KTM, kommer det något nytt lr?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ja, kommer det något nytt från KTM eller? Eller ska 690`n ersätta hela 600-sortimentet?
Jag har hört små rykten om 8 nya modeller, ligger det någon sanning i detta eller?

Mvh

hela exc serien har ju fått efterföljare till 08 och 690n kommer väl att komma i flera olika versioner :va så 8 nya modeller är väl inte helt omöjligt

Tror personligen att många kommer köpa 690 superenduron och sätta på motardhjul på den!

Tror personligen att många kommer köpa 690 superenduron och sätta på motardhjul på den!

räknade lite på det när jag va på superbike efter att min 640 blev stulen. skulle kosta nästan 100K med inköp av hoj +motard fälgar och däck.
känns som det e lite väl mycket pengar för den hojjen.men jag såg lite bilder på den när den va motard kittat såg jävligt fräck ut.:yoparty

Är superenduron lättare än supermoto`n? Sen låter ju 100k jäkligt dyrt ja, trodde ktm skulle banta ner vikterna på nuvarande 660/625. Möjligen en liten facelift eller effekthöjning, men inte att dom skulle ta bort modellerna helt. och ersätta med en tyngre hoj..
Surt

hade samma funderingar under MC-mässan senast - inte en enda 640, 625 eller 660 där... hur kan man bara släppa dessa extremt lyckade maskiner?
hade varit en helt annan sak om dom hade komplitterat med 950'n... men ersätta... TABBE! :(

hade samma funderingar under MC-mässan senast - inte en enda 640, 625 eller 660 där... hur kan man bara släppa dessa extremt lyckade maskiner?
hade varit en helt annan sak om dom hade komplitterat med 950'n... men ersätta... TABBE! :(

LC4 är en gammal kontruktion och att hänga med i toppen är allt svårare + att avgas & buller bestämelser börjar bli allt hårdare. Tror 690 kommer ersätta alla de gamla LC4 rätt bra, låt den bara får finslipas in lite!

Men ett sådant här chassi "superenduron" med 690 motorn så kommer den tillfredställa de flesta!

6b358g8.jpg

LC4 är en gammal kontruktion och att hänga med i toppen är allt svårare + att avgas & buller bestämelser börjar bli allt hårdare. Tror 690 kommer ersätta alla de gamla LC4 rätt bra, låt den bara får finslipas in lite!

Men ett sådant här chassi "superenduron" med 690 motorn så kommer den tillfredställa de flesta!

Den kommer nog tillfredställa mig iaf :jisses
Men landar prislappen på 100k så lär dom nog inte sälja överdrivet många ändå. Tror jag.

@Rasorblade, Du råkar inte ha en bild på den va?

den bilden är snart 2 år gammal. har för mig att den är fake. om inte annat så lär designen ha förändrats på de 2 åren som gått.

Äsch då, trodde jag hade kommit över någon ny spionbild eller nått. Men den var rätt tuff.

Äsch då, trodde jag hade kommit över någon ny spionbild eller nått. Men den var rätt tuff.

ja den ser verkligen ut som en uppdatering av duke2 men jag gissar på att den nya duken kommer ha linjer som mer påminner om de nya hojarna. mer skarpa linjer.

okej fasen, den modellen får jag ge vika för :näsblod

men dragningen av avgasrör får dom mer än gärna fixa till lite mer diskret hehe
och sen med, har dom (äntligen) flyttat kicken till högersida, för det kan la inte vara elstart på den där?

okej fasen, den modellen får jag ge vika för :näsblod

men dragningen av avgasrör får dom mer än gärna fixa till lite mer diskret hehe
och sen med, har dom (äntligen) flyttat kicken till högersida, för det kan la inte vara elstart på den där?

Kommer inte ihåg om de har slutat med kick helt och kör uteslutet el-start!

Kan ha förstått det fel så jag frågar för säkerhetskull. Kommer 660:in försvinna ur sortimentet helt? Jag har inte tagit kortet än men hade tänkt skaffa en 660 så fort det är fixat, men det lär dröja ett ganska bra tag. Får väll bli en begagnad isåfall. Personligen tycker jag Duken och 690:an ser helt tokiga ut.

Källa: --> Här

You could look into a crystal ball to see what is in the works for KTM come 2008-09, or plow through some corporate reports. A February 8th, 2007 Company Report, states that over the next 3 years KTM is going on a major on-road offensive with the launch of 15 new road models.

Given the breakdown of the new offerings the obvious target is BMW and Ducati market share.

"In the next three business years KTM will launch around 15 new on-road models, including a Superbike product family, and will introduce two new engine platforms with 690 ccm and 1190 ccm. Growth in the on-road business will also be accelerated by the introduction of the product families Naked Bike and Superbike in the USA. The rest of the on-road motorcycles will continue to be solely marketed in Europe. The On-road offensive and the expansion of KTM’s product portfolio increase the attractiveness of KTM for dealers and enables KTM to gradually improve the density and quality of the dealer network. "

The RZB Group document goes on to name the new offerings in the On-Road Product Pipeline:

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back