Garageplats i Stockholm

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag söker garageplats i centrala Sthlm, i trakterna kring Vasastan. Någon?

Ett annat alternativ är att hyra en garageplats (bil) tillsammans med 2-3 hojåkare. Det skulle vara uppe i trakterna kring Odenplan i så fall.

Är det någon som skulle vara intresserad?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ojoj. Många som vill ha garageplats!
Vilken affärsidé: små MC-garage med 10-12 platser runt om i stan.
Är 500/månad rimligt?

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
..och jag i Hägersten ;)

Hörru jP... Du å jag bor ju inte många meter ifrån varandra...

Jag har haft en fundering på att leta upp ägaren till garagen som ligger på krönet på Erik segersälls väg. Det ser ju ut att vara ett ganska stort garage "insprängt" i berget. Vet du vilket jag menar?

Jag har aldrig sett att det används förutom att parkera en volvo på tvären framför portarna... :va

I övrigt finns det jävligt dåligt med garage i vårt område...

/Lucky9

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Ojoj. Många som vill ha garageplats!
Vilken affärsidé: små MC-garage med 10-12 platser runt om i stan.
Är 500/månad rimligt?

500 spänn månan är väl kanske mer ett "stadspris" i innerstan. Jag skulle nog aldrig pröjsa mer än 300kr här i bromma, annars får den stå på gatan :p

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16

Ett annat alternativ är att hyra en garageplats (bil) tillsammans med 2-3 hojåkare. Det skulle vara uppe i trakterna kring Odenplan i så fall.

Hej! Vi har kanske en plats ledig. Delat hojgarage med ca 10 pers. Nära St Eriksplan. 650kr/mån. Meck rum med slipmaskin och pelar borr etc. Används för svets och plastningsjobb. Enklare lackning också. Gärna någon som skruvar lite, vi vill ha fler som bygger om i garaget. :banana Låter det intressant så ska jag kolla med han som håller i det om vi har en plats över. /m

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tack för erbjudandet, men St Eriksplan är lite för långt bort.
Mekar gör jag inte heller för hojjen är helt ny. Det enda jag behöver är ett litet hörn nånstans med lås på.....

Hej! Vi har kanske en plats ledig. Delat hojgarage med ca 10 pers. Nära St Eriksplan. 650kr/mån. Meck rum med slipmaskin och pelar borr etc. Används för svets och plastningsjobb. Enklare lackning också. Gärna någon som skruvar lite, vi vill ha fler som bygger om i garaget. :banana Låter det intressant så ska jag kolla med han som håller i det om vi har en plats över. /m

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..

Jag har haft en fundering på att leta upp ägaren till garagen som ligger på krönet på Erik segersälls väg. Det ser ju ut att vara ett ganska stort garage "insprängt" i berget. Vet du vilket jag menar?

I övrigt finns det jävligt dåligt med garage i vårt område...

/Lucky9

Det verkar mest finnas några enbilsgarage här och var kring oss tyvär. Känner inte till garaget men avståndsmässigt skulle det absolut fungera. Är väl lättare att hitta ett billigt ställe om man är ett par stycken dessutom.

Dock så har 500 kr i månaden som någon nämde som ett prisexempel överskridit min smärtgräns för länge sen, särskilt då jag hyr ett garage norr om stan också.

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Tack för erbjudandet, men St Eriksplan är lite för långt bort.
Mekar gör jag inte heller för hojjen är helt ny. Det enda jag behöver är ett litet hörn nånstans med lås på.....

Så torsgatan/st eriksgatan är lite för långt bort för dig?
Nya hojar får plats också! :)
Hoppas du hittar någor bra garage så din nya hoj slipper stå på gatan!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Så torsgatan/st eriksgatan är lite för långt bort för dig?
Nya hojar får plats också! :)
Hoppas du hittar någor bra garage så din nya hoj slipper stå på gatan!

Mhmmm. jag har haft den på gården innan, men den enda barnfamiljen i huset började gapa om att hojjen var "farlig".

Den stör ingen. Den står inte ivägen och jag jag rullar den alltid in/ut.

Nej. Hojjen är farlig för att den kan välta över ungarna om de klättrar på den:va Den står på stödet och lutar mot en vägg. Att välta en hoj på 230 kg för en sjuåring (som fö ska ge fan i andras grejjer) borde vara helt omöjligt, även om de tar spjärn med fötterna mot väggen och vekrligen FÖRSÖKER välta den.:huvet

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Det verkar mest finnas några enbilsgarage här och var kring oss tyvär. Känner inte till garaget men avståndsmässigt skulle det absolut fungera. Är väl lättare att hitta ett billigt ställe om man är ett par stycken dessutom.
Jag har en garageplats nedanför Hägerstensåsen, vid Personnevägen, tror jag skrivit till dig om den tidigare? Just nu står bara min hoj där och det är en bilruta, så där får man lätt plats med två hojar till. Jag betalar 600 kr / mån (herrejesus) så delat på tre skulle det bli 200 kr / mån vilket är mer ok.

Jag måste kolla med garageägaren att det är ok att jag delar platsen men det borde inte vara något problem, så ni som bor i närheten och är intresserade kan ju skicka ett PM.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
ingen som har lite plats över kring Mariehäll? :confused:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mhmmm. jag har haft den på gården innan, men den enda barnfamiljen i huset började gapa om att hojjen var "farlig".

Den stör ingen. Den står inte ivägen och jag jag rullar den alltid in/ut.

Nej. Hojjen är farlig för att den kan välta över ungarna om de klättrar på den:va Den står på stödet och lutar mot en vägg. Att välta en hoj på 230 kg för en sjuåring (som fö ska ge fan i andras grejjer) borde vara helt omöjligt, även om de tar spjärn med fötterna mot väggen och vekrligen FÖRSÖKER välta den.:huvet

som vanligt med stockholms kärringarna..

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007

Jag håller oxo på att leta plats. Bor i Skanstull och har en plats på g där men om man kan dela på en plats och få ner priset så gör det inte så mycket om jag får åka en bit. Huvudsaken är att jag får ha hojen ifred.

Annars har jag ett bra tips till dig. En polares farsa driver ett mc-garage som ligger mellan Norrtull och Odenplan. Plats för mek, verktyg och hänga prylar. Bra säkerhet och alla lämnar sin utrustning där för att de litar på varandra. Det är 20 platser och det fanns en plats kvar förra veckan. Nackdelen är att det kostar 750 sek/månad.

A-Fxxxxr

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Såld...
Hej alla!

Det här är mitt första inlägg här på SH. Dock har kikat en hel del på nyttiga och onyttiga trådar inför mitt första hojköp, som blev en R1 -00 :)

Hur som helst, jag väldigt intresserad av att dela garageplats med någon på västra kungsholmen!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024