Coca Cola på torkade flugor

D@nne

Tetra-drinker
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1 -02
Ville bara tipsa om att coca cola är kanon om man vill få bort intorkade flugor och andra insekter på koprna :tummenupp

D@nne

Tetra-drinker
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1 -02
du tar ju såklart cola först sen spolar du med vatten se bara till så colan inte torkar bara :öl

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Är det inte trevligare att låta den goda kalla colan glida ner i strupen under tiden man tvättar istället :confused:

Jag börjar fundera på om cola är lösningen på allt ont här i världen. Det måste finnas tusen användningsområden.
När man var liten grabb och lirade fotboll brukade vi använda cola på målvaktshandskarna för extra fäste :rolleyes:
Kladdigt som sagt... Hmm, kanske något för bättre fäste för däckena :crash Klibbigt är bra har jag hört

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
M:et skrev:
Är det inte trevligare att låta den goda kalla colan glida ner i strupen under tiden man tvättar istället :confused:

Jag börjar fundera på om cola är lösningen på allt ont här i världen. Det måste finnas tusen användningsområden.
När man var liten grabb och lirade fotboll brukade vi använda cola på målvaktshandskarna för extra fäste :rolleyes:
Kladdigt som sagt... Hmm, kanske något för bättre fäste för däckena :crash Klibbigt är bra har jag hört

tror faktiskt att en del bilposörer tvättar sidorna på däcken med cola för att få lite glansigare yta...

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Det löser rost hur bra som helst oxå, inte minst tänder om man dricker ovanligt mycket.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
det är bara sockret som torkar. det löser sig med vatten hur lätt som hjelst.

750RR

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Är det inte bättre att gå direkt på med ex. citron-/askorbinsyra, så slipper man allt socker?

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Som ett icke-relaterat tillägg kan sägas att 5-56 löser upp tvåtaktssmet bra. Jag körde det på min kuts oavsiktligen för ett tag sedan och när jag skulle torka av det så vart kåpan alldeles ren från tvåtaktsstänk också. Imponerande.

Vad gäller insektslik så har jag använt ett insekts-removermedel som jag köpt på en mack, det har fungerat extremt bra. Dyrt förvisso, men väldigt enkelt.

/J

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Men hallå lixom. Vilken av dem ska jag köpa???

Vanilla
Light
Light citron
Vanlig

Jag har Pepsi hemma är det ok?

För att vara lite seriös då: Prefect heter något rengöringsmedel man kan köpa på ICA, fungerar bra för att ta bort smetiga oljor utan att tära för mycket på hojen. Sedan när man är klar tar man lite på händerna och så är de rena med...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Hur kommer man ens på iden att hälla cola över hojen..... :rolleyes:

Ett annat tips är att blöta en handuk eller dagstidning i vatten. Lägg sen denna på insektssmeten ett tag och låt verka. Sen bara att tvätta rent. :tummenupp

Sen att Coca cola löser rost eller fräter på tänder är en skröna. Kolsyrat vatten löser rost lika bra som cola( ganska dåligt alltså). :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hela min moped var nerdränkt i cola en gång när jag skulle köra hem den från skolan i 8:an. Fast jag tror inte de ville hjälpa mig med tvättning direkt.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08

Det är dessutom bra för kopplingen på gamla bilar. :fakta :tummenupp
Mell skrev:

Sen att Coca cola löser rost eller fräter på tänder är en skröna. Kolsyrat vatten löser rost lika bra som cola( ganska dåligt alltså). :D

Det fräter för att det är citronsyra i. :fakta

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Är fosforsyra och citronsyra samma sak? Jag är ingen naturbegåvning på kemi direkt.

"Vattnet i syran" regeln är det enda jag minns från kemin. :crash

(ja det är tvärtom)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det inte trevligare att låta den goda kalla colan glida ner i strupen under tiden man tvättar istället

Man får väl se till att colan inte rinner ned på golvet utan man får samla upp det i ett glas efter att man fixat flugorna med det. :zpy

Skorpan

Guest
Mell skrev:
Hur kommer man ens på iden att hälla cola över hojen..... :rolleyes:
håller med dej,bättre o ta 5ans sandpapper så e dom garanterat borta,så slipper man allt kladd oxå :crash

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
En annan myt om Coca Cola.. är den om att man ska dricka avslagen sån vid magsjuka.
Det ska man INTE !!!

Coca Cola innehåller Coffein.. och det retar magen.
Anledningen till att man ska dricka läsk överhuvudtaget vid magsjuka är att man kan ju inte äta, o näring måste man ha..
dvs socker.

Kolsyra är ju inte heller så bra för magen vid dessa tillstånd..
så.. avslagen sockerdricka är däremot det man ska pimpla :fakta

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Wiseguy skrev:
Man får väl se till att colan inte rinner ned på golvet utan man får samla upp det i ett glas efter att man fixat flugorna med det. :zpy

Det där, det var äckligt :skrämd :zpy Ställ dig i hörnet och skäms nu, se så, bort :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA