Har ett problem med en R1 -01 som yttrar sig så att vid körning på låga varv en lite längre stund resulterar i att den lägger av tvärt. Den går att starta direkt med en avgassmäll som följd. Enligt förra ägaren så hade han åkt bakom en gång och känt att det tydligt luktade bensin.
Skit i förgasarna/nån förgasare som hänger sig? Fick förslaget när jag ringde till Lundgrens Motor i Avesta att den möjligtvis flödar över av någon anledning?
Råkade ut för det igår, jag åkte på 6:an i 50km/h, jag gick ner i lådan till 1:an och motorbromsade, när jag sedan började att växla upp igen dog den när jag kommit till 5:an. Var bara att starta igen direkt. Går förövrigt hur bra som helst.
Bör väl tilläggas att den är Dynojetad.
Någon som har några idéer?
Skit i förgasarna/nån förgasare som hänger sig? Fick förslaget när jag ringde till Lundgrens Motor i Avesta att den möjligtvis flödar över av någon anledning?
Råkade ut för det igår, jag åkte på 6:an i 50km/h, jag gick ner i lådan till 1:an och motorbromsade, när jag sedan började att växla upp igen dog den när jag kommit till 5:an. Var bara att starta igen direkt. Går förövrigt hur bra som helst.
Bör väl tilläggas att den är Dynojetad.
Någon som har några idéer?