Film: Stunt och streetkväll Barkarby 2007-08-22

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Film från Barkarby flygplats i onsdags (2007-08-22)

Tack till samverkansgruppen och funktionärer !

Testade lite nya grejer med stativet den här gången, så några sekvenser är tyvär ganska "skakig". Men jag tog med dom ändå så just DITT race kom med.

Och som vanligt... inget lull lull, bara inläst, klistrat och utlagt !
Så, ja... ni som klagar på "och en till, och en till, och en till..." Det är PRECIS samma sak den här gången!

Jo, just det... valde att ta med det inledande talet den här gången. Ni som inte var där kan väl kolla (lyssna) på det som sägs. Tycker det är ganska informativt.

Bättre kvallite:
http://sporthoj.years2.com/Helios_Barkarby20070822.wmv

Youtube:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=IiLKt4lNlLY
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=_9__4QFC2M8

/H

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Riktigt skoj att se, snyggt filmat. :) Kanoners att du tog med det inledande talet, kom för sent så jag missade det. :tungan

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Haha fan vad kul när fet touringen steker sporthojen i starten ca 8 minuter in i andra filmen men sen är det väl sport hojen som är först över linjen. Kan inte ha känts bra för sporthojsåkarn att bli så stekt i starten.

Last edited:

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tycker det är jätteroligt. Och hoppas det sporrar folk att komma dit och köra och/eller titta.

Sedan tycker jag det är BRA att se att det minsann inte alls finns något att skämmas för när man ställer sig på startlinjen. Alla är där för att ha roligt och inte för att hacka på varandra eller titta snett för att du ställer upp dig mot en hayabusa.

Jag har stått mot allt från Anderssons turbo till lättviktare. Och oftast VET man att man kommer att bli så jäkla stekt, men det gör inget, för alla andra vet det också och det är HELT OK.

Adrenalinet skjuter iallafall. Gasen går i botten och man håller i sig för glada livet.

Fick mitt livs första framhjulslyft på strippen. Fy fan vilken resa !

Riktigt kul att se :tummenupp , tyvärr fick du med de två starter jag misslyckades totalt :huvet

Ajdå... trist.
Kanske blir bättre nästa gång :)

Last edited:

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
vid 12:42 kommer den in en kille i bild på bakhjulet.
Vad är det som händer där egentligen? Får han vattenplaning?

Last edited:

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
trevligt

bra filmat :tummenupp

kul o se hur dum man ser ut live :D :D

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Finns det något liknade för oss i här nere i söder?? Hade ju varit kanon :tummenupp

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Jag har gått och vart avundsjuk på er Stockholmare sen jag såg förra filmen! Håller på och tanka den senaste nu och jag misstänker att jag kommer bli gröön av avund även denna gång. :huvet

Hoppas att ni piloter som är där och får gasa visar stor uppskattning mot arrangörerna!

Edit: Har sett filmen nu :tummenupp (Saknade lite stunt) Äre bara Helios som filmar?

Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Sen när kallas (drag-)racing för "street"? Hur gör man ett verb av det? "Hej, vill du streeta mot mig? Jag streetade igår och vann varje ... ööh... street..?"?

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag har gått och vart avundsjuk på er Stockholmare sen jag såg förra filmen! Håller på och tanka den senaste nu och jag misstänker att jag kommer bli gröön av avund även denna gång. :huvet

Hoppas att ni piloter som är där och får gasa visar stor uppskattning mot arrangörerna!

Edit: Har sett filmen nu :tummenupp (Saknade lite stunt) Äre bara Helios som filmar?

Är det så bara det?? ;) (förstår vad du menar (hoppas jag))

Ber om ursäkt för att det inte blev någon stuntare med denna gång. Jag såg någon kamera kring stuntarna så jag antog faktiskt att någon höll på med en film åt dom. Skall försöka få med mer stunt nästa gång och samtidigt hinna köra lite :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Är det så bara det?? ;) (förstår vad du menar (hoppas jag))

Ber om ursäkt för att det inte blev någon stuntare med denna gång. Jag såg någon kamera kring stuntarna så jag antog faktiskt att någon höll på med en film åt dom. Skall försöka få med mer stunt nästa gång och samtidigt hinna köra lite :tummenupp

Ja, du förstår precis vad jag menar! :tummenupp :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest

:rolleyes: :huvet

Brukar du vara med och köra föresten?
Kan inte komma på att jag sett någon dominator där. Men det är ju så mycket hojar så jag kan ha missat det.

Där har du svaret!

Last edited:

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki

Där har du svaret!

Gosh... missade det. Sorry. :huvet

Och om man får framtidsskåda så hoppas man ju att dom här tillställningarna ger framgång hos både motorcyklister och myndigheter.

249 anmälda piloter på en kväll talar ändå sitt tydliga språk:
Vi (motorcyklister) vill ha det här !
Helst en permanent lösning !

Dessutom verkar det fortfarande ramla in folk som precis hört talas om tillställningen trots att det hållit på hela säsongen. Så jag tror det kan bli ännu fler dom återstående tillfällena om vädret är bra.

Så, man hoppas ju på en permanent lösning, samt att andra mc-klubbar i andra regioner i landet tillsammans med representanter för polis, vägverk etc kan komma fram med förslag. Men det där kanske samverkansgruppen redan jobbar på så jag vill inte spekulera i det.

Jag har personligen släkt och familj i flera delar av landet och skulle gärna se liknande tillställningar på fler ställen när man reser omkring.

Halv-öde flygplatser finns det väl lite överallt. Nedlagda flygflottiljer etc. (ren spekulation dock).

Samverkansgruppen gör ett ofantligt bra jobb, och dom kan inte tackas nog.
Mitt bidrag är att försöka filma och visa så folk får se.
Finns även ett gäng fotografer som bidrar med ypperliga bilder.

:tummenupp

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Kul att se att så många är intresserade!
Hade jag lätt också varit om det hade funnits något liknande i närheten av mig.

Bra med pulver i Guldvingen tycker jag, fick till ett par bra starter där, sen var det någon hoj typ 16 min in i filmen som spann hela vägen nästan, var det GPZ:an med turbo det månntro? :va

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...