Anteckningar från SM/SO/STCC-mötet
ANTECKNINGAR FRÅN MÖTET DEN 18 NOVEMBER 2006
(Mina/Johnny Cedergrens anteckningar från mötet)
Handlar om 2007 års racing.
Läs protokollet här:
http://www.sporthoj.com/article.php?aid=370
eller ladda ner:
http://www.sporthoj.com/stuff/sh18nov06.doc (Word-dokument)
Sammanfattningsvis är att SVEMO försöker ändra synen på organisationen och satsar på 5 årsavtal med STCC / Pro Superbike, samt en ungdomssatsning.
I SO sätter Mike Luff igång arbetet igen och arbetar hårdare för att öka kvaliten.
Vi kommer se vinster där vinnarna får köra internationellt utan kostnad.
I SM t.ex får vinnaren sina anmälningsavgifter till Pro Superbike betalda (värde 45000 kr). I SO får vinnaren ett "all included" paket för att köra i Tyskland / Holland.
Sport Produktion ersätter 250 SP och det blir endast B-förare, dock kan A-förare få klassa ner sig för att fortsätta köra sin klass.
Läs protokollet för mer info.
tack o vassego
ANTECKNINGAR FRÅN MÖTET DEN 18 NOVEMBER 2006
(Mina/Johnny Cedergrens anteckningar från mötet)
Handlar om 2007 års racing.
Läs protokollet här:
http://www.sporthoj.com/article.php?aid=370
eller ladda ner:
http://www.sporthoj.com/stuff/sh18nov06.doc (Word-dokument)
Sammanfattningsvis är att SVEMO försöker ändra synen på organisationen och satsar på 5 årsavtal med STCC / Pro Superbike, samt en ungdomssatsning.
I SO sätter Mike Luff igång arbetet igen och arbetar hårdare för att öka kvaliten.
Vi kommer se vinster där vinnarna får köra internationellt utan kostnad.
I SM t.ex får vinnaren sina anmälningsavgifter till Pro Superbike betalda (värde 45000 kr). I SO får vinnaren ett "all included" paket för att köra i Tyskland / Holland.
Sport Produktion ersätter 250 SP och det blir endast B-förare, dock kan A-förare få klassa ner sig för att fortsätta köra sin klass.
Läs protokollet för mer info.
tack o vassego
Last edited: