Det var en fin sommar! vi ses kanske nästa år!..

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Förvandlade min hoj från hel till skrot på 0,5 sekunder i årsta rondellen nu i eftermiddags.. :mad: :gnissla

För hög fart i kombination med rondell är svaret på hur det gick till. lite svullen på tummen o knät annars helt oskadd, sån extrem tur är sälsynt och högt uppskattad! även min peronliga utrustning är i stort sätt hel och inte en repa på hjälmen, även min nya mobil klarade sig! :banana

Hojen däremot fick lite mer stryk: styrkronsfraktur, gaffelbensfraktur, framfälgsfraktur, flera frakturerade fotpinnar, amputerad ljuddämpre samt skrapsår på samtliga kåpor och tank.. nån som har lite delar liggande? :tungan

Sewger gör det dock att klota och det är inget jag rekomenderar till någon! fast det som jag tänkt på mest under kvällen konstigt nog är brewdjävlen som ja skulle träffa imorrn som inte hört av sig! :va
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Förvandlade min hoj från hel till skrot på 0,5 sekunder alldeles nyligen i årsta rondellen nu i eftermiddags.. :mad: :gnissla

För hög fart i kombination med rondell är svaret på hur det gick till. lite svullen på tummen o knät annars helt oskadd, sån extrem tur är sälsynt och högt uppskattad! även min peronliga utrustning är i stort sätt hel och inte en repa på hjälmen, även min nya mobil klarade sig! :banana

Hojen däremot fick lite mer stryk: styrkronsfraktur, gaffelbensfraktur, framfälgsfraktur, flera frakturerade fotpinnar, amputerad ljuddämpre samt skrapsår på samtliga kåpor och tank.. nån som har lite delar liggande? :tungan

Sewger gör det dock att klota och det är inget jag rekomenderar till någon! fast det som jag tänkt på mest under kvällen konstigt nog är brewdjävlen som ja skulle träffa imorrn som inte hört av sig! :va


Shit va tråkigt!!! :huvet :gnissla Kan tänka mig att det är jävligt lätt hänt.. Har dock haft tur och klarat mig från allvarligare klotningar själv..

Bra att du inte skadade dig iaf.. Bara att bita ihop och laga hojjen (eller köpa ny), sommaren har ju knappt börjat än..

Hoppas allt ordnar sig

/Robban
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Vilken ångest, synd på en sån fin cbr. Har själv en likadan =) tur att det gick bra med dig i alla fall.
 

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
DUCATI
åååååh fy fan va synd. men hur fort ville du komma runt rondellen eller?
vad hände mer exakt??

kämpa vidare!!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kanske låter lite hårt men hojen spelar ingen roll så länge man klarar sig själv utan skador.
Materiella saker går alltid att ersätta medans en själv är inte gör det.

Du kommer nog tillbaka fortare än du tror även om det känns jobbigt just nu.
 

Nicotin

Guest
Precis..
Håller med ovanstående..
Jag kraschade min moppe förra året och trodde att, neehe då var det slut..
Hojen såg inge rolig ut alls..

Men efter drygt 8000kr senare och ngr timmars jobb är den helt okay igen..
Lite lack och en bättre beg framgaffel+lite el så...

Så med lite hjälp och ngr tusenlappar e nog din hoj igång igen..
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Ligger lite fakta i det! MEN!!!
kroppen är självreproducerande och kostar 280kr på akuten, Hojen kostar fett med flingor att laga!

Kanske låter lite hårt men hojen spelar ingen roll så länge man klarar sig själv utan skador.
Materiella saker går alltid att ersätta medans en själv är inte gör det.

Du kommer nog tillbaka fortare än du tror även om det känns jobbigt just nu.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Ligger lite fakta i det! MEN!!!
kroppen är självreproducerande och kostar 280kr på akuten, Hojen kostar fett med flingor att laga!

Jaa, HAHA, det är sant, under förutsättning att man antingen KOMMER in på akuten eller kommer ut från akuten efter så man så att säga inte drar ur nyckeln för gott! Då är ju 280 klart billigare! (Hur länge går man gratis?)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kanske låter lite hårt men hojen spelar ingen roll så länge man klarar sig själv utan skador.
Materiella saker går alltid att ersätta medans en själv är inte gör det.

Du kommer nog tillbaka fortare än du tror även om det känns jobbigt just nu.


Man måste vara Zen-Buddist för att ha den inställningen...
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Fifan... jag skulle nicka ett tåg om det hände mig alltså!
Hade du inte försäkring?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Tråkigt..(det är en tidfråga innan jag gör samma sak i Tycho Hedénsrondellen i Uppsala..:gnissla)
Hoppas du fixar hojen eller fixar en ny snart...och saktar ner i rondeller..jag skall också försöka:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ligger lite fakta i det! MEN!!!
kroppen är självreproducerande och kostar 280kr på akuten, Hojen kostar fett med flingor att laga!

"En reproduktion är mångfaldigande med utgångspunkt från förlaga. En reproduktion behöver till skillnad från en kopia inte vara utförd i samma material som förlagan. Jämför även "reproducera" (av latinets re-, åter-, och producere, framföra), ånyo producera eller frambringa; mångfaldiga, avtrycka. Även en konstbild som mångfaldigats på detta sätt kallas reproduktion ("en reproduktion av Mona Lisa").

Reproduktion kan också betyda fortplantning"

Själreproducerande :D
Sorry, kunde inte låta bli. Du tänker på "regenerera"
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Tack för allt stöd snella menniskor! BILDER!:..

Jo några tiotals meter innan rondellen insåg jag alltså att det gick på tok för fort och försökte då få hejd på henne, framhjulet låste sig och hojen vill ligga, jag släppte på bromsen men den var fortfarande voblig och det gick fortfarande för snabbt, jag bromsade igen med detta som resultat :rodnar (jag ställde mig upp ung där blåa pilen slutar och jag är inte säker på vart riktigt vi började glida), ren flax att jag itne skickade in den i en annan sporthojare eller ännu värre; blev påkörd själv! :rolleyes:




Kan hända att jag måste justera toe-in vinkeln.




Ser helare ut än vad den är, men ändå inte liksom... :3freak




:huvet




Sist men inte minst!:



KOMMER DETTA ATT LÄKA TROR NI?!?


Edit: Och angående den där cheyen så skickade hon meddelande till mitt tillfälliga nummer som givetvis inte finns längre och är ersatt med mitt vanliga..
LIFE GOES ON! :yoparty :tungan :rolleyes:
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
"En reproduktion är mångfaldigande med utgångspunkt från förlaga. En reproduktion behöver till skillnad från en kopia inte vara utförd i samma material som förlagan. Jämför även "reproducera" (av latinets re-, åter-, och producere, framföra), ånyo producera eller frambringa; mångfaldiga, avtrycka. Även en konstbild som mångfaldigats på detta sätt kallas reproduktion ("en reproduktion av Mona Lisa").

Reproduktion kan också betyda fortplantning"

Själreproducerande :D
Sorry, kunde inte låta bli. Du tänker på "regenerera"

cellerna reproduceras, Freddie har rätt. Frågor? framåt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top