Touringkittad SD

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Superduke är ju den ultimata touringmaskinen !

I alla fall om man bygger pakethållare , sätter i db-killerna , smäcker dit en touringvindskiva o bygger en gps-hållare !:tummenupp

J.R.P goes on tour ! :tungan

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    139.8 KB · Visningar: 616
  • 3.jpg
    3.jpg
    141.4 KB · Visningar: 1,520
  • 1.jpg
    1.jpg
    138.3 KB · Visningar: 1,355

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ska touringkitta min Speed Triple för att köra ner till San Marinos GP i slutet av augusti. Blir väl något liknande, tänker dock skita i skivan :tungan

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ska touringkitta min Speed Triple för att köra ner till San Marinos GP i slutet av augusti. Blir väl något liknande, tänker dock skita i skivan :tungan

Tror den kan vara ganska skön att ha i det regniga Norge..:). ( Som om det inte regnat nåt här sista veckorna ???...:rolleyes: )

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När du planerade det där bygget,,, Hur resonerade du då?????

:va

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
När du planerade det där bygget,,, Hur resonerade du då?????

:va

Eeehh...Tja... Det var inte värre än att jag ville kunna lasta på ett tält , packväskor o samtidigt ha möjlighet att ha passagerare , samtidigt som jag vill kunna ligga på lite på motorvägen utan att ha ont i nacken efter 1 mil.. Värre än så var det inte ? Svårt att förstå ?:pannkyss

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
KTM x 2
Har du svetsat pakethållaren själv, och är rutan org. tillbehör? Inte för att det är min typ av hoj, men tyckte det såg ut att vara jävligt snyggt och bra gjort!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Das ist VERBOTEN!

Snart börjar väl folk montera crosstyren på Gullvingar också... Vart är världen på väg?

:)

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har du svetsat pakethållaren själv, och är rutan org. tillbehör? Inte för att det är min typ av hoj, men tyckte det såg ut att vara jävligt snyggt och bra gjort!

Tackar ! Rutan är köpt på www.ebay.de. Nån lätt begagnad universalunisexvariant för ynka 30 euro inkl frakt:) .
Pakethållaren är gjord hemma i garaget en regnig em...

Har precis varit ute o provat den...funkar perfekt ! Man kan lätt marscha i 160-170 om man skulle vilja det. Hade inte varit särskilt bekvämt utan rutan....:rolleyes:

Das ist VERBOTEN!

Snart börjar väl folk montera crosstyren på Gullvingar också... Vart är världen på väg?

He he ...det tog 1,5 timme innan den kommentaren kom ! Väntade på den:tummenupp .

Håller med om att det inte precis förfinar linjerna på moppen , men ack vad praktiskt ! I just denna situationen så går det före.... Men så fort Norgeresan o gotlandsresan är avklarade så åker det av fortare än kvickt !:)

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
He he ...det tog 1,5 timme innan den kommentaren kom ! Väntade på den:tummenupp .

Eftersom du uppenbarligen är en svårt förvillad själ ska jag sätta ihop en liten guide åt dig som kan fungera som ledord i ditt sökande efter den rätta stigen i livet innan ditt sinne är förlorat för evigt:

Crosstyre = Superduke
Packväskor och touringruta = Guldvinge.

Förena aldrig de tu!

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eftersom du uppenbarligen är en svårt förvillad själ ska jag sätta ihop en liten guide åt dig som kan fungera som ledord i ditt sökande efter den rätta stigen i livet innan ditt sinne är förlorat för evigt:

Crosstyre = Superduke
Packväskor och touringruta = Guldvinge.

Förena aldrig de tu!

Säger plånboken att jag inte har råd att köpa en guldvinge bara för att åka till Norge en sväng , så får jag helt enkelt lita på den. Sen att det kanske inte stämmer riktigt överrens med min livsåskådning är en annan sak..

Se det såhär : Jag halkade av stigen pga allt regn vi fått... Låt mig bara torka av de smutsiga knäna o tvätta händerna , så är jag snart tillbaka där igen. Det tar ca 3 veckor från nu...:tungan

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vart bär det hän?

Oslo , Kristiansand , sydkusten ut till sydvästspetsen , in till Lysebotn , fortsätter till Odda , kuskar runt lite på glaciären , geiranger , trollstigen , Atlanthavsvejen , Trondheim o därifrån över till Sverige o Åre.

Men det är bara OM vi håller den rutten som vi planerade i midsomras...över ett antal öl:D. Lär väl bli nåt sånt i alla fall... o säkert med en hel del avstickare mot sevärdheter alla turister ska se...:)

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Tips: Svetsa dit ett rejält plattjärn längst bak på pakethållaren så har du
en ROBUST 12 o clock båge. Jag skulle bli impad om du parkerade utanför kineserna med enbart ett hjul i backen...
Snygg vindruta:tummenupp

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tips: Svetsa dit ett rejält plattjärn längst bak på pakethållaren så har du
en ROBUST 12 o clock båge. Jag skulle bli impad om du parkerade utanför kineserna med enbart ett hjul i backen...
Snygg vindruta:tummenupp

He he...Tanken har slagit mig !:D. Tror kineserna hade bjudit på en "Friterad räcker" då...:D

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Oslo , Kristiansand , sydkusten ut till sydvästspetsen , in till Lysebotn , fortsätter till Odda , kuskar runt lite på glaciären , geiranger , trollstigen , Atlanthavsvejen , Trondheim o därifrån över till Sverige o Åre.

Men det är bara OM vi håller den rutten som vi planerade i midsomras...över ett antal öl:D. Lär väl bli nåt sånt i alla fall... o säkert med en hel del avstickare mot sevärdheter alla turister ska se...:)

Dejligt:tummenupp
Grymt vackert i Norge.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning