Ingen gnista (KTM 125)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tjenare, igår så fick jag ihop min hoj helt.

När den var färdig att provstartas så startade den på typ 2 kicken. Men eftersom jag inte hade på tanken, så stängde jag av den för att sätta på den. När det var gjort så skulle jag starta honom igen. Det gick, men då hade tydligen gasen hängt sig, så hojen varvade som bara satan i typ 2 sek. sen dog den.

sedan dess har jag ingen gnista, vad kan ha hänt?

vore schysst med hjälp
MVH
 

Solid snake

Guest
Har man ingen gnista så kan man pröva med att byta stift. :hihi
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Gör så, sen kan du ju alltid fråga i 125a-forumet:tungan

Det finns anledning till att jag frågar här, tror inte 125 forumet har svar på min fråga. Sen finns ju offroad/mekfolket här.

varför skriver du här? du borde sitta i busstråden, host. 660tråden 24/7.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Har kollat jordningarna och alla kablar är rätt så vitt jag vet. Det känns som något har hänt med typ cdiboxen eller något. Kollade tändplattan igår, allt såg okej ut..
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Det finns anledning till att jag frågar här, tror inte 125 forumet har svar på min fråga. Sen finns ju offroad/mekfolket här.

varför skriver du här? du borde sitta i busstråden, host. 660tråden 24/7.

Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2880655 Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!
Jag tycker nog att en 125 exc kan höra till detta forumet med. Den är ju en aning mer race-anpassad än din är iaf..Och om du inte visste det så är det ju en ny klass på g vad jag har förstått där man kan köra med 125/250!


Tack å hej!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
men för att försöka svara på din fråga, kallstart>mycket soppa på kort tid>ofullständig förbränning>blött stift :)
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Jag tycker nog att en 125 exc kan höra till detta forumet med. Den är ju en aning mer race-anpassad än din är iaf..Och om du inte visste det så är det ju en ny klass på g vad jag har förstått där man kan köra med 125/250!


Tack å hej!

Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i sporthojsdelen istället samt alla med snyggt streetfighter-konverterade TZR-125or ställa frågorna där, har inte allt med "underforum" misslyckats då?
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Du får gärna utveckla dina kunskaper inom SM lite så jag kan förstå hur du kan jämmföra en 660 med en buss? Och det finns en 125a-del där sånna här frågor hör hemma, din är knappst ett undantag!

Du kanske inte visst det, men en 660 är en SM, troligen mer än din 125a...Så förstår inte din dryghet!

Verkar som jag prickade en öm punkt, men för att klargöra så tycker jag du gick in med fel attityd från början, du kan ju lika väl ge fan i skriva nästa gång.

beror väl på hur man definerar en SM, men om vi snackar tävling, så är nog min 125, lite mer anpassad. 105kg torrvikt, närmare 40hk. samma chassi som en 525. 17" fälgar 3,25fram 4,25bak, bromskitt från husa650. Sen om du inte tycker det är en motard kan jag inget göra, men jag hänger nog av din 660 på en liten motardbana.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2880678 Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i sporthojsdelen istället samt alla med snyggt streetfighter-konverterade TZR-125or ställa frågorna där, har inte allt med "underforum" misslyckats då?
Jag skrev att jag tyckte att 125 Exc kunde höra till båda forumen. Eller du missade det?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Joo, fast varför finns då 125a-delen? Då kan ju alla med sporthoj ställa sina frågor i den delen istället...

Vad är ditt problem? Jag tror inte plastraketsmopparna och 4t 8kw gänget kan hjälpa mig med detta, annars hade jag gärna frågat där..
 

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
har du testa med det gammla stiftet än?
Vilket stift kör du på?

Låter precis som tändstiftet, hände samma sak för mig men jag behövde bara rengöra det å sen funka det igen:rolleyes:
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
har du testa med det gammla stiftet än?
Vilket stift kör du på?

Låter precis som tändstiftet, hände samma sak för mig men jag behövde bara rengöra det å sen funka det igen:rolleyes:

Har rengjort det, hittade inte det gamla stiftet heller. men jag tror faktiskt inte det är stiftet som är boven i dramat. kanske skall beskriva hur det uppstod lite bättre..

Jag skulle starta hojen, gjorde det. visade sig att gasvajern hade kommit i kläm=halvgas. så den varvade satan. efter 1,5 sek så dog den, precis som något pajade.. har kollat upp det jag kan kolla själv. har mätt på tändkabeln när man kickar, ger inget utslag. antingen är det cdiboxen som gått åt skogen, eller tändspolen..

vad tror ni? jag funderar på att chansa o köpa en ny tändspole på superbike imorn..
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Har rengjort det, hittade inte det gamla stiftet heller. men jag tror faktiskt inte det är stiftet som är boven i dramat. kanske skall beskriva hur det uppstod lite bättre..

Jag skulle starta hojen, gjorde det. visade sig att gasvajern hade kommit i kläm=halvgas. så den varvade satan. efter 1,5 sek så dog den, precis som något pajade.. har kollat upp det jag kan kolla själv. har mätt på tändkabeln när man kickar, ger inget utslag. antingen är det cdiboxen som gått åt skogen, eller tändspolen..

vad tror ni? jag funderar på att chansa o köpa en ny tändspole på superbike imorn..

Du har ingen service manual då? Finns säkert att ladda hem någonstans annars. Brukar ju stå i den hur du mäter och vad du ska ha för värden från spolen, plattan osv...
 

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Köp ett nytt stift. Mycket soppa på ett kallt stift kan lämna en beläggning som går att ta bort men 100spänn kan det va värt.
Hur mäter du när du kickar, med vad för instrument och kategori?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top