Ignorefunktionen, hur funkar den?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag skulle vilja sätta en medlem på ignorelistan, men hur tusan funkar det i praktiken?

Jag ser inget som denna medlem skrivit antar jag. Så, om denna medlem citerar mej, kan jag inte se det då? Eller kan denna person inte heller se vad jag skriver?

// Ullis

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Du ser att personen gjort ett inlägg, men istället för inlägget finns en text som säger att "detta inlägg är gömt för den-och-den finns på din ignorera-lista". Ungefär.

Detta oavsett om du blivit citerad eller inte.

Det påverkar inte hur dina inlägg syns för motparten (antar jag iaf).

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Prova på mig. Igga mig och titta sedan på hur det här inlägget presenteras för dig. Det finns en liten ruta som du kan klicka på om du skulle bli alltför nyfiken och vilja se inlägget iaf.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Du ser att personen gjort ett inlägg, men istället för inlägget finns en text som säger att "detta inlägg är gömt för den-och-den finns på din ignorera-lista". Ungefär.

Detta oavsett om du blivit citerad eller inte.

Det påverkar inte hur dina inlägg syns för motparten (antar jag iaf).

Ok, så då borde det innebära att en idiotmänniska kan sitta citera mej precis hur som helst, och jag vet alltså inte vad som står :confused: OM jag inte klickar bort ignorprylen, vilket jag helst inte vill.

Borde vara så att OM man blir citerad, då syns det vad den man ignorerat skrivit. I övrigt inte alls.

Är det en möjlighet swedie? Och stämmer det som Jåke skriver??

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Ok, så då borde det innebära att en idiotmänniska kan sitta citera mej precis hur som helst, och jag vet alltså inte vad som står :confused: OM jag inte klickar bort ignorprylen, vilket jag helst inte vill.

Borde vara så att OM man blir citerad, då syns det vad den man ignorerat skrivit. I övrigt inte alls.

Prova så ser du, det fungerar retroaktivt så alla tidigare inlägg som den du vill igga har skrivit och precis som jåke skriver, kommer det en smal ruta som säger att NN har skrivit men du ser det inte eftersom vederbörande är på din ignore-lista. Du behöver inte ta bort personen från listan utan det är en liten ruta du kan klicka på så ser du inlägget. Prova nu på mig. Nu har jag citerat dig så alla alternativ finns.

Det här är en standardfunktion i vBulletin och inget man ändrar på i första taget.

Och till sist så heter jag inte Swedie. :tungan

edit: Om du sätter någon på din ignore-list så påverkar det inte någon annan än dig själv.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89

Du kan väl hota person med att offentligöra personen här,,, så kan vi ge honom/henne en lite uppläxning, verbalt alltså.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Du kan väl hota person med att offentligöra personen här,,, så kan vi ge honom/henne en lite uppläxning, verbalt alltså.

En av personerna ifråga får ofta sej en verbal uppläxning här på SH, utan att jag behöver blanda mej i. Är så jäkla trött på människan bara att jag helst vill slippa se skiten.....ever.

massa text.......

Fan, du verkar ju kung på det här....utan att heta Swedie. Jag testar på dej f.om om en liten stund.

Titania - ja, de funkar ju fint det här. Men jag skulle ändå vilja att jag kan se om spöket citerat mej, då det kommer alltför mycket skit ur den springan.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
En av personerna ifråga får ofta sej en verbal uppläxning här på SH, utan att jag behöver blanda mej i. Är så jäkla trött på människan bara att jag helst vill slippa se skiten.....ever.

Fan, du verkar ju kung på det här....utan att heta Swedie. Jag testar på dej f.om om en liten stund.

Titania - ja, de funkar ju fint det här. Men jag skulle ändå vilja att jag kan se om spöket citerat mej, då det kommer alltför mycket skit ur den springan.
Det är faktiskt väldigt effektivt med ignore, man slipper se skiten personen i fråga skriver och om denna nu skulle citera dig så är du lyckligt ovetandes om detta och kan inte svara. Till slut tröttnar personen i fråga då han/hon/den/det inser att du inte ser vad som skrivs.

-edit-
Det är ungefär som när någon tjaffsar på stan. Tjaffsar man inte tillbaka och bara går där i från så tröttnar dom.
Har ett bra exempel med min klasskompis.
Han var på en fest där det var någon stjärna som gick fram och slog till honom så pass hårt att han bröt näsan och det bara forsade blod. Han gick in på toan och torkade av lite blod, gick fram till killen och bad om ursäkt och frågade vad han hade gjort för fel.
Killen i fråga skämdes så mycket att han lämnade festen med svansen mellan benen och världens största skam hängades över sig.

Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan

Men det är liksom det som är meningen, att du ska slippa se inläggen. Juh! :pannkyss

Två på bollen...

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Men det är liksom det som är meningen, att du ska slippa se inläggen. Juh! :pannkyss

Två på bollen...

Jag är mest intresserad av att slippa se personens korkade inlägg i alla trådar. Citeras det med påhopp vill man ju veta.

Men men, kanske bara ska försöka bita ihop & VERKLIGEN ignorera då människan får mej att tänka......ehhh, ONDA tankar.

Japp, det kör jag på :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Om personen i fråga skriver något som folk faktiskt bryr sig om så lär han/hon bli citerad och då ser du vad han/hon svamlar. Om ingen annan heller bryr sig så kan man väl säga att "problemet" tigs ihjäl :tummenupp

(ignorerar du personen helt så tröttnar han/hon nog att hacka på dig eller vad det nu är)

njelger

Guest
Jag är mest intresserad av att slippa se personens korkade inlägg i alla trådar. Citeras det med påhopp vill man ju veta.

Men men, kanske bara ska försöka bita ihop & VERKLIGEN ignorera då människan får mej att tänka......ehhh, ONDA tankar.

Mycket snack om Ignore o blockning nu. Framförallt från tjejer.
Skulle vi kunna skärpa oss lite så de få som finns stannar kvar på SH?

Kneedrag

Guest

Känner igen det där Ullis har själv 2 personer som är på min ignore list.
Verkar som om hälften av alla inlägg de gör är på SH är när vi (jag o min sambo) svarar på något. Och när vi inte tycker samma som dem (de vet inte varför vi tycker som vi gör de har ingen fakta eller var där på det inträffade, men ändå svarar de som de vet allting ). Vi får helt enkelt inte ha olika uppfattnigar om saker o ting. Det blir hemskt mycket pajkastning . Att hojåkare gör så här mot varandra....

Jag hoppas att de skaffar sig ett liv och låter oss vara ifred (låt oss tycka vad vi vill även om det inte är bra skrivet eller stämmer i era ögon/öron så måste man få tycka vad man vill utan att det blir 20 sidor om hur fel vi har/pajkastning) det är min önskan.
Verkar som de har väldigt svårt att förstå det här.

Tina

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Resonemanget om att "censurera" ett internetforum ter sig underligt.. Om alla började ignorera varandra så "bidde" det liksom inget kvar, eller hur..

Jag märker att framförallt tjejer lätt tar "illa vid sig" och kräver att de som är otäcka/dumma, snabbt ska förvisas så att det slutligen bara återstår snack om hur fin, duktig eller söt kompisen/pojkvännen är..

Internet dräller av sådana forum.. Prova där!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3211762 Resonemanget om att "censurera" ett internetforum ter sig underligt.. Om alla började ignorera varandra så "bidde" det liksom inget kvar, eller hur..

Jag märker att framförallt tjejer lätt tar "illa vid sig" och kräver att de som är otäcka/dumma, snabbt ska förvisas så att det slutligen bara återstår snack om hur fin, duktig eller söt kompisen/pojkvännen är..

Dagens sanning!

I sandlådan va de "asså min pappa har den största lastbilen". På sporthoj är det "min pojkvän kör snabbare än dig".

Gabor

Guest
De som klagar värst ska dessutom vara vuxna människor...undra hur deras uppförande är i arbetslivet och rent socialt annars.? Lika ilskna och spydiga mot sina kollegor och studiekamrater ansikte mot ansikte när de är oense om något ? Tror inte det, då vågar man inte säga sådant som sägs här....

Snacka om omoget sandlåde beteende....

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Resonemanget om att "censurera" ett internetforum ter sig underligt.. Om alla började ignorera varandra så "bidde" det liksom inget kvar, eller hur..

I en tråd, då jag & mitt "objekt" diskuterade, tyckte en snubbe att jag skulle prova ignoren & flera höll med. Så tydligen finns det fler åsikter ang denna funktion.
Iaf så testad jag, å jag är numera jäkligt nöjd.

I mitt fall handlade det inte heller om att jag tog illa vid mej, utan jag hade lessnat bara. Så ist för att reta upp mej på personen, och förmodligen skriva något som bara gjorde att det blir vilda diskussioner, så valde jag att ignorera personen.

Precis som jag gör i verkliga livet, utanför internet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning