Funktionärer till LMS B Race 30/6-1/7.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Vi är i ett skriande behov av funkisar till ovan nämnd helg!
Så ni som ska köra försök få med en polare som kan ställa upp.

Och ni som inte är B förare, är inte detta ett ypperligt tillfälle att hjälpa dem som ställer upp för er under SM helgerna:tummenupp

/Christer

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tillägg om vad man får som funktionär.

Se hårig rookieracing på nära håll!
man blir serverad lite fika vid posteringen under dagen.
Man blir hämtad och inkörd till bandepån för lunch.
sen blir man utkörd igen till posteringen, får lite eftermiddasfika

Sen som belöning för att man ville sitta o kolla på race och flagga lite ibland, kanske lyfta en hoj eller två upp på skammkärran så får man välja mellan

* biobiljett
* Fribiljett till trafikövning
* Fribiljett till tisdagsträning.

Har man längre än 5 (fem) mil att köra får man även milersättning (skattefria delen)

Seså, solbrännan är nära!

Förmodligen kommer det att bli fler saker som utlottning av bandagar och andra roliga saker att ske.

Mvh Håkan - LMS RR

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tag kontakt med mig via PM, mail eller telefon (finns på LMS hemsida, under funktionärer). Annars kan man anmäla sig på listan (länk finns i min signatur). Kom igen nu alla A-förare. Det var säkert 15-20 B-förare som hjälpte till under er helg!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tar med en funkis. Ska se om jag inte kan ragga upp några polare från området som har lust att ställa upp. :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kom o tänka på en sak. Man måste ha licens för att va funkis va? Eller fixar ni nån form av engångslicens?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Kom o tänka på en sak. Man måste ha licens för att va funkis va? Eller fixar ni nån form av engångslicens?

Man behöver ingen licens för att vara funkis. Vi ställer ut nybörjarna med erfarna eller licensierade funkisar. Det är lugnt att vara helt nybörjare bara man har hyfsad koll på flaggorna.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Lysande! :tummenupp

Hoppas de av LMS A-förare som kan ställer upp!

jag ställer upp! ;)
Grejen är att det finns inte så många A förare i LMS
Kolla till SM:et, 14 LMS:are anmälda dit och än så länge är det 47 LMS:are anmälda till B-racet.

Och många av de 14 är juniorer som förmodligen kör igen själva. Jag får det till att bli runt 7st som teoretiskt skulle kunna ställa upp av de förare som körde på SM:et
Vissa klasser som tex 250R är en A/B klass, så de som körde 250R som B-förare på SM:et kan köra 125-400cc på B-racet.

Av superbikeförarna är det jag & Macke, så 50% av LMS Superbikeförare är redan uppbokat som besiktningschef på B-racet.
Så för att få med 100% av LMS Roadracing Superbikeförare som körde vårt SM, sparka lite Macke ;)

//håkan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Kom igen nu gottfolk, hittills har jag hela 4 funkisar/dag! Skulle kännas bra med ett par till. :gnissla

All hjälp är uppskattad, även om ni bara kan stå en halv förmiddag!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Alx skrev:
Annars kan man anmäla sig på listan (länk finns i min signatur).

Har anmält mig på din länk förut, till vilken nytta vet jag inte, för jag blev inte tillfrågad/kontaktad. (Brukar trots det hoppa in och hjälpa till om jag är på plats) Men det kanske inte är meningen?

Jag har funktionärslicens (Karlskoga), och hjälper gärna till i besiktning/sekretariat el dylikt eftersom jag är begränsad av min värk och inte kan lova hur länge jag orkar.

/H.andikappracing.se

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Har anmält mig på din länk förut, till vilken nytta vet jag inte, för jag blev inte tillfrågad/kontaktad. (Brukar trots det hoppa in och hjälpa till om jag är på plats) Men det kanske inte är meningen?

Jag har funktionärslicens (Karlskoga), och hjälper gärna till i besiktning/sekretariat el dylikt eftersom jag är begränsad av min värk och inte kan lova hur länge jag orkar.

/H.andikappracing.se

men då, det var ju till förra året väl ? ;)
http://lms07.mine.nu/funkislista.php
Där är de som anmält intresse för i år... man kanske inte ska börja på ny kula för varje år..

http://lms07.mine.nu/funkis.php men anmäl sig där så ser jag till att alla som anmält sig finns kvar tills de säger till om att inte va med längre.

Mvh Håkan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj

/H.andikappracing.se

Tyvärr så har nog ditt namn fallit bort från listan, annars skulle du naturligtvis ha fått ett mail. Självklart får du bara dyka upp och hjälpa till, men vi vill ju gärna veta ungefär hur många som kommer så att maten räcker. Vi vill ju inte ha hungriga funkisar. :)

Skriv upp dig på listan igen om du vill ha mail, annars kan du PMa var du helst vill vara och hjälpa till och när du kan så löser vi det.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning