Hjälp Affe så han kan köra R600 Sviestad!!!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Han har en CBR600R -05 med en spräckt topp...

Finns det någon som har en reserv topp att låna ut över helgen eller att sälja för en lämplig peng?
Ut och leta i skrotlådorna nu!!!

Enligt uppgift så skall även -03-04 toppen passa!

Hör av er om ni har nått, det börjar bli tajt om tid!!!

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Funkar givetvis bra med hel motor oxå om nu nån sitter och tjuvsuger på en sån med.

MC Doktorn

Guest
Han har en CBR600R -05 med en spräckt topp...

Finns det någon som har en reserv topp att låna ut över helgen eller att sälja för en lämplig peng?
Ut och leta i skrotlådorna nu!!!

Enligt uppgift så skall även -03-04 toppen passa!

Hör av er om ni har nått, det börjar bli tajt om tid!!!

tråkigt för affe lider med honom :( Vore han min bror skulle jag inte tveka.

Men realistiskt tror jag ingen ställer sig och plockar ur en topp lr motor hellre låna ut hojen i så fall.Men då kommer nästa fråga vad händer vid en klotning kan han betala om han nu inte kan fixa en ny topp.

Min starka rek är att köpa via e-bay, swedie är ett lysande ex totalkvaddade hojen beställde via forum over there .

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-H...013QQitemZ230142943756QQrdZ1QQsspagenameZWD2V

Allt är möjligt, hoppas det löser sig :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Bra Kamikaze Kid.

Hoppas nån kan gräva upp något. Affe är inne på ebay men vill avakta sverige 1-2 dgr tror jag innan hoppet är helt ute.

Motor MC Doktorn skickade är ju på sätt och vis billigt. Toppen är ju ok säkert och så även vxl-lådan, cylinder, vev. Men blocken verkar skit efter olyckan.
Får man den där för rätt pris (att det inte stiger för mkt i pris) så kan det vara en bra deal :tummenupp

/Nitrous

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
tråkigt för affe lider med honom :( Vore han min bror skulle jag inte tveka.

Men realistiskt tror jag ingen ställer sig och plockar ur en topp lr motor hellre låna ut hojen i så fall.Men då kommer nästa fråga vad händer vid en klotning kan han betala om han nu inte kan fixa en ny topp.

Min starka rek är att köpa via e-bay, swedie är ett lysande ex totalkvaddade hojen beställde via forum over there .

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-H...013QQitemZ230142943756QQrdZ1QQsspagenameZWD2V

Allt är möjligt, hoppas det löser sig :)

Tack för tipset :tummenupp
Jag hittade den igårkväll och skickade genast ett mail till säljaren innan jag stupade i säng...

Jag förstår mycket väl att ingen vill plocka av sin topp för att låna ut den.
Förhoppningarna är att någon har en topp/motor hemma på hyllan,
som man kan tänkas få låna/hyra till racet på Sviestad eller om man kan få köpa den.

Har inte skrivit klart...

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Tack för tipset :tummenupp
Jag hittade den igårkväll och skickade genast ett mail till honom innan jag stupade i säng...

Hittade en annons på en motor du söker på www.racing4fun.de

Verkaufe meinen Ersatzmotor aus dem letzten Jahr. Stammt aus einer 04er. Hab den Motor mit ca 5000 Strassenkilometer gekauft, war dann immer als Ersatzmotor, kam nur 1x zum Einsatz ( ca 500KM).
Verdichtung leicht erhöht, Kanäle bearbeitet. Unterbau ist Standart, Standart Nockenwellen, Standart Kupplung. Am Limadeckel ist ein Carbonschutz aufgeklebt. Der Motor kann auch im Strassenbetrieb gefahren werden. Motornr. wurde entfernt.
Kein Bild vorhanden...
Von: -- fred
E-Mail: blechi-racing@sbg.at

Från Tyskland hinner du ju få hit motorn i tid till racet:tummenupp

/Christer

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hittade en annons på en motor du söker på www.racing4fun.de

Verkaufe meinen Ersatzmotor aus dem letzten Jahr. Stammt aus einer 04er. Hab den Motor mit ca 5000 Strassenkilometer gekauft, war dann immer als Ersatzmotor, kam nur 1x zum Einsatz ( ca 500KM).
Verdichtung leicht erhöht, Kanäle bearbeitet. Unterbau ist Standart, Standart Nockenwellen, Standart Kupplung. Am Limadeckel ist ein Carbonschutz aufgeklebt. Der Motor kann auch im Strassenbetrieb gefahren werden. Motornr. wurde entfernt.
Kein Bild vorhanden...
Von: -- fred
E-Mail: blechi-racing@sbg.at

Från Tyskland hinner du ju få hit motorn i tid till racet:tummenupp

/Christer

To sales my spare engine from the last year. Comes from a 04th. Has bought the engine with approx. 5000 street kilometers, then was always as a spare engine, was used only 1 x (approx. 500 kms).
Compression easily raised, canals works on. Foundation is a state kind, state kind Cam waves, State kind Coupling. In the Lima lid a Carbonschutz is stuck. The engine can be also driven in the street company. Motornr. was removed.
No picture available...

Kan du lägga en direktlänk?
Tyska är en av många färdigheter som jag saknar... ;)

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Kan du lägga en direktlänk?
Tyska är en av många färdigheter som jag saknar... ;)

Kan inte skryta med min heller, texten översatt i babelfish (vilket är sisådär )till engelska blir:

Sales mean spare engine from the last year. Originates from a 04er. The engine with approx. 5000 road kilometers bought, only 1x then always was as spare engine, was used (approx. 500KM). Compression easily increased, channels works on. Underbody is kind of condition, kind of condition cam shafts, kind of condition clutch. At the lima cover a carbon protection is glued on. The engine can be driven also in the road enterprise. Engine No. was removed. No picture available...

Om du går in på www.racing4fun.de sedan klickar på anzeigen, välj sidan 12 bland annonserna, den var inlagd den 6/6, det fanns inget telefonnummer enbart mailadress:

blechi-racing@sbg.at

Lycka till

Christer

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Babelfish är sådär på hojrelaterat, det kan i värsta fall bli svårare att fatta EFTER översättningen, men hittills har jag inte mailat ngn tysk som inte svarat på engelska, jag shoppar mest från ebay.de.
De flesta är dessutom villiga att för ett par extra urosar skicka "overnight".

Lycka till nu Affe!:pannkyss

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Men, angående den tyska annonsen "Engine No. was removed" , det är väl inge bra. Kan bli problem med MC-ID och besiktning och teknisk kontroll om du inte har ett motornummer som är läsbart och framförallt sjysst.

/Nitrous

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har tryckt på lite knappar. Affe borde ha PM inom kort.

Edit: Nu kan ni alla beundra mig och min autism, som innebär att jag håller reda på vem som har vad. Alternativt kontakta psykakuten.

Dr.Bike

Guest
Men, angående den tyska annonsen "Engine No. was removed" , det är väl inge bra. Kan bli problem med MC-ID och besiktning och teknisk kontroll om du inte har ett motornummer som är läsbart och framförallt sjysst.

/Nitrous

Det där är inget problem. Affe kan använda sitt eget motor nr, han har ju ett helt block.
Alternativet är att stämpla in ett nytt.

Sen kan man alltid fråga sig varför numret är borttaget osv.
Men det är som de brukar säga: En helt annan historia det.

Det var fördjävligt...igår hade vi en topp, en Ten Kate t.o.m (nej jag var inte imponerad), livet såg ljust ut, men efter att jag tagit Scoby.Doo-Mobilen och åkt hemöver så skulle Kamikaze Kid "bara" smacka på den, och inte en siffra var rätt...
Ibland är livet inte bara orättvist. Det är ett helvete oxå. SOM vi letat topp!

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj

Edit: Nu kan ni alla beundra mig och min autism, som innebär att jag håller reda på vem som har vad. Alternativt kontakta psykakuten.

Hööru Rainman kan du komma och hålla reda på vad jag har för jag har inte längre någon aning!:D

Hoppas dina knappar ha kopplats in och fungerar!
Vore riktigt trevligt om du hittar nått! :tummenupp

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Äntligen kommer man loss från jobbet, att det ska vara så jäkla svårt att ta in folk... :mad: fick kasta i mig lunchen..

Den tyska sidan får jag inte att fungera just nu,
men det beror säker på jobbets antika datorer från -98 :gnissla

Mattias har eventuellt fixat något riktigt bra :tummenupp
Väntar svar på några frågor.. :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
Äntligen kommer man loss från jobbet, att det ska vara så jäkla svårt att ta in folk... :mad: fick kasta i mig lunchen..

Den tyska sidan får jag inte att fungera just nu,
men det beror säker på jobbets antika datorer från -98 :gnissla

Mattias har eventuellt fixat något riktigt bra :tummenupp
Väntar svar på några frågor.. :)

Håller tummarna!
Vore kalas det om det dök in nått.
Har snart fixat min hoj så den går som den ska och förberett med allt som krävs för att få rejsa!
Sen ska jag byta en kolv i en annan 600a som också ska rejsa.
Väntar på toppen till den från Dr.Bike som har den för moddning!(kan tyvärr inte stjälas till Affe även om den passar)
Jagar däremot Lodnert ang mitt MC ID card som jag inte fått...
Men det får väl lösa sig!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
resten av motorn står i en container uppe i roslagen och skräpar

Bifogat

• kraschbom.jpg
    kraschbom.jpg
    100.5 KB · Visningar: 129