RVS-motorrenovering på burk?!

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Tjena, första inlägget =)
Kan detta vara något http://www.rvs.se ?
Man blir ju lite skeptiskt efter att ha läst Dr.Bikes tråd om oljor.
Någon som har provat kanske ?
Har faktiskt kört det i min gamla BMW(316i -89) och den tickade faktiskt mindre än innan och kändes lite piggare, men inte enormt stor skillnad.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Tjena, första inlägget =)
Kan detta vara något http://www.rvs.se ?
Man blir ju lite skeptiskt efter att ha läst Dr.Bikes tråd om oljor.
Någon som har provat kanske ?
Har faktiskt kört det i min gamla BMW(316i -89) och den tickade faktiskt mindre än innan och kändes lite piggare, men inte enormt stor skillnad.

finns liknade produkter typ motocharger..

gör oljan tjockare så att oljetrycket höjs lite vilket resulterar i att det finns olja över allt och i ventil-tryckarna vilket tar bort/minskar tickandet...

motorrenovering....pyttsan...men skitbra om man ska sälja nåt...använt det på både min bmw 325 -91 och bmw 540 ia -93 med gott reslutat...=såldes!!!
 

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Det var snabba svar!
Den här produkten ska inte göra oljan tjockare enligt dom själva, den ska bilda ett keramiskt skikt på alla slitdelarna i motorn, även på kammen vilket enligt RSV skulle förklara det minskande tickandet.
Dock så är det inte tickandet som dom marknadsför sin produkt på utan just det här med att det bildas ett skikt.
Dom påstår även att man kan köra en motor utan olja med deras produkt, något jag INTE kommer att prova =)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Provade det i min AUDI växellåda som hade ett missljud, som ett sista försök innan jag renoverade lådan, men det fungerade inte, blev inte ett dugg bättre:mad:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har varit några trådar om detta på sporthoj och en av importörerna är medlem här.

t.ex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70074

Teknikens Värld testade medlet och kunde inte finna några belägg för att det skulle fungera (trots det låg ett citat från den klart negativa artikeln på rvs hemsida)

Tillfälligt ökade kompen dom men sänkt bränsleförbrukning noterades ingen alls. Tidningens slutsats var att företaget hade en del kvar att bevisa om mig veteligen har dom inte gjort det än.
 
Last edited:

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
If it sounds too good to be true, it probably is.

Utslitna delar åtgärdas genom att de byts ut, inte genom att man häller någon suspekt smörja i oljan.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag är ohyggligt skeptiskt till allt dom påstår. Vad har CO och HC-halt med oljan att göra? :va Vibrationerna styrs av obalans och slitage, inte av oljan. Men dom kanske smörjer in hjulen med det där när dom har köpt nya däck istf att balansera? :D
Intressant också att kompressionen skulle utjämnas... Jag trodde den styrdes av hur fodret ser ut och hur slitna kolvringarna är... :rolleyes:
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
När jag läser "Så fungerar det" på hemsidan, låter det ju minst sagt som en ganska bra grej att friktionsytor som har blivit gropiga byggs på med nytt material. Ni som tror eller vet att medlet inte fungerar, tror ni att en sådan automatisk påbyggnad är fullständigt omöjlig att få till med ett medel som man blandar i oljan, eller kan det fungera tills viss del men inte tillräckligt bra?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Är nog inte så säker på att det är så dåligt


Har själv hällt i smetan i min busa för utvärdering


Observera att Mc varuhuset gjorde test för några år sedan
på en R 1a och fick utan annan åtgärd ut flera hk extra ( långmilare)


Jag fick smeten av min polare som är helt övertygad efter att ha provat i flera av sina bilar samt slutväxeln på sin båtmotor

Han kan inte förklara hur eller varför det funkar , bara att det blir rejäl skillnad
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har någon någonsin lyckats visa att sådana här medel fungerar i ett vetenskapligt korrekt test ?

Det är ju precis samma grej som med ansiktskrämer, diverse sockerpiller, siare, tankeläsare, osv.

Det fungrar skitbra så länge man inte gör ett riktigt övervakat test med referens.

Så fort man någon vill göra ett riktigt test så brukar trollkarlarna dra sig ur med olika uräkter.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
MCM testade något teflonpreparat i början av 90talet.
Har för mig att det var på Manfred Holst sportster.
Ingen skillnad på motorn (förutom att den rasade, kan ha berott på annat) men växellådan verkade gå lite lättare.
Dock marginellt.
Sedan kommer vi till den vanliga stötestenen: Hur går det med kopplingen?
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Sedan kommer vi till den vanliga stötestenen: Hur går det med kopplingen?
En kompis hällde något teflonpreparat i växellådan på sin DT50MX, eller snarare, han fick det utan att be om det när en annan kille renoverade motorn åt honom. Trots att den bara var måttligt trimmad slirade kopplingen hejdlöst tills oljan byttes, sedan fungerade allt som det skulle.

Våtkopplingar gillar nog inga hokuspokuspreparat...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top