Var med och påverka du också |Stuntkvällar 2007|

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Välkomna!

Seminarium.jpg

Last edited:
hmmmm,ska tänka lite och reka läget först.ha ha ha.
känns lurt det här,tsg lurar i vassen va????
ha ha ha

Jag kan tyvärr inte komma på mötet så jag försöker påverka här i tråden istället.

Jag tror att samverkangruppen borde kunna köra under samtliga vår- och sommarkvällar 2007 - det ska inte vara något problem. Jag menar - bara för att man är med i samverkangruppen, betyder det ju inte alls att man inte får köra motorcykel. Ni är lika välkomna att köra, som precis vem som helst med A-kort.

Vad man vill uppleva är nog ganska individuellt, men hur kvällarna ska se ut blir svårt att påverka. En kvälls utseende består av så oerhört många element. Jag tycker nog kvällarna kan se ut som de brukar - det har sett ganska bra ut hittills.

Ett bättre namn än "stuntkvällar", skulle kunna vara "Både fransar och wheelies" - på så sätt lockar man fler människor och kanske till och med sina nära och kära.

Det där med temakvällar och att prata däck och oljor verkar ju urspännande faktiskt. Ett annat förslag skulle kunna vara att bjuda in så många poliser som det överhuvud taget är möjligt. Det är av yttersta vikt att allmänheten verkligen förstår att det är polisens samarbete som bygger samhällen. Poliser är ju också människor och vi alla sitter ju "i samma båt". Genom att polisen får "komma till" så visar vi ju att det verkligen är dem vi vill samarbeta med. I slutändan handlar det ju om att vi vill köra fort men samtidigt ha polisens acceptans - det kan vi få endast genom infiltration och att allmänheten tycker vi har extremt fina förebilder.

Ytterligare ett förslag kan vara att "slå ett slag" för motorbana - kanske en speciell "stunt track" där man ostört kan få utöva sin favorithobby. Jag menar, bara för att vi inte är som alla andra och plockar svamp hela dagarna, så har väl vi samma rättigheter också? Nej, ingen lätt uppgift men om alla drar sitt strå till stacken så kan det ju bli verklighet en dag. Själv har jag en kusin som kör grävskopa. Tyvärr vet jag inte vad han tar - men jag kan inte tänka mig annat än att han ställer upp några dagar mot lite fikabröd. Jag ska höra med han.

Bikerbitch skrev:
2683285 Välkomna!

(klicka på bilden för större format)
Är det bara jag som inte ser någon bild... :va

EDIT: Ja se där kom den.. :)

Count me in! :tummenupp

(Även om stunta på gata a´la "Breaking the law" e mer spännande.) :tungan

Ska ni få någon yta att köra på så kanske "Avancerad lågfartskörning" eller "motorcykel akrobatik" är bättre namn, det antyder att det är endast personer som kan köra avancerat som visar upp sig, och att det sker i låg fart.
Sen låter det ju töntigt som fan, men i (MC)folkmun kommer det ändå att heta "stuntkvällar".

Allt som kan få det att låta som om det är en städad tillställning hjälper till att få folk välvilliga till att upplåta mark.

Sen kanske man kan hålla igen på burnouterna när man ska visa upp vad det är för beslutsfattarna/markägarna, och istället visa upp lite långsamma cirkelwheelies till stämmningsfull musik.

Jaja, ni fattar tanken...

Jag kommer gärna och snackar lite. Tycker det är kanon att någon/några orkar ta tag i ett sånt här projekt! :tummenupp (Jannica, kommer syrran också?) :tuttar

Haha! Kanske dax att ta tag i något själv??
lasse kongo skrev:
2683667 fan flytta det till någon bättre stad

Last edited:
bra att lite konstaplar får vara med och tycka och verka, men.................. jag vet en konstapel som fick djävligt mycket skit förra året, när han ifrågasatte varför trafikarna stod och terrorriserade utanför bromma, villka poliser är det som kommer att medverka den här gången, är det några som har intresse överhuvudtaget, eller några som vi bara är ohyra för?
tanken är jätte bra jannica, och går det att få till något possitivt inför sommaren vore det ännu bättre:tummenupp så kämpa på:yoparty

Ta chansen alla och gå dit lyssna och fråga så mycket ni orkar! :tummenupp

Jag kanske dyker och lyssnar, är lite nyfiken och vill gärna veta vad som kommer att sägas där.

Men jag kommer att vara där som privatperson, vem eller vilka poliser som eventuellt dyker upp har jag inte den minsta lilla aning om.

Fast skulle någon vilja snacka med mig ändå så är ni välkomna... :hej

Det är i så fall jag som håller en röd ros i vänster hand och har en tidning under höger arm och kanske har jag någon rosa/röd klatschig t-shirt på mig också. Det är väl lagomt fjolligt för att ni skall känna igen mig?

// Kjelle

En utmärkt asfaltssträcka går mellan väsby och täby, nyasfalterad och till stora delar klar med belysning och allt, öppnas inte för allmän trafik förrän 2008...
Jag kommer dock lysa med min frånvaro då Trafik Gruppen kommer vara där och jaga alla som ev har trasiga lampor... (Då är det dessutom fritt fram i övriga länet, så jag är FÖR!!!)
Inställningen från TG är att motorcyklar i allmänhet och sporthojar i synnerhet ska förbjudas, och att dom faktiskt har "ekonomiska mål dom måste nå" som dom själva uttrycker det, jag föredrar att åka där jag har ett antal "escaperoutes" att välja mellan om dom dyker upp!:D

Fredrik:)

Speedy skrev:
2692999 En utmärkt asfaltssträcka går mellan väsby och täby, nyasfalterad och till stora delar klar med belysning och allt, öppnas inte för allmän trafik förrän 2008...
Jag kommer dock lysa med min frånvaro då Trafik Gruppen kommer vara där och jaga alla som ev har trasiga lampor... (Då är det dessutom fritt fram i övriga länet, så jag är FÖR!!!)
Inställningen från TG är att motorcyklar i allmänhet och sporthojar i synnerhet ska förbjudas, och att dom faktiskt har "ekonomiska mål dom måste nå" som dom själva uttrycker det, jag föredrar att åka där jag har ett antal "escaperoutes" att välja mellan om dom dyker upp!:D

Fredrik:)
Då vet jag vart jag skall leta efter dig... :D

Du får ju i alla fall åka till de där där stuntkvällarna. Det får ju inte jag... Inte när jag jobbar i alla fall. Men det där käner du ju till.

Men du kan väl dyka upp på hojmässan på lördagen i alla fall och höra vad samverkansgruppen har att säga. Och vad poliserna som kommer dit har att säga. Som sagt, jag kommer nog dit privat. Och privat så får jag även ta en och annan bärs... :öl

Får poängtera att vi jobbar både för de som vill köra på ett hjul och på två. Både att få till plats för att köra bakhjul samt köra rakt fram.

Idag har vi fått bekräftan på att tre representanter från trafikpolisen på chefsnivå kommer att närvara på seminariet.

Hoppas att så många som möjligt kan komma :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...