SV1000 Fighter

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
SV1000 Fighter (byggtråd)

....fighter light eller nå't blir det väl i år.
Jag har precis börjat bygga om lite och vi får se om jag hinner få till en riktig fighter innan våren, det känns lite kort om tid men det kan gå.
Annars får det bli en light-version i år och fortsättning nästa vinter.
Här är lite bilder från dagens arbetsinsats. Jag har gjort det enkelt för mig och inhandlat styrkrona/styre/lampa från MGM-bikes.de
Jag upptäckte att kablarna är lite korta så det blir till att förlänga både kablage och broms/kopplingsslangar för jag vill inte att det ska se fult ut med sträckta kablar som knappt räcker till.
Näst härefter ska avgassystemet byggas om på nå't sätt tänkte jag:va får se vad jag kan hitta på
1.jpg

4.jpg

Last edited:

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
ser fränt ut! har du någon bild på avgassystemet/hela hojen? blir det orginallack på lampmasken eller?

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ser fränt ut! har du någon bild på avgassystemet/hela hojen? blir det orginallack på lampmasken eller?

lungn och fin nu:D avgassystemet ligger i bitar i garaget just nu, jag jagar efter några mindre dämpare än mina Lazer Duo-tech som jag helst inte vill kapa sönder. Vet inte heller än var dämparna ska sitta, kanske underseat-montering eller kortare uppstick under fotpinnarna eller ev två riktigt smala längs båda sidorna under motorn, jag har helt enkelt inte bestämt än. Först ska jag fixa alla kablar (dom går nog att dra om som det ser ut efter sista timmarna i mitt kalla "burr" garage ikväll) och gasvajrarna måste göras nya osv. osv. Lampmasken ska nog bli orginallack det blir nog snyggast kanske eller har du andra förslag?

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
lungn och fin nu avgassystemet ligger i bitar i garaget just nu, jag jagar efter några mindre dämpare än mina Lazer Duo-tech som jag helst inte vill kapa sönder. Vet inte heller än var dämparna ska sitta, kanske underseat-montering eller kortare uppstick under fotpinnarna eller ev två riktigt smala längs båda sidorna under motorn, jag har helt enkelt inte bestämt än. Först ska jag fixa alla kablar (dom går nog att dra om som det ser ut efter sista timmarna i mitt kalla "burr" garage ikväll) och gasvajrarna måste göras nya osv. osv. Lampmasken ska nog bli orginallack det blir nog snyggast kanske eller har du andra förslag?

om du har platts så tycker iaf jag att seatpipe eller dämpare under motorn är coolt som fan. det lär ju inte vara så svårt att fixa! jag gjorde ju min dämpare.

ja det är klart jag har andra förslag..... svart och sen en fet jävla döskalle såklart :yoparty hehe

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
haha....det e jag med men babelfisha sidan så blir det enklare eller följ denna Länk

Hehe :tungan

Känns styret hållbart? Hur går det till att beställa? Hur mycket är frakten?

SVn ser ut att bli jävligt bra :tummenupp snygg orginalröv på dem bara man rensar lite :yoparty

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Hehe :tungan

Känns styret hållbart? Hur går det till att beställa? Hur mycket är frakten?

SVn ser ut att bli jävligt bra :tummenupp snygg orginalröv på dem bara man rensar lite :yoparty

det är svårt att säga om iom att jag inte har provkört än men den känns stabilt tycker jag, tror inte att det blir några problem. Annars så finns det ju stårrörsstyren om man vill ha crome-bling.
Frakten är på 25EUR så du bör väl beställa nå't mer om du ska tjäna nå't på affären.
Jag mejlade till Wolly och han kunde föra en fullt förståelig konversation på engelska. Mycket trevligt och snabbt bemötande från hans sida. Jag kaninte annat än att rekommendera.

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Nu är styret klart. Det var lite pill men jag lyckades att dra om koppling och bromsslangarna och elen så de räckte. Dock gasvajrarna fick jag tillverka nya.
Nästa steg blir avgassystemet, är det nån som har tips på någon snygg kort och helst billig dämpare, jag tänkte bygga 2-1 system
5.jpg

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
touringbutikens universall system.. finns ett par coola men ljudet är nog modell jättehögt :rolleyes: mellan 400-600 ungefär :tummenupp

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
blev en sån här bildämpare :rodnar huga..det där var som att svära i körka som vi säger i småland men jag tycker det blir rätt bra.:tummenupp vill gärna ha lite eget stuk å inte som alla andra, hmmmm.......jaja:va
Den lär väl inte bli så tyst är jag rädd men i värsta fall får jag välan bygga om...

6.jpg

2.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM