Posörrunda tisdag 1/5 (kort varsel)

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Då var det väl dags för en liten posörrunda igen. Eftersom jag inte varit aktiv här på säkert närmare ett år nu, så var det ett tag sedan senaste posörrundan, men förhoppningsvis får jag mer tid över för posörrundor i år :)

Vi startar från Hydro i Veberöd kl 10:30, sedan ger vi oss ut på ca. 20 - 30 mil svängelisväng i LUGNT tempo (observera att jag inte menar lugnt som i "jag körde under 150 km/h flera gånger idag" utan jag menar lugnt som i "jag kunde nästan räkna blommorna längs vägen idag"). Fikastopp/matstopp är planerat :)

Alla är välkomna på den här rundan och ingen ska behöva känna sig ifrånkörd. Tempot anpassas så att alla hänger med :tummenupp

Ser ni detta i sista minuten men ändå vill hänga med så kan ni ringa mig på 0704-237134 så väntar vi in er!

Vi som är på:

1. TheDude
2. Fredde83
3.
4.
5.

Får be om ursäkt för den oerhört korta varseln, detta blev en impulsidé, men lovar att det kommer fler posörrundor snart igen!

Vid regn så vaxar vi!

Väl mött :tummenupp

Robz

Guest
Välkommen tebax, Duden :tummenupp

Glöm inte köra förbi Knudan (körning hela dagen) o säga hej.... gärna med Robz-vimplar o resten av kittet :D

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Glöm inte köra förbi Knudan (körning hela dagen) o säga hej.... gärna med Robz-vimplar o resten av kittet :D

Äh, gå och kamma dig och tjöp en radfyra fö faen :D

Skämt åsido, har vi vägarna ditåt så ska jag absolut stanna förbi och heja lite på er :tummenupp

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Såg detta nu. Attans oxo, men kommer det fler rundor är jag på, i LUGNT tempo. :tummenupp

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
TouchMan65: Ingen fara, det blev som sagt väldigt kort varsel, men det kommer absolut fler rundor snart igen :)

TwinLoveRace: Vi tänkte börja genom H-berga, Slimminge, Rögla, Snogeholm, Sjöbo, därefter bär det av norrut. Lunchstoppet har vi inte riktigt bestämt oss för än, men om vi ska hålla traditionen från förra året så blir det på Empoli i Veberöd :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
TouchMan65: Ingen fara, det blev som sagt väldigt kort varsel, men det kommer absolut fler rundor snart igen :)

TwinLoveRace: Vi tänkte börja genom H-berga, Slimminge, Rögla, Snogeholm, Sjöbo, därefter bär det av norrut. Lunchstoppet har vi inte riktigt bestämt oss för än, men om vi ska hålla traditionen från förra året så blir det på Empoli i Veberöd :tummenupp
The Dude is back!!!! :yoparty
Men var fan har du varit?!?!?!?

Lite kort varsel samt ett elakt ryggskott sätter stopp för deltagande denna gången men om du har lite längre framförhållning och fixar lågkaloripizzor på Empoli så lär vi ses! :pannkyss

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
tack för gazzet grabbz...
nu e man hemma och i värmen hahaha, kallt så att the nipples frös HAHAHAHA

och va e det för mesar som skriver 09.40 att man inte hinner,
själv vaknade jag 10.40 ringde och sa att jag kom satt på hojen 10.50 så mötte jag upp dem i slimminge.. HAHA
kom inte med undanflykter här inte..

det va härliga vägar i alla fall, med fruckost på sjöbo rakan:D

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Hmm, långt om länge kom jag till veberöd, men någon pizzeria empoli hittade jag inte så det fick bli en tur på egen hand :)

Ahhh de va ju synd. Blev en härlig runda på närmare 25 mil.

Hela 3 deltagare!!! :yoparty

DSC00066.jpg

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg

DSC00069.jpg

DSC00070.jpg

DSC00071.jpg

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hej på er!

Var är de sista bilderna tagna nånstans? Vet att jag kört förbi där en gång men kommer inte ihåg vart det ligger.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer

Låter gött! Hänger gärna med om jag kan hela det där. :tummenupp

Hoppas bara jag uppmärksammar rundorna och kan då. Jobbar 3-skift och var 3:e vecka blir det således kväll, med ledigt på fredagar dock. :D

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Hej på er!

Var är de sista bilderna tagna nånstans? Vet att jag kört förbi där en gång men kommer inte ihåg vart det ligger.

Såg ut att vara go runda. Får jag gissa på att det är nere vid Maltesholm/Degeberga?!?!? Kommer man från Tollarp i ca 130+ så kittlar det fint i magen, rekommenderas:tummenupp Kolla så att det är klart på andra sidan bara...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Välkommen!

Välkommen The Dude ut ur posörputsandet.

Du har väl inte filat ner den? :D

:huvet hm jag vill me posera 25-30 mil men har inget posör åk längre..suck!

Tempot låter helt ok numera om man ska skola om hojvalet.

Varseln var något kort........du vet....tar tid o bestämma sig :D

Många planera nog pyromani o fylle kalas den dagen :)

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Går bakfullheten inte att ställas in tills efteråt då? :D

hahaha om det bara vore så väl..
nä tyvärr ni får köra utan mig...
jag kommer ju vara bakis på söndagen oxå haha så ingen hoj för mig i helgen:(
hehe har mig själv att skylla..
men varför lägger man två stycken inflyttningsfester samma helg??

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Såg ut att vara go runda. Får jag gissa på att det är nere vid Maltesholm/Degeberga?!?!? Kommer man från Tollarp i ca 130+ så kittlar det fint i magen, rekommenderas:tummenupp Kolla så att det är klart på andra sidan bara...

Tackar! Det var nog på väg mot Tollarp som jag körde förbi där ja men som vanligt så har jag ingen koll på vilken väg jag tog dit...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0