GsxrAbuser
Drygast i stan!
http://www.bikersneed.se/Framepage/ramEldetalj.htm
Någon som har provat denna "makapär"?
Funkar skiten som utlovat?
Är det inte överflödigt med en växelindikator, man vet för det mesta iaf vilken växel man kör på. Den var ganska mycket dyrare än den vanliga tre-modden.
Lånar tråden lite:
Någon som vet en billigare "switchad-tremod" än den som är till salu på bikersneed?
Mycket tacksam för svar! // Xyron
Ja men det kan vara skönt att ha en indikator.
Så jag ställer frågan igen om någon som har haft en eller funkar den som dom skriver i annonsen DVS, tar bort hastighetsspärr o skit.
/mvh jonas
Är det inte överflödigt med en växelindikator, man vet för det mesta iaf vilken växel man kör på. Den var ganska mycket dyrare än den vanliga tre-modden.
Lånar tråden lite:
Någon som vet en billigare "switchad-tremod" än den som är till salu på bikersneed?
Mycket tacksam för svar! // Xyron
http://www.bikersneed.se/Framepage/ramEldetalj.htm
Mest bara för skoj ärligt talat.2741178FRÅGA: Vad är det för mening med att kunna välja motståndet emellan 5:an eller 6:ans växel? Jag förstår att det kan vara bra att stänga av och sätte på TREn men var är meningen med den finessen? Blir det mer effekt på 1-4vxl om man ar den inställd på 6:ans vxl än 5:ans vise verse?
Gå till en elfirma och köp motstånd kostar ca en femma står här på SH vilket du behöver och hur du gör (har för mig att det är 6,8kohm för 5ans vxl).
Mest bara för skoj ärligt talat.
För tex Suzuki TL så spelar det ingen roll då man använder tre'n till att bli av med tändningsfördröjningen på växlarna 1-4. Vissa senare gixxer och busa(?) tappar hastighetsbegränsningen om du sätter tre'n på 5'ans motstånd då hastighetsbegränsningen på dessa hojar egentligen bara är en varvstopp på 6'an. Det enda en TRE gör är helt enkelt att lura centralenheten att man kör på en annan växel.
om du skaffar pc3a behöver du väll inte en tre mod eller är jag ute och cyklar?2741205OK, tycker du att det är lönt att köpa en ATRE som har funktionen att den automatiskt är avstängd när en växel inte ligger i så att man slipper problem vid kallstart, eller ska man bara köpa en vanlig billig TRE?
Ser föresten att du bor i Uppsala, jag skulle behöva bänka min hojj i vår, känner du till någon i dina trakter som gör detta på en TL? Tänkte slänga på en PC3a och en tremodd och åka iväg o få det gjort...
om du skaffar pc3a behöver du väll inte en tre mod eller är jag ute och cyklar?
om du skaffar pc3a behöver du väll inte en tre mod eller är jag ute och cyklar?
Någon som har provat denna?
Har den samma funktioner som GLpro?
http://www.mc-online.se/shop/prod.a...=47877&sortafter=0&sortafterchild=0&refcode=p
Ingen som vet ifall den har samma funktioner dvs tar bort fartspärren som Glpro/Atre?
Ja, det är lönt att köpa en ATRE. Jag kan bara tala för TL, men en effekt är att på växel 5 och 6 är tomgången lägre om kopplingen är utsläppt. Det märker man inte när man kör, men det märks om hojen står still på tomgång med en statisk tre. En Atre tar bort den effekten.2741205OK, tycker du att det är lönt att köpa en ATRE som har funktionen att den automatiskt är avstängd när en växel inte ligger i så att man slipper problem vid kallstart, eller ska man bara köpa en vanlig billig TRE?
Ser föresten att du bor i Uppsala, jag skulle behöva bänka min hojj i vår, känner du till någon i dina trakter som gör detta på en TL? Tänkte slänga på en PC3a och en tremodd och åka iväg o få det gjort...
Okej. Snabbsvar här, så inga källhänvisningar.2741216om du skaffar pc3a behöver du väll inte en tre mod eller är jag ute och cyklar?
Stämmer bra. Tack.2742194Inte helt rätt.
En PC3USB påverkar INTE tändningen, endast signalen till spridarna.
Endast PC3Rkan påverka tändningen. Tror inte ens R-en tillverkas längre utan man köper till en separat tändmodul och kopplar till PC3USB.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|