Bkk & Sporthojskurser på Mittsverigebanan!

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/


Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6


På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!
Samt att deltagandet på kursen blir inte godkänt förränn du deltagit hela dagen samt tagit till dig informationen och skött dig på banan!
Sista av allt så behöver du som deltagare göra en utvärdering av kursen på www.svmc.se för att du skall bli inregistrerad!:tummenupp

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

Per
 
Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
HeJ!

Jag anmälde mig via eran hemsida.
Jag har inte betalat för kursen än, när kan man göra det senast?
När kan man avboka senast?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6


På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

Per


Jag gick 2 st av dessa i fjol, en på Kinnekulle ring i Maj och en i Augusti på Gelleråsen, är anmäld den 5 maj på Kinnekulle ring, frågan är om steg 2 som jag anmälde mig på, är det man skall gå då:va Då jag läste vad stegen upptar, Nåja spelar ingen roll, det är alltid bra att repetera, skall även gå i Augusti så man kan alltid stega vidare då:tummenupp :tummenupp

Ser fram emot sommaren:)
 

Borg^

korv
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Cagiva Mito 125
Tjena!
Är det någon idé att dyka upp med 125an, eller blir man alldeles för seg då?
Har kört en sommar nu, vad är "bäst" att vara med i då Broms och kurvkursen eller Sporthojskursen?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jag gick 2 st av dessa i fjol, en på Kinnekulle ring i Maj och en i Augusti på Gelleråsen, är anmäld den 5 maj på Kinnekulle ring, frågan är om steg 2 som jag anmälde mig på, är det man skall gå då:va Då jag läste vad stegen upptar, Nåja spelar ingen roll, det är alltid bra att repetera, skall även gå i Augusti så man kan alltid stega vidare då:tummenupp :tummenupp

Ser fram emot sommaren:)

Tar mig friheten att svara.
I princip ser det ut så här. Förra året så var en kursdag mycket massiv.. Mycket korvstoppa.. Detta sätt var inte pedagogiskt riktigt att köra så det är ett av de argument och orsaker bakom den nya kursplanen med 4 olika steg.
Förra året hade vi som instruktörer rätt fria tyglar över övningar mm. I år så har vi fått tydligare ramar över vilka övningar som bör ingå.. Detta för att skapa mer lika kurser över hela landet. Dvs du ska kunna gå steg 1-4 hos olika arrangörer men i slutändan så ska du ha lärt dig samma saker..

Ni som gick kurs 2006 är direkt kvalificerade till steg 2 iår.
Man kan inte hoppa över ett steg utan man måste gå dem i följd. Däremot så kan man gå samma steg flera gånger.. Repetition är aldrig fel.. ;)

Du är välkommen på kurserna

//Ezzo

Tjena!
Är det någon idé att dyka upp med 125an, eller blir man alldeles för seg då?
Har kört en sommar nu, vad är "bäst" att vara med i då Broms och kurvkursen eller Sporthojskursen?

Du är välkommen på vilken som...
Kurserna handlar inte om hastighet.. Det handlar om att få bredare kunnskaper i att framföra sin mc. Vilket i sin tur ska leda till att du blir en säkrare förare
 
Last edited:

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
HeJ!

Jag anmälde mig via eran hemsida.
Jag har inte betalat för kursen än, när kan man göra det senast?
När kan man avboka senast?

Hej det adnimistrativa sköts av SMC-Riks kansli så där har jag inte någon större koll!?
Har du funderingar betalningar så kontakta dom direkt istället!

Mvh Per

Har bokat å betalat bkk-kurs den 10/6, finns det möjlighet att byta till sporthojskursen??
Eller kvittar det vilken man går??

/R



Hej!
Det som skiljer kurserna åt är deltagarna!
Själva kursupplägget ser lika ut men på en Sporthojskurs så är endast sporthojar tillåtna (nu är det ingen som satt någon riktig gräns för vad som är sporthoj!)
På en Bkk så brukar ca hälften av hojarna vara sporthojar sen så beror det på föraren vilken grupp man hamnar i, så det går bra att köra med sporthoj på en Bkk också!

Tar mig friheten att svara.
I princip ser det ut så här. Förra året så var en kursdag mycket massiv.. Mycket korvstoppa.. Detta sätt var inte pedagogiskt riktigt att köra så det är ett av de argument och orsaker bakom den nya kursplanen med 4 olika steg.
Förra året hade vi som instruktörer rätt fria tyglar över övningar mm. I år så har vi fått tydligare ramar över vilka övningar som bör ingå.. Detta för att skapa mer lika kurser över hela landet. Dvs du ska kunna gå steg 1-4 hos olika arrangörer men i slutändan så ska du ha lärt dig samma saker..

