livsfarlig lättöl

Tycker du det är allvarligt att någon som arbetar på ett kärnkraftverk tar en lättöl

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har inte hunnit läsa nån artikel om saken, men är det så att media kallar lättölsdrickande för fylla? :va

:gnissla

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Av princip tycker jag inte man ska dricka alkohol på arbetstid.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tycker du det är allvarligt att någon som arbetar på ett kärnkraftverk tar en lättöl till maten under arbetstid?

Nej, men å andra sidan förstår jag inte varför man skulle dricka lättöl på jobbet heller?

Jag skulle nog inte åka taxi/buss/helikopter med någon som luktar öl, huruvida det är lättöl eller inte vet ju bara personen som har druckit den.

Jag skulle aldrig dricka en lättöl på lunchen och sedan stå i butik och lukta öl på eftermiddagen.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Lättöl är lika farligt som mineralvatten.

Alla ska få dricka det, närhelst de vill.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Har inte hunnit läsa nån artikel om saken, men är det så att media kallar lättölsdrickande för fylla? :va

:gnissla

Fakta: På svenska kärnkraftverk får ingen alkoholkonsumtion förekomma, alltså kommer en som tagit en lättöl och blivit provad i alkoholtest att skickas hem.

Det är troligtvis detta som media fått nys om; "folk på kärnkraftverk skickas hem pga onyktert tillstånd". Hur onyktert skiter dom fullständigt i, dom vill skapa rubriker och dra ögonen till sig. Ordet "berusad" har jag iallafall hört i detta sammanhang. Det är ju ett relativt ord men jag (med flera) skulle inte kalla det att vara berusad av en lättöl.

Egentligen är jag inte intresserad av erat svar på frågan i sig. Utan hur ni svarar beroende på hur jag vinklar frågan.

I denna tråden är 84% av de som svarat, POSITIVA till alkoholkonsumtion bland de som arbetar på kärnkraftverk.

Medans 64% av de som svarat i denna: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145868 tråden är NEGATIVA till alkoholkonsumtion i samband med kärnkraft.

Alltså: Beroende på hur media nu vinklat sitt påstående att folk på kärnkraftverk arbetar berusade, kommer folk tycka illa om kärnkraft. Tolka det hur ni vill men jag tror inte media innan jag har hela sanningen framför mig.

Paradoxy

Guest
Var det bara jag som fortsatte klicka på länken i första inlägget tills jag hade minst tio kopior av samma sida uppe? :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024