För att göra en lång historia kort.
Kaklade köket i söndags med en mattsvart stor mosaik.
Fogade hälften i tisdags med snabbtorkande fog. Gjorde rent, blev finfint.
Köpte mer fog igår, såg att det var "vanlig" långsam fog. Dock samma färg från samma fabrikat så jag fogade resten. Eftersom jag fått in snitsen gick det snabbare att foga det som var kvar så jag började göra rent.
Men, skiten blir inte rent. Jag har numera en gråmelerad flammig vägg istället för en snygg svart kakelvägg...
Varför i helvete blev det så?!
Snabbfogen gick lätt och fint att få bort så den väggen är fin.
Den andra väggen med vanlig fog ser ut som skit.
:självmord
- Vad gjorde jag för fel?
- Varför gick allt finfint på väggen med snabbfog men åt helvete med vanlig fog?! jag gjorde precis likadant. Foga, sen rengöra med fuktig svamp..
- Går det att rädda eller måste jag riva ner allt djävla fittkakel och sätta upp på nytt?!
Kaklade köket i söndags med en mattsvart stor mosaik.
Fogade hälften i tisdags med snabbtorkande fog. Gjorde rent, blev finfint.
Köpte mer fog igår, såg att det var "vanlig" långsam fog. Dock samma färg från samma fabrikat så jag fogade resten. Eftersom jag fått in snitsen gick det snabbare att foga det som var kvar så jag började göra rent.
Men, skiten blir inte rent. Jag har numera en gråmelerad flammig vägg istället för en snygg svart kakelvägg...

Varför i helvete blev det så?!
Snabbfogen gick lätt och fint att få bort så den väggen är fin.
Den andra väggen med vanlig fog ser ut som skit.

- Vad gjorde jag för fel?
- Varför gick allt finfint på väggen med snabbfog men åt helvete med vanlig fog?! jag gjorde precis likadant. Foga, sen rengöra med fuktig svamp..
- Går det att rädda eller måste jag riva ner allt djävla fittkakel och sätta upp på nytt?!