Lou siffer
officiellt lammkött
Ställ frågerna här så man slipper se 70 000 trådar om vilken hoj som är bra.
FYRTAKTARE:
+ Billiga nya och bra andrahands värde
+ Nästan inga delar som behöver bytas dock ventil justering, byta olja (både motor och växelådsolja)
+ Drar mindre soppa
+ Låter ballt
+ Driftsäkra till tusen
- Seeeega, räkna med topfart på 110 kmh +- 10 kmh
- Oftast lite "klenare" i konstruktionen än 2 takt
TVÅTAKTARE:
+ Går betydligt snabbare och har upp till 3 gånger så hög effekt
+ Ofta gedignare konstruktion
- Kräver kolv byten i princip varje år och man får räkna med att den kommer skära nån gång, dock finns inga ventiler att justera och ingen mer olja att byta än i växellådan
- Luktar och låter moppe..
- Dyra nya och lägre andrahands värde.
- Inte lika driftsäkra
Kan inte alla skriva upp för å nackdelar på alla hojar här så att det inte finns mer att fråga om.
Jag kan börja
TM 125E:
+ Grym effekt
+ Grymt snygg
+ Grymma bromsar
+ Skön fjädring
+ Kaxigt ljud
+ Riktigt ovanlig som lv reg
+ Drar på bakan på 1,2,3,4
+ Hydraliskkopling med känsla
+ Billiga delar. 800 för en kolv, (1150 på en crm tex)
- Drar över liter/mil och har 7 liters tank
- Få ställen som säljer delar dock relativt billiga
- Kräver samma service som en cross
- Glöm konstant varv, och lång resor
Slutsats: Lek maskin utan bruks värde men riktigt rolig att leka med, grymt smidig, 10 kg lätare än ktm
FYRTAKTARE:
+ Billiga nya och bra andrahands värde
+ Nästan inga delar som behöver bytas dock ventil justering, byta olja (både motor och växelådsolja)
+ Drar mindre soppa
+ Låter ballt
+ Driftsäkra till tusen
- Seeeega, räkna med topfart på 110 kmh +- 10 kmh
- Oftast lite "klenare" i konstruktionen än 2 takt
TVÅTAKTARE:
+ Går betydligt snabbare och har upp till 3 gånger så hög effekt
+ Ofta gedignare konstruktion
- Kräver kolv byten i princip varje år och man får räkna med att den kommer skära nån gång, dock finns inga ventiler att justera och ingen mer olja att byta än i växellådan
- Luktar och låter moppe..
- Dyra nya och lägre andrahands värde.
- Inte lika driftsäkra
Kan inte alla skriva upp för å nackdelar på alla hojar här så att det inte finns mer att fråga om.
Jag kan börja
TM 125E:
+ Grym effekt
+ Grymt snygg
+ Grymma bromsar
+ Skön fjädring
+ Kaxigt ljud
+ Riktigt ovanlig som lv reg
+ Drar på bakan på 1,2,3,4
+ Hydraliskkopling med känsla
+ Billiga delar. 800 för en kolv, (1150 på en crm tex)
- Drar över liter/mil och har 7 liters tank
- Få ställen som säljer delar dock relativt billiga
- Kräver samma service som en cross
- Glöm konstant varv, och lång resor
Slutsats: Lek maskin utan bruks värde men riktigt rolig att leka med, grymt smidig, 10 kg lätare än ktm
Last edited: