Köra-fort-kursen i Linköping (SH-Kurs Level 4)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
20 Juli kör vi för 3:e året i rad det som kommit att kallas "köra-fort-kurs" i Linköping. I år är kursen klassad som SMC Sporthojskurs men det finns även önskemål om en licensgrupp så vi får väl starta en lista här och se hur många ni kan tänkas bli. Max är i alla fall 20.

Det är en kurs / bandag med en instruktör / 4-6 deltagare som tar hand om sin grupp hela dagen. Körning varvas med teori.

Schemat är enkelt. 20min körning, 20min vila, 20min teori. Sen börjar det om igen. Hela dagen från 09-16 utan avbrott. Gruppen väljer när dom tar lunch och raster.

Som deltagare bör du trivas i snabba gruppen och ha klarat av "gamla" banan runt minuten.

Det finns en speciell grupp för tjejer som även leds av minst 1 icke man. (dock ej licens i dagsläget men blir det många så...)

Instruktörerna är noga utvalda för sina mc-kunskaper.

separat tråd om tjejgruppen finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156197

Frågor besvaras i denna tråd eller av mig om du skickar pm.

/HW

Jag kan tänka mig att komma(priset är 900:):

1.
2.
3.
4.
5.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag anmäler mitt intresse. Kan inte boka nåt just nu.

Det hade vart skitskoj för jag behöver i alla fall teorin. :)
Jag får se efter B-racet om två veckor om ekonomi
finnes.

Licensgrupp i så fall.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det är nog många från b-racet som skulle ha stor nytta av denna kurs. Petter, Eskilsson och Watz kommer vara instruktörer.. bla.

Kom igen nu, anmäl er och få lite proffshjälp!

/HW

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Alltså... om man kommer med en moped, blir man utskrattad då?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag kan tänka mig att komma:

1. imaster (licensgrupp)
2. nazurro (licensgrupp)
3.
4.
5.

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Detta är en ypplig kurs om du vill kapa en sek eller två. Du kommer få en inst som vekligen har tid att bara kolla på dig och där igenom blir det väldigt mycket feedback. Ta den här chansen oavsätt om du kör moppe eller 1000cc :tummenupp

björn

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Detta är en ypplig kurs om du vill kapa en sek eller två. Du kommer få en inst som vekligen har tid att bara kolla på dig och där igenom blir det väldigt mycket feedback. Ta den här chansen oavsätt om du kör moppe eller 1000cc :tummenupp

björn

Då tar jag gärna 2, är beredd att pynta några extra hundringar om det är så

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
1. imaster (licensgrupp)
2. nazurro (licensgrupp)
3. flugan (licensgrupp)
4. Fjordmannen(licensgrupp)
5.

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Ja kommer! Tror jag lyckades anmäla mig! /ozto på emsans konto

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
ARgghh#@ jag vill jag vill men är troligen utomlands då :( Typiskt att man måste ha semester också.
Nåja, blir det ändrade planer så kommer vi :tummenupp

/Nitrous

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Då tar jag gärna 2, är beredd att pynta några extra hundringar om det är så

Har för mig att när jag körde som inst två år sedan på samma kurs så kapade Håkan Rudenvik två sec så det är inte någon omöjlighet :tummenupp men då fick jag skälla lite på honom med :D allvarligt så är den här kursen skit bra pga att det är få deltagre på många inst.

björn

alve

SST 600 #3
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawa
Inte för att vara grinig, men måste man vara medlem i SMC för att köra i licensgruppen? Ska jag vara riktigt ärlig känns det lite overkill. Finns det någon anledning när jag ändå kör en hoj som inte är försäkrad för denna typ av aktiviteter.

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Fy fan jag var f-n långsammare efter kursen än innan, måste vart något fel på instruktören. Förresten var det inte du som var min instruktör förresten :va , vågar du dig till Mantorp på fredag eller din filur :pannkyss Då ska du få se mitt :arsele
Har för mig att när jag körde som inst två år sedan på samma kurs så kapade Håkan Rudenvik två sec så det är inte någon omöjlighet :tummenupp men då fick jag skälla lite på honom med :D allvarligt så är den här kursen skit bra pga att det är få deltagre på många inst.

björn

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Men det blir tilllagt på priset (som jag förstår det) när man amäler sig som icke SMC-medlem?

Ja, det är billigare om man är medlem i SMC. För den mellanskillnaden så kan du ju gå med i SMC, och sen köra billigare om du vill gå fler kurser!
Du får alltså medlemsskapet "på köpet" kan man säga! :tummenupp

Såg just att man har j-vligt mycket rabatter och förmåner när man är med! :yoparty

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=149

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=155

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Fy fan jag var f-n långsammare efter kursen än innan, måste vart något fel på instruktören. Förresten var det inte du som var min instruktör förresten :va , vågar du dig till Mantorp på fredag eller din filur :pannkyss Då ska du få se mitt :arsele

Det tror jag inte, har bara vallat runt 600cc där och ditt feta arsel får väll inte plats på en sån :arsele Nop banken säger att jag inte ska köra men om ni behöver en snabb jävel så får ni höra av er (jag kör gratis om ni frågar snällt :D ) Än värre är att som det ser ut kommer jag inte ha råd att köra Gåsen för KobCan heller :(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024