Martein
därför att älg
Vaknade idag med vetskapen att jag skulle få köra hoj, tittade ut och himmeln var blå, mitt nyinköpta batteri blev färdigladdat kvällen innan och det var inte mkt som stod emellan mig och min sexhunna.
Jag tar på mig så mkt utav skinnstället jag kan utan att svettas ihjäl under bilturen till garraget och bär resten i händerna.
Med stövlarna, ryggskyddet och hjälmen i vänstra handen och batteriet i högra går jag ut till bilen där jag lägger upp batteriet på taket för att ta fram bilnyckeln ur min byxficka.
Jag öppnar dörren och packar in mig i bilen för att sedan sätta mig och köra iväg.
Jag svänger förbi McD då jag hade tunnt med föda hemma, Och givetvis har dom slutat servera frukost. Ingen större fara, Jag beställer ett McChicken mål o klämmer i mig det på parkeringen.
Vidare mot garraget. Jag väntar utanför tills pappa min kommer då han har nyckeln på sin nyckelknippa.
Och det är då efter en halv minuts stilla väntan som det slår mig som ett brännbollsträ i bakhuvet under en hårbottenmassage: Tog jag in batteriet?!
Kollar fort passagerarsidan under väskan och McD påsen, Inte där! Springer ut ur bilen och tittar i baksätet under ryggskyddet och hjälmen, Inte där heller!!
AMAGAD!! Då vänder jag blicken upp mot taket där jag senast kom ihåg mig röra den och jajomensan! Fiiina repor från där det alldeles nyligen låg ett knappt 24 h gammalt 733 kronors batteri!!!
Full i skratt åt min egen negligens rejsar jag tillbaka hem för allt vad min 940 lättrycksturbo klarar av och börjar spana från den första böjen där folk kollade konstigt på mig rolleyes: och mot platsen där jag stod parkerad, Ingenting vid parkeringen. Vänder tillbaka mot böjen och får där syn på det liggande strax framför en parkerad MB service bil. woho hittad iaf!!
Jag kör upp med båda framhjulen på trotoaren och kliver ut ur bilen, rätt ner i en vattenpöl modellen djupare..
Plockar upp batteriet och synar det. Det är repigt och har en spricka i sig i överkant men ser "ganska helt" ut i stora drag, Jag vänder upp och ner på det för att se om det rinner ut nån batterisyra, Det verkar tätt!
Kör tillbaka till garraget där jag drar ett par varv silvertejp runt batteriet och sedan monterar det.
Tar av fälglåset(Den går jag inte på!), Fäller upp depåstödet(ja jag har ju en såndär comfort 600 ) och sätter mig på miosoffan. I med nyckeln, Kolla choke och nödavstängning, Och sedan trycker jag på knappen...
ITS ALIVE!!!
Nja inte motorn i sig kanske men startmotorn drar iaf runt!
Men efter sisådär 100 försök inkl ett par igångspringningsförsök med hjälp av en förbipasserande kompis så startar hondan ur sin vinterdvala! Det var tillfredställande!
Ut och stöka runt några timmar i lugnt tempo så att inte första dagen även blev den sista. Sen var det tillräckligt med stimulans för den här dagen!
Är det lungt med batteriet förresten tror ni?
Jag tar på mig så mkt utav skinnstället jag kan utan att svettas ihjäl under bilturen till garraget och bär resten i händerna.
Med stövlarna, ryggskyddet och hjälmen i vänstra handen och batteriet i högra går jag ut till bilen där jag lägger upp batteriet på taket för att ta fram bilnyckeln ur min byxficka.
Jag öppnar dörren och packar in mig i bilen för att sedan sätta mig och köra iväg.
Jag svänger förbi McD då jag hade tunnt med föda hemma, Och givetvis har dom slutat servera frukost. Ingen större fara, Jag beställer ett McChicken mål o klämmer i mig det på parkeringen.
Vidare mot garraget. Jag väntar utanför tills pappa min kommer då han har nyckeln på sin nyckelknippa.
Och det är då efter en halv minuts stilla väntan som det slår mig som ett brännbollsträ i bakhuvet under en hårbottenmassage: Tog jag in batteriet?!
Kollar fort passagerarsidan under väskan och McD påsen, Inte där! Springer ut ur bilen och tittar i baksätet under ryggskyddet och hjälmen, Inte där heller!!
AMAGAD!! Då vänder jag blicken upp mot taket där jag senast kom ihåg mig röra den och jajomensan! Fiiina repor från där det alldeles nyligen låg ett knappt 24 h gammalt 733 kronors batteri!!!
Full i skratt åt min egen negligens rejsar jag tillbaka hem för allt vad min 940 lättrycksturbo klarar av och börjar spana från den första böjen där folk kollade konstigt på mig rolleyes: och mot platsen där jag stod parkerad, Ingenting vid parkeringen. Vänder tillbaka mot böjen och får där syn på det liggande strax framför en parkerad MB service bil. woho hittad iaf!!
Jag kör upp med båda framhjulen på trotoaren och kliver ut ur bilen, rätt ner i en vattenpöl modellen djupare..
Plockar upp batteriet och synar det. Det är repigt och har en spricka i sig i överkant men ser "ganska helt" ut i stora drag, Jag vänder upp och ner på det för att se om det rinner ut nån batterisyra, Det verkar tätt!
Kör tillbaka till garraget där jag drar ett par varv silvertejp runt batteriet och sedan monterar det.
Tar av fälglåset(Den går jag inte på!), Fäller upp depåstödet(ja jag har ju en såndär comfort 600 ) och sätter mig på miosoffan. I med nyckeln, Kolla choke och nödavstängning, Och sedan trycker jag på knappen...
ITS ALIVE!!!
Nja inte motorn i sig kanske men startmotorn drar iaf runt!
Men efter sisådär 100 försök inkl ett par igångspringningsförsök med hjälp av en förbipasserande kompis så startar hondan ur sin vinterdvala! Det var tillfredställande!
Ut och stöka runt några timmar i lugnt tempo så att inte första dagen även blev den sista. Sen var det tillräckligt med stimulans för den här dagen!
Är det lungt med batteriet förresten tror ni?