Ni som gick kurs 2006 är direkt kvalificerade till steg 2 iår.
Man kan inte hoppa över ett steg utan man måste gå dem i följd. Däremot så kan man gå samma steg flera gånger.. Repetition är aldrig fel.. ;)

Du är välkommen på kurserna

//Ezzo



Du är välkommen på vilken som...
Kurserna handlar inte om hastighet.. Det handlar om att få bredare kunnskaper i att framföra sin mc. Vilket i sin tur ska leda till att du blir en säkrare förare



Tack för hjälpen med svaren:pannkyss
 
Last edited:

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Jag gick 2 st av dessa i fjol, en på Kinnekulle ring i Maj och en i Augusti på Gelleråsen, är anmäld den 5 maj på Kinnekulle ring, frågan är om steg 2 som jag anmälde mig på, är det man skall gå då:va Då jag läste vad stegen upptar, Nåja spelar ingen roll, det är alltid bra att repetera, skall även gå i Augusti så man kan alltid stega vidare då:tummenupp :tummenupp

Ser fram emot sommaren:)




Ja om du gått en Bkk eller en Sporthojskurs i fjol så är du kvalifiserad för att gå steg 2 direkt i år!
I det nya Sporthojskompendiet version 2,0 som kommer ut i dagarna så är fjolårets korvstoppningsdag uppdelad på 2 dagar, dvs. steg 1 och 2!
Steg 3 handlar mer om att återblicka på det man tränat på i steg 1 och 2 för att få en bättre helhet och knyta i hop alla kunskaperna man lärt sig!
I steg 4 så är det individuell coaching som gäller där man jobbar med att finslipa detaljer efter daltagarens egna önskemål!

Sen är det ju alltid bra att göra samma sak flera gånger för att nöta in det ordentligt!
Dvs. man kan gå samma steg flera gånger!


Vi ses till våren Per
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Oj då det där med nivåer får jag nog ringa in om...
Undrar om jag kunde välja det till den 9-10/6.
Kanske läge och ringa och justera det med kansliet

Men bokad o betald är jag
Nu återstår bokning av boende och släpkärra.
Middag den 9:e är redan kirrad.
Ska bli jättekul och nu på den lille vännen med stomp-pads.

/Gunsan
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Oj då det där med nivåer får jag nog ringa in om...
Undrar om jag kunde välja det till den 9-10/6.
Kanske läge och ringa och justera det med kansliet

Men bokad o betald är jag
Nu återstår bokning av boende och släpkärra.
Middag den 9:e är redan kirrad.
Ska bli jättekul och nu på den lille vännen med stomp-pads.

/Gunsan


Ja bokningen av lördagen den 9/6 kommer upp senare då BMW-klubben bokat dom flesta platserna till sina medlemmar!
Men det kommer att släppas minst 15-20 platser till denna dag för vanliga dödliga också:tummenupp

Vi kör alla dom olika nivåerna på Mittbanan:tummenupp

Ska du sova med R6an i vagnen?:rolleyes:
Vi instruktörer bor på Antjärns Camping om du vill snacka skit kvällen innan:)

Vi ses Per

Stomp-pads sparar en hel del på adduktorerna:pannkyss
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Det finns gott om platser kvar!

Dvs. många bra instruktörer på få deltagare = mycket kurs för pengarna:tummenupp


Sen är det på gång med att Aprillia och Motoguzzi kommer att ha hojar för provkörning den 26 och 27 Maj:yoparty
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Tyvärr verkar det inte bli nåt med demohojarna denna gång!

Men det blir fler tillfällen!

Det finns platser kvar så se till att anmäla er nu på www.svmc.se klicka på School
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Ja bokningen av lördagen den 9/6 kommer upp senare då BMW-klubben bokat dom flesta platserna till sina medlemmar!
Men det kommer att släppas minst 15-20 platser till denna dag för vanliga dödliga också:tummenupp

Vi kör alla dom olika nivåerna på Mittbanan:tummenupp

Ska du sova med R6an i vagnen?:rolleyes:
Vi instruktörer bor på Antjärns Camping om du vill snacka skit kvällen innan:)

Vi ses Per

Stomp-pads sparar en hel del på adduktorerna:pannkyss

Klart man e med i BMW-klubben, jag har ju kvar en BMW.
Jo på Campingen blir det till att bo.
Kärra är bokad också...

Tre veckor kvar...
Och jag har nya däck nu
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Packat och klart nu drar vi upp till Mittsverigebanan:)

2 härliga kursdagar på banan!

Är du intresserad så finns det några platser kvar, kom dit och efteranmäl dig:tummenupp

Per
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Kom precis hem från en vecka i Västerås så nu är det bara att packa om och ta med sig instruktörsvästen och åka norrut :yoparty
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Är anmäld till SHK-kursen på söndag, och åker ner från Luleå imorgon lördag (dvs om det inte blir regn och skitväder).

Har inte bokat boende (som t.ex stuga i Antjärn) men tänkte göra det på plats.

Ska ngn annan köra ner från norr imorgon så hör gärna av dig/er, eller om du/ni har platser kvar i ngn stuga och vill dela på kostnaderna.
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Precis uppackat alla grejor efter 2 härliga kursdagar på Mittbanan!:tummenupp
Är rejält slut efter allt roddande nu så det blir till att vila upp sig några dagar så att vi kan ta nya tag och köra nya kurser om 2 veckor:yoparty

Tack alla mina instruktörer och resurspersonal som jobbat jättebra:tummenupp

Och ett stort tack till alla deltagare som kom, ni verkade vara rätt nöjda på kvällen när vi kört klart alla 7 passen som vi hann med:D

På återseende eder Träningsledare Per
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top