Dr.Bike
Guest
Hallå.
Nu känns det som dax för en påminnelse till alla som brukar ge.
En anmaning till er som vill ge, men inte går av grumliga anledningar...
Och en spark i på er som säger att ni inte törs!
GE BLOD!
Fick en lapp i brevlådan om att blodbussen dyker upp.
Vilket den ju plägar göra med ett precis lagom intervall så manhinner "glömma" detta från gång till annan.
I Uppsala brukar vi ta varann i hand och dansa långdans in på tappen.
Ett äkta gruppdynamiskt ledarskapsexperiment som bygger på den gamla fina grupptrycksmodellen!
Nu brukar ju undertecknad slaska ur sig både här och där p.g.a knepiga jobbtider osv, men iaf, många vänner har detta som en gruppövning.
Vilket jag tycker att även DU ska ta dina närmaste kompisar och göra till en vana.
Det har varit tyst om att ge blod länge nu tycker jag, och det är ju som med blodbussen: Den kommer inte tillräckligt ofta för att det ska bli en hågkommen rutin.
Men tillsammans kan vi minnas och påminna, så varför inte signa upp i denna tråd, säga till dig själv, och oss:
NU GÖR JAG DET!
Å så ses vi på St.Eriksgatans tapp nåt lämpligt datum för sthlmare som vill och vågar.
Upp till bevis!
Kavla upp ärmarna!
Nu känns det som dax för en påminnelse till alla som brukar ge.
En anmaning till er som vill ge, men inte går av grumliga anledningar...
Och en spark i på er som säger att ni inte törs!
GE BLOD!
Fick en lapp i brevlådan om att blodbussen dyker upp.
Vilket den ju plägar göra med ett precis lagom intervall så manhinner "glömma" detta från gång till annan.
I Uppsala brukar vi ta varann i hand och dansa långdans in på tappen.
Ett äkta gruppdynamiskt ledarskapsexperiment som bygger på den gamla fina grupptrycksmodellen!
Nu brukar ju undertecknad slaska ur sig både här och där p.g.a knepiga jobbtider osv, men iaf, många vänner har detta som en gruppövning.
Vilket jag tycker att även DU ska ta dina närmaste kompisar och göra till en vana.
Det har varit tyst om att ge blod länge nu tycker jag, och det är ju som med blodbussen: Den kommer inte tillräckligt ofta för att det ska bli en hågkommen rutin.
Men tillsammans kan vi minnas och påminna, så varför inte signa upp i denna tråd, säga till dig själv, och oss:
NU GÖR JAG DET!
Å så ses vi på St.Eriksgatans tapp nåt lämpligt datum för sthlmare som vill och vågar.
Upp till bevis!
Kavla upp ärmarna!
Last edited: