Motardmuppar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev precis omåkt av 4-5 motadsnubbar på Bergslagsvägen mot Stockholm. Stuntandes hej vilt med wheelies, stoppies och burnande vid trafikljusen. Som hojåkare kan jag väl dra lite på smilbanden åt det, men med tanke på att 99% av trafiken består av mottrafikanter i bil så är det ingen bra idé.

Det är INTE coolt att stunta hej vilt i trafiken. Kan ni inte wheela på mammas gata istället eller i nåt industriområde där ni bara riskerar att smälla er själva och era hojjar?

Vi MC-körare står redan lågt i kurs hos kreti och pleti. Samtidigt gnäller folk i andra trådar om höjda försäkringspremier, fler fartkameror och skylt fram.

Jag tycker inte det är så konstigt att "samhället" vill vidta åtgärder mot hojfolket. Alla dras över en kam och det är ni som inte sköter er som drar ner oss andra i skiten. Taffligt som fan tycker jag.

Nästa gång jag ser en 990 SM ska jag låsa fast den med en ketting i närmaste stolpe och kasta nyckeln :D

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fan, nu saknar jag motarden ännu mer... Nästa hoj blir motard igen :D :tummenupp

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vespa lx125
Blev precis omåkt av 4-5 motadsnubbar på Bergslagsvägen mot Stockholm. Stuntandes hej vilt med wheelies, stoppies och burnande vid trafikljusen. Som hojåkare kan jag väl dra lite på smilbanden åt det, men med tanke på att 99% av trafiken består av mottrafikanter i bil så är det ingen bra idé.

Det är INTE coolt att stunta hej vilt i trafiken. Kan ni inte wheela på mammas gata istället eller i nåt industriområde där ni bara riskerar att smälla er själva och era hojjar?

Vi MC-körare står redan lågt i kurs hos kreti och pleti. Samtidigt gnäller folk i andra trådar om höjda försäkringspremier, fler fartkameror och skylt fram.

Jag tycker inte det är så konstigt att "samhället" vill vidta åtgärder mot hojfolket. Alla dras över en kam och det är ni som inte sköter er som drar ner oss andra i skiten. Taffligt som fan tycker jag.

Nästa gång jag ser en 990 SM ska jag låsa fast den med en ketting i närmaste stolpe och kasta nyckeln :D

Kan väll hålla med till viss del, dock får du leta länge för att hitta den där 990 SM...

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Körde vi så illa att du inte såg att det va en SM-R 950 då? ;)

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Jag tycker det är jättebra med alla retardfuckon som tar focus ifrån sporthojskollektivet.
Vilken pensionär somhelst kan särskilja 3 hojtyper, sporthoj, Hells Angels och "crossar.

Tråkigt för de som i framtiden vill försäkra en endurohoj.

(Liiite ironi kanske)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Körde vi så illa att du inte såg att det va en SM-R 950 då? ;)

AHA! Ni var alltså på väg hemåt :)

Nej men fan. Bilarna blev ju så skrajja att de blev handlingsförlamade och nästan stannade.

Så kan vi väl inte ha det?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Men det är ju astufft att visa sig på styva linan, gärna samtidigt som man visar hårdrocksntecknet!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Som motardist blir man alltid tagen för moppe så hur vi än kör så drabbar det inte mc-kollektivet..! :tungan

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc

Det hade vi ju gjort i timmar, då förtjänar man lite stadsbus :yoparty

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
FÖRBJUD ALLT SOM ÄR ROLIGT.

Så. Nu kan vi väl lägga oss på sängen o invänta döden då.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
FÖRBJUD ALLT SOM ÄR ROLIGT.

Så. Nu kan vi väl lägga oss på sängen o invänta döden då.

Aja. Gnäll inte sen när de höjer din premie och monterar en extra hastighetskamera på din gata. En vacker dag kommer en främre registreringsskylt med posten också. Bara att skruva på utan att knota. Skyll dig själv.

Många hojåkare är märkliga människor......... Det är gnäll det och buuu det, men man verkar inte fatta att man har sig själv att skylla.

Kan man inte ha kul på hoj utan att riskera andra människors säkerhet så kanske man borde ta och ägna sig åt nåt annat. Jag skiter fullständigt i om du står på näsan.

IronMike

Guest
tycker personligen att livet går ut på att ha så kul som möjligt. visst kan man väl vara försiktig, men folk kommer alltid gnälla, och andra stunden är det personerna som gnäller som själva råkar illa ut trots försiktighet. livet är ett lotteri, och vem orkar gnälla / stressa / brusa upp sig över i-landsproblem?!

associerar till studio 107,5's "oneliner":

”Klart att du ska jobba på helgen – ju mer du jobbar ju bättre mår du – jobba 7 dagar i veckan så har du inga fritidsproblem”

-vilket på ngt vis skildrar en bror duktig eller politiker som kanske lika gärna kunnat säga detta till oss hojåkare...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Aja. Gnäll inte sen när de höjer din premie och monterar en extra hastighetskamera på din gata. En vacker dag kommer en främre registreringsskylt med posten också. Bara att skruva på utan att knota. Skyll dig själv.

Många hojåkare är märkliga människor......... Det är gnäll det och buuu det, men man verkar inte fatta att man har sig själv att skylla.

Kan man inte ha kul på hoj utan att riskera andra människors säkerhet så kanske man borde ta och ägna sig åt nåt annat. Jag skiter fullständigt i om du står på näsan.

Det är så det är här på SH - Dubbelmoralens högsäte !

I ena tråden skriver de : RIP , VIF , ta det lugnt i trafiken , opålitliga bilförare....

Samma personer skriver i nästa tråd : Brassa satan , svina o fuck-you burnout...

Surt , men man reagerar knappt längre......:rolleyes:

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc

Ähhh, sluta sura nu, :pannkyss vi riskerade inte nån annans säkerhet än våran egen,.
Vi åker ju hoj för att ha kul och ikväll var det skitkul, sen om det kostar ett par hudra extra så so what, smakar det så kostar det. Tjacka motard så kommer du inte gnälla på premier längre :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mmmm var det inte du Starstriker som var nere vid Värtan på en blå BMW men blå kläder?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln