IIIH! Spindel - hjälp - panik!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Jag skulle gå och borsta tänderna när jag HÖR något springa över golvet. Tittar ner och ser till min fasa den största jävla spindel jag någonsin sett i verkliga livet! Trodde fan inte sådana skithelveten fanns i Sverige! Försökte kasta en tidning på den (från 3 meters håll) men missade och den sprang in under badkaret. Så jag rusade in, snodde alla mina kläder och flydde ut efter att ha stängt dörrn (tejpade den också).

Jag har panisk skräck för spindlar och vetetusan hur jag skall göra nu! Jag går INTE in där igen! Hjälp!

En fråga e du tjej :confused: En riktig man skulle bara ta upp den i handen å sen käka upp den å känna de krasande ljudet i munnen :yoparty

Näe för att vara ärlig å va mindre kartig jag har åvkså spindelskräck speciellt mot stora svarta å håriga.:pannkyss You are not alone

Fniss :). Jag måste tyvärr slagga nu Johan men annars hade jag kommit och slagit ihjäl den åt dig :mad:.

Jag fick syn på den största jävla spindel jag någonsin sett (IRL i Sverige) då en tjejkompis ringde och behövde hälp med en spindel... jag garvade åt henne men drog dit :skrämd Fyfaan Omkretesen var ju faan som en snusdosa...

Vi forskade lite i det där och kom fram till vad det var för sort men har glömt bortet, jag återkommer.

Edit: Det var den här http://images.google.se/imgres?imgu...%A4rrspindel&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=sv&sa=N

Jag tror att det finns en mobilbild på den någonstans inte i min mobil dock.

Edit: Kärrspindeln: Detta är den största och kraftigaste spindeln i Sverige. Den springer på vattenytan, dyker och fångar också mat som fisk- och grodyngel under vattnet. Då kroppen är täckt av små, små hår kan de samla luft på kroppen som de använder när de simmar under vattnet. Den är blyg, men om den biter kan betten göra ganska ont.

Edit2: Vi bor välldigt nära ett stort kärr både hon och jag! Tillägas kan att min Sambo är ruskigt rädd för spindlar.

Last edited:
Har blivit biten av en sånn en gång , trampade ner i ett hål i skogen ( hade shorts ) de svider till kännss som ett getingstick å kollar då va de en spindel där. Å jag har spindel fobi :rolleyes:

Åk till australien, enda sättet att bota spindelfobi :hihi

Jag var sjukt rädd för spindlar innan jag var där...

Bifogat

• aaaaa.JPG
    aaaaa.JPG
    96.4 KB · Visningar: 447
Den näst största jag har råkat på i Sverige, i thailand har jag sett ännu större :näsblod

Jag har en liten spindelodling hemma i köksfönstret nu, det är riktigt skoj att se dem växa till sig. Det är ena jävlar att käka och en av dem tror jag dödar för nöjes skull :D Återkommer med bilder på dessa när de har vaknat, de tog sovmorgon idag tydligen...

Bifogat

• mille+spindel.jpg
    mille+spindel.jpg
    76.1 KB · Visningar: 229
  • PICT0294.jpg
    PICT0294.jpg
    99 KB · Visningar: 247
åh fy fan varför klickade jag på denna tråd :huvet :huvet
var ju bilder på dom jävlarna oxå

Radar is the shit :)

Den näst största jag har råkat på i Sverige, i thailand har jag sett ännu större :näsblod

Jag har en liten spindelodling hemma i köksfönstret nu, det är riktigt skoj att se dem växa till sig. Det är ena jävlar att käka och en av dem tror jag dödar för nöjes skull :D Återkommer med bilder på dessa när de har vaknat, de tog sovmorgon idag tydligen...

Och kissekatten låter dem vara ifred? En kompis katt ääälskar att käka spindlar, krasar fint när den tuggar i sig dem. :zpy

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back