kopplat in 2-vägs larm till mc. fråga om du undrar något

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

ymmij skrev:
2694112 kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

Vad blev det för larm?
Tror det var ett klokt beslut ang. start/stop. Inge humor att inse sitt misstag och man står någon decimeter för långt bort :gnissla

Hedgehog skrev:
2694126 Vad blev det för larm?
Tror det var ett klokt beslut ang. start/stop. Inge humor att inse sitt misstag och man står någon decimeter för långt bort :gnissla

blev ett larm från alamera, giordon hette det. hehe ne den tabben vill inte jag vara med om. vad har du för larm?

ymmij skrev:
2694132 blev ett larm från alamera, giordon hette det. hehe ne den tabben vill inte jag vara med om. vad har du för larm?

Inget ännu men efter stölden i våras så ska jag montera någon variant i vinter....

Hedgehog skrev:
2694152 Inget ännu men efter stölden i våras så ska jag montera någon variant i vinter....

o fan, hade du något lås på?? beklagar verkligen. monterade mitt idag så vet inte hur det funkar i det härliga vädret vi har i detta landet, men än så länge ser det lovande ut..

ymmij skrev:
2694112 kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

:D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

ymmij skrev:
2694163 o fan, hade du något lås på?? beklagar verkligen. monterade mitt idag så vet inte hur det funkar i det härliga vädret vi har i detta landet, men än så länge ser det lovande ut..

Jepp, tyvärr hjälpte det inte men ett larm kan ju inte skada även om man kör en lågbudget variant.

Hedgehog skrev:
2694172 Jepp, tyvärr hjälpte det inte men ett larm kan ju inte skada även om man kör en lågbudget variant.

ja jag förstår inte hur de ska gå att tjuvkoppla mitt larm även det billiga larm.
Allt är kopplat under sadeln så sladdar å tutan batteri m.m sitter där och går inte att komma åt utan att ta bort sadeln me 2st skruvar och då hinner larmet tjuta ett bra tag. måste ju vara omöjligt ELLER? :va

Övrigt har jag eget garage med lås och styr,tänd lås ,skivlås,båt kedja i avlopps rör ( fetkedja som knappt gick igenom hjulet)och vanlig mc lås på bakhjulet:D kom och försök säger jag bara:arsele

Last edited:
SilentPlanet skrev:
2694167 :D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

Vad är det för billigt larm, var köper man det?
Var det svårt att koppla in?

SilentPlanet skrev:
2694167 :D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

hehe gytt! vet inte om jag tog en omväg men drog en sladd från framlyset bak till blinkers sladdarna, funkar gör det iaf.

toxicated skrev:
2694298 Vad är det för billigt larm, var köper man det?
Var det svårt att koppla in?

köpte mitt på www.alamera.com en tusing med frakt, larmdosan larmar när larmet på cyklen gått. va ganska simpelt att koppla in,jag är inte så speciellt teknisk av mig :tungan

Last edited:
SilentPlanet skrev:
2694393 köpte mitt på: birka import 355 kr med frakt
enkelt att installera.
Jag hade ett likadant på min fyrhjuling (saknar den massor...) och det fungerade kanon:tummenupp

BusenEdo skrev:
2695768 Jag hade ett likadant på min fyrhjuling (saknar den massor...) och det fungerade kanon:tummenupp

gott o höra! skulle man klippa av den där gröna sladden om man vill att larmet ska bli känsligare? fattade inte redigt det där :va ha ett!!

SilentPlanet skrev:
2694393 köpte mitt på: birka import 355 kr med frakt
enkelt att installera.
Jag la en order på ett sånt nyss! Så billigt att jag inte kunde låta bli, ska bli kul att se vad det är för skräp.:tummenupp

Helt Okey larm.
Bra känslighet, tjuter bra. Det ända som är dåligt är räckvidden på fjärren. Man får i princip stå över hojen o peka mot mottagaren för att larma av/på. (Mottagaren under sadlen)

Mitt larm är av märket Malushi, är era likadana, ni andra som har andra larm av billiga märken, hur är era?

Dock har jag överseende med det på ett larm för 299kr, det fyller sin primära funktion med bravur och det är det viktigaste. :tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back