Ny Buell

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Fan va snygg. (eller fronten var väl sådär...)
Påminner om Daytonan

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Fan va snygg. (eller fronten var väl sådär...)
Påminner om Daytonan

Jag tycker fronten är lite smålik ducati 748 och hela hyperfalangen
219.JPG

webbuell1125r13.jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Den var läcker! Och motorn bådar ju gott, Rotax bygger bra motorer, twinnen i RSV går ju inte av för hackor. Med lite tur är det här motorn som tar bort de sista kilona och ger den sista knuffen i effekt som Buell saknat tidigare med sina Sportster-derivat.

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Snigelögon!

Den är fräck men f*n va jag stör mig på snigelögonen.

Skulle jag köpa en sån får det bli samma operation som min kompis gjorde på sin Futura, som i orginal har en liknande backspegel/blinker-lösning. Se bildlänk.
http://mcnews.com.au/Wallpaper/Aprilia/Futura/ApriliaFutura_Black_Panniers_RHF_1024.jpg
Han tog helt sonika bort backspeglarna och satte ett par vanliga på styret, och satte sen ett par snygga blinkers direkt på kåpan över hålen där backspeglarna suttit.
Tyvärr har jag ingen bild på hur kompisens Futura ser ut efter operationen, men jag lovar; Det blev mycket snyggare.

Ha det

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Den är fräck men f*n va jag stör mig på snigelögonen.
Snigelögonen är väl inget. Kolla på luftintagen/kylarskydden/vad det nu är för nåt framtill på sidorna, ser ut som luftintagen till en jetmotor :va

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Snigelögonen är väl inget. Kolla på luftintagen/kylarskydden/vad det nu är för nåt framtill på sidorna, ser ut som luftintagen till en jetmotor :va

Precis min tanke!

För övrigt tyckte jag att det här var rätt skoj:

the new 1125R has nearly 50bhp more than any Buell before, but promises to retain the earlier bikes’ legendary handling.

Inte för att jag kört en Buell någon gång, men de är väl knappast kända för att vara smidiga? :gnissla

Nej, för min del har jänkarna en bra bit kvar tills de når en nivå av ha-begär i höjd med européerna och asiaterna.

Bifogat

• buell_harrier.jpg
    buell_harrier.jpg
    96.9 KB · Visningar: 54

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

........Inte för att jag kört en Buell någon gång, men de är väl knappast kända för att vara smidiga? :gnissla ......

Det vill jag nog påstå att de är. Snabbsvängda men med en lite trött motor är väl vad de flesta testare brukar tycka.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Det vill jag nog påstå att de är. Snabbsvängda men med en lite trött motor är väl vad de flesta testare brukar tycka.

Om du säger det så :Bugar, även om jag har svårt å tro att en 1200-kubikare kan upplevas som legendarisk snabbsvängd. Får väl ta å provköra en helt enkelt :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om du säger det så :Bugar, även om jag har svårt å tro att en 1200-kubikare kan upplevas som legendarisk snabbsvängd. Får väl ta å provköra en helt enkelt :tungan

Prova du. Jag har kört lite på både Sv650 och Buell1200. Sv:n är kanhända lite lättare, men Buell är mycket styvare i ramen och mer villig in i svängarna tyckte jag. Den känns stadigare när det går fort men utan att bli trögstyrd typ. Buellens bromsar är också mycket mer built for buisness tycker jag. Men jag kan inget om sporthojar egentligen. Buellen är ju också en dyrare hoj. Jag gillar sv med! Cyrén har just köpt en sån som jag provkört lite.

/J

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Buell XB12R Lightning blev utsedd till "Best handling bike ever" eller något liknande i engelska BIKE för drygt ett år sedan, eller två år sedan kanske det var.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...