Livsfarligt nöje köra motorcykel

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Att ha ut grus i en kurva, eller spänna upp rep? Undrar hur han skulle må av att bli anklagad för mordförsök? Jösses. :mad:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tycka vad man vill.... men för i helvete... slänga ut grus på vägen?
Spänna rep över vägen?

"Citizens on patrol"

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
"En man som fick nog av fartdårarna på vägen mot Tungelsta spred ut grus i en kurva" :dummer

Edit: Faan va sen jag var.

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
Buell XB12R
Vilka jävla idioter det finns, hoppas deras barn börjar köra MC och får ett rep över halsen.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
"En man som fick nog av fartdårarna på vägen mot Tungelsta spred ut grus i en kurva" :dummer

QUOTE]

Någon som vet vem som åkte av.
vore intressant att få höra hans/hennes version av vad som hände.
och om puckot som spred ut grus har blivit åtalad och isåfall vad åtalspunkterna var.
och vad säger försäkringsbolaget när det är vad som bara kan kallas mordförsök.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag blir hängd för det här nu....

Om man vänder på steken... Första gången jag körde där var det ganska lugnt. Iof tidig lördag morgon. Solen sken och fåglarna kvittrade. Ja, ni förstår.

Ett par veckor senare mitt på dan en lördag var det fullt ös på Bulten och det var fan inte roligt. Blev omkörd i tvära kurvor utan sikt när jag själv låg i 90 knyck... :eek:

Jag förstår att dom boende reagerar som dom gör, även om inte jag tycker att det är speciellt smart att lägga grus på vägen eller något annat sattyg.

Så vad fan vill jag säga med det här? Jo, att jag har slutat köra både Bogan och Bulten. Har planer på att spendera ett antal år på hoj, inte som aska i en minneslund.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Va fasen, slänger dom ut grus på en RR bana...... :va
Det är just såna där idiotiska uttalanden som trissar stämningen och får dom boende att försåtsminera vägen :dummer
Jag kan helt klart förstå dom boende, jag skulle inte våga ha ungarna utomhus tex :näsblod Men att göra som dom gör är ju komplett vansinne! :mad: Hur fan tror dom att grus i kurvorna ska MINSKA olyckorna? :va

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Men att göra som dom gör är ju komplett vansinne! :mad: Hur fan tror dom att grus i kurvorna ska MINSKA olyckorna? :va

Genom att skapa ett antal olyckor så försöker han/hon sänka hastigheterna/jaga bort folket som kör där till andra platser.
Det finns en vriden logik i det.

Det kan tom vara så att man rättfärdigar det med att över tiden kommer att orsaka några olyckor nu och få ner farten/jaga bort åkarna så kommer det att bli färre olyckor senare och totalt färre olyckor altså är det ok att skada någon nu. altså är den som lägger grus osv igentligen då en riktigt hyvens person för att han/hon försöker ju hindra en massa olyckor.

ur deras synvinkel så är det ett sätt att hantera problemet.
ur vår (alla andras?) synvinkel kan man då fråga hur mentalt frisk man är när man väljer en sådan lösning.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Tycker de ska fixa fler banor och tider hela tiden så man kan åka på bana när man vill, gärna lite busbanor också de som vill åka bakhjul t ex

barkaby grejset var jättebra tyckte jag att dom anordnar en sån där grej

visst det är ganska kul att åka fort i bulten men det är skillnad att åka fort och att åka för fort, de flesta åker för fort.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Självklart idioti och brottsligt? att slänga ut grus för att få hojåkare att åka omkull. Men kör man så fort på allmänna vägar att en skvätt grus får direkt livshotande konsekvenser borde man väl tänka till? Kommer ju hinder på vägen av naturliga skäl ibland också. Ett exempel är ju traktorn som svänger ut på vägen med däcken fulla av lera o koskit. Sånt måste man ha i bakhuvudet när man kör. Börjar väl bli gammal... :gnissla

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Helt horribelt sätt att försöka "få bort" hojåkare från området, finns inga ursäkter över huvud taget för medvetna hinder, grus, snören, stolar, you name it, på allmän väg.

Det vi (nej, jag kör inte bulten/bogan med grushoj och lägger inga värderingar på dom som gör det, men i alla fall) bör ta åt oss är att det visar med en skrämmande tydlighet hur mycket det stör icke hojintresserade att hojar smiskar kurvvägar i ++ hastighet oavsett lagar...

Vad vi tycker är kul/viktigt/rätt/fel är helt ointressant för dom som blir störda så mycket att dom tar till såna "åtgärder" och deras grad av hänsyn kommer bara att minska ännu mer.

Förr eller senare händer det något riktigt otäckt, det är jag övertygad om. Vem som då räknas som skyldig är ju rätt ointressant för den som sitter i ett träd eller är delad av ett snöre...

Ömsesidig respekt är ganska praktiskt i många fall.
/Danne

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Det är just såna där idiotiska uttalanden som trissar stämningen och får dom boende att försåtsminera vägen :dummer

Jag ville ju bara för en liten stund vara "cool outlaw bakhjulet köra som fan skiter i alla andra och gör som jag vill jävla moral muppar" etc etc etc.......

annars blir man ju bara mobbad här inne :D
Nästa gång ska jag lägga till :rolleyes: men det blir ju inte lika roligt då

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tyska polisen och myndigheterna vattnar och grusar kurvor pa kända hojvägar här nere i Tyskland för att fa ner farten. Det ni!!

De skyltar kanske i förväg dock sa att man inte far sig en total överraskning.:näsblod

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Ja, vad ska man säga, det känns fan i luften att ett totalförbud mot gatåkning inte är så fruktansvärt långt borta. Opinionen växer varje dag...

Men hujedamig så underbemannat i hjärnkontoret det måste vara på den gubbtjuven som anser sig så pass trängd av motorcyklister att han måste försöka mörda. Fast det känns inte riktigt relevant att det var just motorcyklister han lackade på, han måste ha ett stort personligt aggressionsproblem.

/perris

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Håller med Cyclops!!

Sen om man skall tänka efter..
Hur många hus finns det i anslutning till Bulten?
3 st.

Bogan! 2 - 3 st

Varför inte bara slå av lite grann när man åker förbi.
Folk som bor där sitter inte och glor efter snabba hojar.
Dom störs lika mycket av att vi ger gas så vi kräks.
Det låter, och det stör..
Om du rullar förbi husen i 70 - 90 men utan öppna spjäll så kommer det att förändra miljön för många av dom som bor där..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln