Mc-garage/förvaring Halmstad

Shadow86

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda
Hej! Är en tjej på 20 år som studerar i Halmstad. Min Mc befinner sig i Borås, där jag ursprungligen kommer ifrån.
Snart drar mc-säsongen igång och är i behov av ett garage eller liknande. Är det någon som har någon plats över, som vet någon annan som har, någon som vill dela garage så hör av er!

Min mail adress är: jessica_blomberg@hotmail.com

Hälsningar/Jessica

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag ska kolla lite, jag pluggar också och jag letar själv garage i stan eftersom det jag har nu är genom Hfab, och jag bor inte hos Hfab längre. Får inte ha kvar det då... Men det går säkert att lösa! Hittar jag något lämpligt så säger jag till.

Shadow86

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda
Va bra! Skulle vara perfekt om man kunde dela garage :) Säger till om jag även hittar ngt!
Vi hörs!

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Jag har eventuellt plats över åt er båda, en polare ska flytta ur mitt garage nu och sen ska vi bara röja klart. Då ska det vara lugnt med plats.

Det är jag och en polare med bil kvar sen. Jag har bara hojen där och vi har varit 4 st med bil där ute förrut, så det bör väl räcka med utrymmet bara vi röjt klart.

Jag slänger iväg ett pm till er båda senare i veckan om ni tycker det låter intressant.

Glömde skriva att det är ute i Fammarp och inte inne i stan. Så det är dessvärre en liten bit att åka.

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Finns garage på Nyhem under ett pensionärshus. Flerbilsgarage på Nyhemsgatan 24 typ.

Ring HFAB och kolla.

Shadow86

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda
Vill ju helst ha ett garage här i stan. Annars blir det lite osmidigt att ställa hojen på nätterna ute i fammarp och sedan ta sig till stan. Tråkigt att man ska behöva låsa in sina saker för att andra jävlas.

Det på Nyhem låter däremot bra, frågan är bara hur det fungerar när man inte hyr lägenhet hos HFAB?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Va bra! Skulle vara perfekt om man kunde dela garage :) Säger till om jag även hittar ngt!
Vi hörs!

Japp, jag är på att dela garage! Bara vi får varsin nyckel :D

Jag har eventuellt plats över åt er båda, en polare ska flytta ur mitt garage nu och sen ska vi bara röja klart. Då ska det vara lugnt med plats.

Det är jag och en polare med bil kvar sen. Jag har bara hojen där och vi har varit 4 st med bil där ute förrut, så det bör väl räcka med utrymmet bara vi röjt klart.

Jag slänger iväg ett pm till er båda senare i veckan om ni tycker det låter intressant.

Glömde skriva att det är ute i Fammarp och inte inne i stan. Så det är dessvärre en liten bit att åka.

I Fammarp? Där Fixxe och co. håller till med sina bilar? Crx och sådant. Är där meckarutrymme också? Misstänker det... då är det ganska intressant, men jag hade ju gärna föredragit garage i stan så jag slipper köra så långt för att hämta hojen. Hmm, ska fundera! Beror på priset också...

Vill ju helst ha ett garage här i stan. Annars blir det lite osmidigt att ställa hojen på nätterna ute i fammarp och sedan ta sig till stan. Tråkigt att man ska behöva låsa in sina saker för att andra jävlas.

Det på Nyhem låter däremot bra, frågan är bara hur det fungerar när man inte hyr lägenhet hos HFAB?

Håller med dig... Men på Nyhem finns nog inga mc-burar. Då får man ställa hojen oskyddad i garaget så att alla som har tillgång till garaget kan pilla på hojen... Så vägrar jag parkera... Just nu har jag mc-bur med egen hänglås (riktigt bra) i ett flerbilsgarage genom Hfab på annan plats i stan, men det får jag inte ha kvar eftersom jag inte bor hos dem längre. Har det bara till sista maj eller juni.
Det fungerar inte om man inte bor hos Hfab. Det är kört att få garage då. Jag har försökt åtskilliga gånger utan resultat...

Shadow86

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda
Okey, då vet jag det med HFAB. Självklart är jag också bara intresserad om vi delar och att man har varsin nyckel. Annars blir det också väldigt osmidigt..
Får se vad som dyker upp helt enkelt..

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81

I Fammarp? Där Fixxe och co. håller till med sina bilar? Crx och sådant. Är där meckarutrymme också? Misstänker det... då är det ganska intressant, men jag hade ju gärna föredragit garage i stan så jag slipper köra så långt för att hämta hojen. Hmm, ska fundera! Beror på priset också...

Vafan, alla känner Fixxe verkar det som :)

Jepp, det är ute på det området. Priset beror lite på hur mycket plats du behöver, men för en fjärdedel så blir det 560:-/månad. Det finns mekarutrymme, vi var 4 st med bil där förrut och 3 av oss mekade.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Vafan, alla känner Fixxe verkar det som :)

Jepp, det är ute på det området. Priset beror lite på hur mycket plats du behöver, men för en fjärdedel så blir det 560:-/månad. Det finns mekarutrymme, vi var 4 st med bil där förrut och 3 av oss mekade.

Hehe, jajjemän! Fixxe och jag läser samma program och går i samma klass. Vi går maskiningenjörsprogrammet båda två. Därför känner jag honom! Mekarutrymme är kanon. 560:-/månad är ju normalt sett inte så farligt, men som fattig student så måste jag dela med någon för att få ekonomin att gå ihop... jag ska fundera en stund, och överväga avståndet också.

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Jag letar också garage. Säg till om någon hittar nåt!
Fruktansvärt ont om garage i den här stan om man inte bor hos HFAB.

Shadow86

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda
Helt otroligt svårt! Frågan är om man kan be en kompis hyra ett garage som hyr via HFAB... Det kanske skulle funka :)
Eller va finns de för garage förutom HFAB?!

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Hello, en polare va över nyss o fråga om jag behövde ett garage.

Gör jag ju inte, men han hyr ut de för 500:-/mån.

Garaget finns på Nyvången,Vallås

Om nån är intresserad kan ni ju höra av er på tel. 122535

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jaha nu gör jag ett trådlyft eftersom jag som nyinflyttad halmstadbo behöver ett garage till min pärla.

Någon som sitter på något?

friba1

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
2001 Ducati 750sport
Tja bor i centrala Halmstad vid atic undrar om nån har en plats över till min hoj :D

pellehpersson

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2014
Hoj
Triumph Thunderbird Storm 2011
Lyfter tråden eftersom jag skulle behöva en förvaringsplats åt min hoj under sommarhalvåret. Gärna i området runt söndrum så att den är "lättillgänglig" när man får lust att ut och köra..

cracest

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Hoj
2007, Triumph Daytona
Tänkte också låna tråden och höra om någon har en plats åt mig i området runt Högskolan. Med fördel på Nyhem om någon av studenterna där är på detta forum!

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tjena. Jag söker någon att dela med. Finns bilplatser på kasten rönnowsgatan. Tänkte ta en bilplats och sedan kan man dela. De blir isåfall 350kr i månaden.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln