Hayden historiskt dålig?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Somliga tycker säkert att detta liknar förföljelse från min sida. Men håll med om att det har gått långt när t.o.m. amerikanska medier börjar kritisera sin egen och för inte länge sedan så hyllade MotoGP-mästare. Det är ju snart silly-season-2008: blir han kvar hos Repsol Honda?

Nicky's Title Defense Worst in GP History?

Here is a trivia question for our readers. With 11 out of 18 rounds in the books, Nicky Hayden is barely hanging on in 10th place in the championship points. His title defense has gone from dismal to disastrous.

Has any defending GP champion ever finished outside the top 10 in points in the subsequent year while staying with the same team and remaining healthy? We certainly cannot thing of anyone.

www.motorcycledaily.com

Last edited:
Kära NT, köp nya Bike. Läs Mat Oxleys "Tekniken sabbar Action". Full med kommentarer som att TC har gjort 800:orna körbara för vem som helst, "Fyrtaktarna är trevliga motorcyklar...för tjejer" etc.

Men snälla, släpp nu 2006 - ja, det liknar förföljelse.

Kära NT, köp nya Bike. Läs Mat Oxleys "Tekniken sabbar Action". Full med kommentarer som att TC har gjort 800:orna körbara för vem som helst, "Fyrtaktarna är trevliga motorcyklar...för tjejer" etc.

Men snälla, släpp nu 2006 - ja, det liknar förföljelse.

Haha sant kanske? Lättkörda hojar numer...
Det lilla historiska perspektivet jag har på det, följt MotoGp sen 2003, gör attt jag håller med . Men det är mer spännande idag så på det stora hela mer sevärt idag.
Stoner och 2007 undantaget då det känns som han kör egna race ibland ..

Haha sant kanske? Lättkörda hojar numer...
Det lilla historiska perspektivet jag har på det, följt MotoGp sen 2003, gör attt jag håller med . Men det är mer spännande idag så på det stora hela mer sevärt idag.
Stoner och 2007 undantaget då det känns som han kör egna race ibland ..

jag har följt Gp sen 1984 och tycker inte ordet spänning passar in alls längre..

Jag diggar Nickys körstil stenhårt, även om jag har andra som favoriter är det underbart när han finns med på pallen... vem vet vad som gjort att han kör som han gör denna säsong, reservdelar, och satsning på pedrosa...bla bla... jag håller tummarna för att han avslutar det här året bra så självförtroendet är tillbaka 2008.

3085911 Jag diggar Nickys körstil stenhårt, även om jag har andra som favoriter är det underbart när han finns med på pallen... vem vet vad som gjort att han kör som han gör denna säsong, reservdelar, och satsning på pedrosa...bla bla... jag håller tummarna för att han avslutar det här året bra så självförtroendet är tillbaka 2008.
Reservdelar? :va
En undermålig Honda och en förare som inte lyckades ställa in den för sin körstil/ändra sin körstil för att passa hojen är väl troligare förklaringar.

En undermålig Honda och en förare som inte lyckades ställa in den för sin körstil/ändra sin körstil för att passa hojen är väl troligare förklaringar.

Dessutom på Michelin som har problem i år... Han har det inte lätt Nicky Hayden... Nu är han ju iofs yngre än Roberts jr, men det verkar ju som om killen jobbar hårt iaf. Surkuken Roberts åkte ju hem..

/J

precis det jag menar, med andra ord en massa blaha blaha. Ang reservdelar så handlade det mer om att jag läste någonstans där Hayden inte fick de delar han önskade...

Hayden har ju definitivt inte presterat enligt vad folk räknat med och enligt vad hans egna statistiska resultat visar från föregående år.

Det kan jag ju vara så som Hayden själv säger, att han har haft svårt att anpassa sig till den nya körstilen som 800-hojarna kräver.

På MotoGP.com jämförs Roberts säsong som mästare med Haydens, något för er att gotta er åt?
I Oxleys artikel som jag nämde tidigare så har förare som Capirossi och Hayden haft svårt med 800:orna för att de inte ska åkas med uppställ. Edwards har också problem och måste åka med mindre TC än Rossi.

I nästa nummer av Motorcycle Racer är det intervju med Hayden om "What´s gone wrong?" Då får vi svaret. :)

Hayden har ju definitivt inte presterat enligt vad folk räknat med och enligt vad hans egna statistiska resultat visar från föregående år.

Visst är det så!

Men att det ska behöva konstateras i tråd efter tråd blir lixom lite.... vad ska man säga? Tramsigt?
Säkerligen kan vi leta upp ytterligare 1000 "expertkommentarer" om Haydens underpresterande, men för det forumet framåt? Blir vi gladare av att sitta och kasta skit på en sittande fågel?
Jag upplever iaf inte stämningen som särskilt analytisk och förlåtande från de som hela tiden klankar på Hayden.
Det är lixom inte TAL om att analysera varför eller tycka synd om.
Utan bara häckla och håna.

Dålig stil.

Det kan jag ju vara så som Hayden själv säger, att han har haft svårt att anpassa sig till den nya körstilen som 800-hojarna kräver .

Absolut - Hayden den gamle dirttrackåkaren (bl.a) är ju fostrad som sladdbarn.
Kan ju vara så enkelt att de elektroninska fängslen (som oxå upprör så många här på forumet) som hondan har helt enkelt lägger sordin på hans körstil?

I nästa nummer av Motorcycle Racer är det intervju med Hayden om "What´s gone wrong?" Då får vi svaret. :)

Skönt! :tummenupp

Last edited:
Visst är det så!

Men att det ska behöva konstateras i tråd efter tråd blir lixom lite.... vad ska man säga? Tramsigt?
Säkerligen kan vi leta upp ytterligare 1000 "expertkommentarer" om Haydens underpresterande, men för det forumet framåt? Blir vi gladare av att sitta och kasta skit på en sittande fågel?
Jag upplever iaf inte stämningen som särskilt analytisk och förlåtande från de som hela tiden klankar på Hayden.
Det är lixom inte TAL om att analysera varför eller tycka synd om.
Utan bara häckla och håna.

Dålig stil.
Men ändå eoner ifrån det enformiga, småsinta och minst lika tröttsamma tjatet om Biaggi från viss(a) på SH. What goes around comes around kanske? Barnsligt, trist, larvigt och icke konstruktivt? Japp, men tyvärr mänskligt..

Men ändå eoner ifrån det enformiga, småsinta och minst lika tröttsamma tjatet om Biaggi från viss(a) på SH. What goes around comes around kanske? Barnsligt, trist, larvigt och icke konstruktivt? Japp, men tyvärr mänskligt..

Jepp ;) Och ett skyttegravskrig vinns ju av....

...ingen.

Äntligen! Det började bli lite segt här i racingforumet under sommaruppehållet men ny börjar hetsningens vindar åter piska! :)

Visst har det gått dåligt för Hayden men jag tycker att även Honda och Michelin borde få sig en släng av sleven, det är ju inte så att de andra förarna/teamen med Honda eller Michelin har haft en drömsäsong.

visst det kanske inte går så bra för han i motogp men han kör ändå ljusår bättre än alla på det här forumet och bättre än nån annan i norden för den delen, så varför klanka ner på en topp racingförare?....

Det är helt klart att både han och hoj+däck har ett mellanår hoppas att det ser annorlunda ut nästa år då jag gillar Haydens körstil skarpt.

visst det kanske inte går så bra för han i motogp men han kör ändå ljusår bättre än alla på det här forumet och bättre än nån annan i norden för den delen, så varför klanka ner på en topp racingförare?....

Håller absolut med o det gäller inte bara Hayden.....kanske han inte stått upp till folks förväntningar men är han så usel för det......Enligt mig så vet jag inte om någon av förarna i moto gp är dålig....men det är ju min syn på det hela:tummenupp

Jepp ;) Och ett skyttegravskrig vinns ju av...
Den med mest och tyngst artilleri? :)

Om man bara jämför med föregående år så är det ganska kasst presterat. Men ser man det över en lite längre period så är det väl mer runt tionde plats han hör hemma än på första. Därmed inte sagt att han är en dålig förare. Det finns inga dåliga förare på den här nivån, bara olika grader av superbra.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026