Jag kan iaf rekommendera alla till att köpa ett helsystem 2-1, väger nästan ingenting och låter friskt.
Jag är bara 160 cm lång och har därför sänkt min egen, ska jag satsa på en 600 eller 900 ( om det är nån större skillnad )
Vad du än gör ska du inte köpa 600...
Därmot anser jag att de flesta andra monstermodeller har sina fördelar sett till pris/hk/försäkring o.s.v.
Vad det gäller storleken så är det mig veterligen, ingen skillnad mellan 900 och 600 om du avser höjd för dig som är kort i rocken...
Mest handlar det om priset.. en äldre 900 eller 750 är ju billigare än nya 800 och 1000... 620 och 750 är lika effektmässigt så där kan försäkringspremien fälla avgörandet då en ett år äldre hoj ibland har väldigt mycket lägre försäkring eftersom många bolag skriver ner försäkringen var tredje, femte eller tionde år...
Jorå, vad gäller "de gamla" modellerna, så hade 600 & 750 lite mindre ram än 900 (och senare 800). Hur det är med de "nya" insprutade vet jag däremot inte...
Där ser man. Man lär så länge man lever.. men skillnaden är knappt märkbar som jag upplevt det...
Oavsett är Monster väldigt bra hoj för oss mer jordnära.
Där säger jag emot igen
Jag provkörde en 800 tidigare i sommar (när jag fortfarande körde monster 750). När jag satte mig på 800'n så var skilnaden knappt märkbar, men när jag kom tillbaka på min 750 så kändes den som en barncykel.
Men i vilket fall så är det en jäkla mysig hoj
Jag har iofs inte testat de nyaste årsmodellerna utan baserade mitt påstående på äldre monster.. t.o.m -03 ungefär..
Men å andra sidan är ju det något som borde tilltala fröken som är två äpplen hög..
*skrattar* Ja ungefär så hög och det är ett litet problem
..och när Stortryne nämner att 750 är väldigt låg i samma tråd som vi noterar att du är precis lagom hög för att nå upp ur stövlarna så är det ju ett märkligt sammanträffande att jag känner någon med en Monster 750 som är till salu..
Hon hade inte insett att de är sååå grymma.
Jorå, vad gäller "de gamla" modellerna, så hade 600 & 750 lite mindre ram än 900 (och senare 800). Hur det är med de "nya" insprutade vet jag däremot inte...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|