Ryggsäck?

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Var har ni för ryggsäck när ni kör?
Har kollat runt lite men vet inte vilken storlek man ska ha (hur många liter) Den får ju inte vara för stor och klumpig och är den för liten får jag inte plats med skolböckerna :tungan Jag har haft en haglöfs large (30 liter tror jag) och den har varit för liten + att dragkedjan åker upp ibland. Inte så kul om allt flyger ut på motorvägen.

Har ni nåt bra tips?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Var har ni för ryggsäck när ni kör?
Har kollat runt lite men vet inte vilken storlek man ska ha (hur många liter) Den får ju inte vara för stor och klumpig och är den för liten får jag inte plats med skolböckerna :tungan Jag har haft en haglöfs large (30 liter tror jag) och den har varit för liten + att dragkedjan åker upp ibland. Inte så kul om allt flyger ut på motorvägen.

Har ni nåt bra tips?

en liten ruggsäck som man kan slänga ner mobilen. plånboken, ett par sandaler eller tunna skor, ett par jeans eller shorts samt någon extra tshirt.
vill man så kan man få i en minimal badhanduk och badbrallor. annars kan man ju nakenbada och soltorka.
inköpt på intersport för 300 spänn

//droopfy

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
anledningen till att dragkedjan åker upp är om du har fästet (två kedjegrejsemojserna som går ihop) stannar i mitten av ryggsäcken längst upp rprecis bakom di nnacke...

o så lutar du dig framåt för att raca på motorvägen, då åker den upp när du lutar dig ner... been there done that

dra kedjerna ner mot höger eller vänster sida istället

hoppas du förstår, bilden visar hur jag menar...

Bifogat

• ryggsäckhahha.JPG
    ryggsäckhahha.JPG
    31.4 KB · Visningar: 45

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
anledningen till att dragkedjan åker upp är om du har fästet (två kedjegrejsemojserna som går ihop) stannar i mitten av ryggsäcken längst upp rprecis bakom di nnacke...

o så lutar du dig framåt för att raca på motorvägen, då åker den upp när du lutar dig ner... been there done that

dra kedjerna ner mot höger eller vänster sida istället

hoppas du förstår, bilden visar hur jag menar...

Precis, det där är jag med på :) Var lite otydlig, det är själva "kedjan" som åker isär av fartvinden (dragkedjan är inte den bästa alltså)

Har kollat på 2 olika haglöfs.. svårt att se hur stora dom egentligen är. Den som är 28 liter tycker jag ser stpr ut... och den jag har nu skulle tydligen vara 30 liter :va

38 liter låter lite väl va? Risk att den går ner så långt där bak att man repar bakdelen?

Bifogat

• ImgWriter.jpg
    ImgWriter.jpg
    10.6 KB · Visningar: 44
  • ImgWritergf.jpg
    ImgWritergf.jpg
    11.1 KB · Visningar: 38

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
GSXR 7/11W
Hur är det igentligen att köra med ryggsäck, har hört att det är betydligt störe risk för ryggskada om man klotar med ryggsäck så jag sätter min med ett par stroppar bakom mig på hojen.
Någon mer som hört detta?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag kör med en north face atlantis funkar perfa :)
The_North_Face_Atlantis_Backpacks1-resized200.jpg

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Kör med Haglöfs Tight XL när jag måste ha packning. Den är jä***gt skön att köra med! Känns knappt att man har rygga på sig

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Kör med en sådan rygsäck som var jätte popis för ett par år sedan. axelrämmen går från höger axel och sedan till vänster sida. sitter med kardborre band och sedan ett säkerhets snöre runt midjan. Skitsmidigt o få på sig.

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Ok.. tror dock att ryggsäckarna ni föreslog är i minsta laget. Tack ändå... får åka iväg och kolla i nån affär helt enkelt.

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
Yamaha R1
Har köpt en lite billigare variant som verkar bra. Har en fundering dock. :va

Det är en typ av plast "ram" i ryggen på den så att den ska hålla formen samt sitta bra på ryggen. Svårt att förklara exakt men en tunn ram som fölger ryggsäckens samt ryggens form...
Är detta något som möjligtvis är negativt om man skull köra omkull?

Någon som vet?

Har inte kört med den än då jag inhandlade den i vintras men får väl se hur den beter sig på nu i vår....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024