Kan någon hjälpa mig mot SATAN och hans allierade.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Det räckte med att jag startade upp motorcykeln för att besiktningsmannen började gapa om bullerprov.

Och det gick ju åt helvete så har någon i Sthlms trakten original system till en GSX750R Från typ 1999...som kanske vill sälja snabbt som musslan, eller bara vara barmhärtig och låna ut under nån dag?

Eller vad som helst som passar och går igenom, är lite småbrådis också..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Skruva isär, stoppa in en diskboll i stål, skruva ihop, åk och besikta. Hojen kommer gå som skit men det har ju knappast han med att göra.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nu när det snakas bes. Vart i sthlm finns så kallat "drive in" då man inte behöver boka tid? Finns det på södra sidan?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu när det snakas bes. Vart i sthlm finns så kallat "drive in" då man inte behöver boka tid? Finns det på södra sidan?

Finns inga Drive In stationer längre ang MC. Vinsta var den sista och de har stängt den på obestämd tid! Du skulle ha passat på när de hade öppet hus på de olika stationerna.

P!: Mmmm satan och hans allierade, nja skulle nog kallade det skyll dig själv om du inte orkar fixa ett system innan. Du besiktar ju bara vartannat år så nog har du haft tid och leta efter ett system lagom tills du skulle besikta!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
exorcist

Ta med dig en exorcist :
Typ Max von sydow nästa besiktning, då borde dom förstå vad du tycker om bilprovningen
3420_0403.jpg.html

S_von_G

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Mt -03 -06, Kafferäser gsx 1100 -80
har ett systen som jag inte behöver. för en billig peng blir det ditt

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag hystade i 14st diskbollar i bilen och dom funkar väldigt bra för att ta ner ljudnivån.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
P!: Mmmm satan och hans allierade,nja jag skulle nog kallade det skyll dig själv om du inte orkar fixa ett system innan. Du besiktar ju bara vartannat år så nog har du haft tid och leta efter ett system lagom tills du skulle besikta!

Vilket givande inlägg.

Jag har besiktat med detta system ett par gånger och visst har de tyckt att det lät för mycket men sen tillagt att det ska ju låta..men nu var det en överjävligt nitiskt besiktningsman, vad arbetar du med?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vilket givande inlägg.

Jag har besiktat med detta system ett par gånger och visst har de tyckt att det lät för mycket men sen tillagt att det ska ju låta..men nu var det en överjävligt nitiskt besiktningsman, vad arbetar du med?

Gissa en gång! :D

Obs! håller inte på med hojar längre.

Ett par gånger? Eftersom din var en -99 så borde den har besiktas 3 gånger sen den var ny eller hur beroende på när den togs i trafik också Men handen på hjärtat du lär ju inte ha fiskört under dessa år och stoppningen håller sig inte så fräsch alltför många år. Men som sagt nåt ska man klaga på. Visst ska det låta lite men över 103Db då låter det mkt. Så ta det som en man så vet du hur det ska vara nästa gång! :pannkyss

Last edited:

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
ja säg inte det brorsan fick ombes för hojen gick dåligt... detta va i märsta

En kompis till mig fyllde också med diskbollar, å hojen gick knappt framåt. Men han fick då igenom den utan problem, största problemet var nog när dom skulle buller mäta den å dom fick nästan inte upp den i rätt varvtal :D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de lär inte dröjja länge förns det finns små kitt med diskbollar på Biltema, mekonomen osv ;)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag besiktigade min gamla gixxer 750 årsmodell 88 med två stålullsbollar i ljuddämparen. den gick igenom. jag hade vaines and hains eller vad fan det heter på den, det där helsystemet som låter så in åt helvete. jag fick alltid ont i örornen när jag körde även fast att jag alltid hade öronproppar. gick igenom utan problem och den gick bra med stålullsbollarna i också. jag köpte dom på coop för typ 10kr.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki

Ett par gånger? Eftersom din var en -99 så borde den har besiktas 3 gånger sen den var ny eller hur beroende på när den togs i trafik också Men handen på hjärtat du lär ju inte ha fiskört under dessa år och stoppningen håller sig inte så fräsch alltför många år. Men som sagt nåt ska man klaga på. Visst ska det låta lite men över 103Db då låter det mkt. Så ta det som en man så vet du hur det ska vara nästa gång! :pannkyss

Ta det som en man?

Ok jag ska lägga det på minnet.

Och jag har kört som helvete och skiten låter för jävligt men det kommer ju på 5 minuter efter besiktningen ändå så vad fan gör det här för skillnad.

Och angående 3 besiktingar, grattis att du lärt dig räkna men jag har haft ett par olika GSXR och systemet är ju flyttbart hojar emellan.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki

Ta det som en man?

Och jag har kört som helvete och skiten låter för jävligt men det kommer ju på 5 minuter efter besiktningen ändå så vad fan gör det här för skillnad.

Och angående 3 besiktingar, grattis att du lärt dig räkna men jag har haft ett par olika GSXR och systemet är ju flyttbart hojar emellan.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki

Ta det som en man?

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki

Ta det som en man?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...