Husaberg stulen i Lund

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
min husabeg fs650e blev stulen natten mellan 11:e och 12:e juni. stod utanför porten på Magistratsvägen 57L i Lund. den var låst med skivbromslås fram och fastlåst i cykelställ med kätting genom bakhjulet.

reg.nr: XCH 779

Bifogat

• husa2.JPG
    husa2.JPG
    68.2 KB · Visningar: 192

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Likt förbannat jäkligt surt att tjyv jävlarna finns!
Hoppas den återfinns i helt skick den lär ju vara slut körd iomed X antal timmar utan service.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Sett den hojen och undrat hur någon vågar parkera den där (fullt synlig från Magistratsvägen)

Men tjuvpacket ska ha :kulspruta :machinegu :fatta!

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Så irriterande att de inte låter saker stå ifred. :mad: :huvet
nästan så man måste sova med en lina mellan hojen och stortån..
fan inte klokt att man ska behöva det...
ska hålla ögonen öppna..

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
CBR 600rr -07.
Bor man i en större stad så är min regel. Inget garage ,ingen båge.

Bor i Malmö och kan ( av egen erfarenhet ) konstatera att motsatt förhållande gäller här.:confused:
Hojar i vårt område stjäls oftare från garage än om de står på gatan/parkering utomhus.

Just nu betalar jag för både en garageplats och en mc parkering utomhus, då jag inte längre vågara ha hojen i garaget. Känns inte så kul att ha den stående utomhus alltid men vad fan gör man?

Hoppas att det löser sig med Husan, så att inte hela säsongen är förstörd.
/R

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
skit! jag som har hojen utanför fönstert nu med istället för i garaget.. skit ska nog inte ha det ändå

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Bor man i en större stad så är min regel. Inget garage ,ingen båge.

Nehe så bara för att man inte har garage ska man inte få åka hoj:va

Om alla kunde lära sig att jobba ihop sina egna pengar och köpa sina egna saker och veta vad som är sitt och andras så skulle man kunna ställa den olåst.

Hoppas du hittar de, Håller ögonen öppna...

///Micke

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
surt som fan.. du har ingen tur denna säsongen.. först ninjan o sen husan.. aja hoppas de löser sig ändå.. hade du hunnit fixa den? annars har den ju ganska "spännande" köregenskaper

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
surt som fan.. du har ingen tur denna säsongen.. först ninjan o sen husan.. aja hoppas de löser sig ändå.. hade du hunnit fixa den? annars har den ju ganska "spännande" köregenskaper

fixade den i fredags :huvet
efter att den hade varit i mindre kördugligt skick i drygt 2 veckor hade jag sett fram emot att få köra lite...

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
min husabeg fs650e blev stulen natten mellan 11:e och 12:e juni. stod utanför porten på Magistratsvägen 57L i Lund. den var låst med skivbromslås fram och fastlåst i cykelställ med kätting genom bakhjulet.

reg.nr: XCH 779

fan va slitet!! hoppas du får mycket av f bolaget...

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Fireblade -00
Riktigt jävla surt.

Trodde att man var rätt säker här uppe runt Delphi med alla studenter som ständigt ränner runt.

Har haft min ute rätt mycket men nu kanske man ska ta och ställa in den istället.

Solid snake

Guest
Kommer hålla ögonen öppna när jag är ute och kör, det är ju inte varje dag man ser en husa om man säger så.

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Nehe så bara för att man inte har garage ska man inte få åka hoj:va

Om alla kunde lära sig att jobba ihop sina egna pengar och köpa sina egna saker och veta vad som är sitt och andras så skulle man kunna ställa den olåst.

Hoppas du hittar de, Håller ögonen öppna...

///Micke

Det jag vill säga är att det är dumt och chansa. Läste för ett tag sen hur nån vart av med sin r1a efter 3 dagar eller nåt när den stått på gatan. Så jag undrar hur ni som köper hoj och inte har nåt garage tänker. Men vissa verkar tycka om att betala självrisker och strula med försäkringsbolag.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Riktigt jävla surt.

Trodde att man var rätt säker här uppe runt Delphi med alla studenter som ständigt ränner runt.

Har haft min ute rätt mycket men nu kanske man ska ta och ställa in den istället.

har också haft min ute nu några dagar.. kommer hem 2400 på natten och orkar inte köra til lgaraget och gå hem sen..

Men vågar fan inte ha den utanför dörren längre... JÄVLA SJUKT MAN INTE KAN HA SINA SAKER I FRED!!!

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Det jag vill säga är att det är dumt och chansa. Läste för ett tag sen hur nån vart av med sin r1a efter 3 dagar eller nåt när den stått på gatan. Så jag undrar hur ni som köper hoj och inte har nåt garage tänker. Men vissa verkar tycka om att betala självrisker och strula med försäkringsbolag.

Jag har min stående ute för att jag tycker det känns säkrare . Har min hoj stående precis under balkongen med lås genom skivbromsen & en kätting genom bakhjulet & ett cykelställ snart skall även ett larm instaleras .

Skulle kunns ställa den i ett garage men då är det ett gemensamt garage som kräver nyckel för att komma in . Tyvärr så lämnar grannarna porten öppnen när dom går/kör in för att hämta/lämna bilen i garaget som gör att det inte är så svårt för en tjyv att ta sig in & när dom är väl inne så får dom jobba ostört . Som jag står nu så är det endå 36 grannar som ser hojen .

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...