det var väl ngn som hade en extern mic och placerade den i kutsen?:va
Eller om han lade hela kameran i kutsen.....

Kommer ihåg att det blev ett schysst ljud i alla fall.:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mögel skrev:
2619158 Ja tyvärr sitter mikrofonen fast i kameran och det verkar inte som man kan koppla in en separat mikrofonen heller, Men om man kör sporthoj så borde det inte blåsa så mycke om man sätter kameran bakom kåpan? Ska testa detta när våren kommer. Om man inte sätter in en mikrofonen i den vanliga kameran och kopplar ut mikrofon kabeln ur minikameran.. :va Det kan funka. :)

Aha, så det finns ingång för separat mic på en kameror alltså. :tummenupp

Rasorblade skrev:
2619168 Det var väl ngn som hade en extern mic och placerade den i kutsen?:va
Eller om han lade hela kameran i kutsen.....

Kommer ihåg att det blev ett schysst ljud i alla fall.:tummenupp

Det låter smart. Kanhända kan man kanske får bort vindbrus ännu mer med en strumpa över micken.
Det förhöjer ju fartkänslan mer med bra motorsång. Är så less på sk motorprogram på tv när kommentatorerna ska kackla sönder precis de ögonblick när motorljudet är som bäst. :)

/J

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2619171 Aha, så det finns ingång för separat mic på en kameror alltså. :tummenupp
/J

Ja dom flesta ska ha de iallefall. Men vågar inte säga att alla har de! :va
Men det vet ju försäljaren annars om du ska köpa en kamera!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln