Duktiga IT-konsulter sökes!

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Saxat från hemsidan:

Till oss kommer du som har lång praktisk erfarenhet av systemutveckling i komplexa miljöer. Här finns det gott om utrymme för kreativitet och individualitet.

I botten är du civilingenjör med datainriktning eller motsvarande. Medarbetarnas kompetens är avgörande för oss och våra kunder. Vi har som aktiv målsättning att vara det företag som de bästa konsulterna söker sig till. Det gör vi genom:

* Förmånliga anställningsvillkor
* Kompetensutveckling
* Avkopplande företagsaktiviteter
* En företagskultur där vi är raka och tydliga

Vi växer sakta, genom en försiktig organisk tillväxt, för att försäkra oss om den höga kvaliteten hos våra konsulter.


--------------------------------------------------------------

Har du minst tre års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling?

Kan du minst två eller fler av följande programspråk?

* C (bland annat realtidsprogrammering med OSE i botten)
* Perl
* Java
* C++
* Python
* ...eller något som inte finns med i listan?

Kan du arbeta obehindrat i följande miljöer?

* Microsoft Windows
* Unix/Linux

Känner du möjligtvis till något om...

* ClearCase
* Eclipse
* J2EE
* JBoss
* SQL
* XML
* LDAP

...? (Inte jätteviktigt, men bra om du känner till något av det.)

Vi är i dagsläget ca 20 anställda och svarar du, tjej som kille, ja på frågorna ovan kan du kanske bli en i gänget!

Vi finns i Malmö/Lund-regionen.

Känner du att det skulle vara intressant så skicka ett PM till mig med lite information om din bakgrund, så hör jag av mig till dig.



För övrigt hoppas jag det blir fler hojdagar för oss alla innan hösten hinner göra sitt intåg! :tummenupp Och tänk på att om du bor lite längre norrut, då är det ju perfekt att flytta hit med tanke på vår långa hojsäsong. :)
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...eller så googlar man efter:
"Till oss kommer du som har lång praktisk erfarenhet av systemutveckling i komplexa miljöer"
..och ser var man hamnar! :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
...eller så googlar man efter:
"Till oss kommer du som har lång praktisk erfarenhet av systemutveckling i komplexa miljöer"
..och ser var man hamnar! :)

Du ligger redan bra till för en anställning. :D

Provade det själv, att Googla det. Verkar som om det mer eller mindre är en standardmening som används av alla IT-företag i hela Sverige. :)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
0110001001101001011101000110110101101001011011100
1100101001011100111001101100101 :va

:rolleyes:
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Du ligger redan bra till för en anställning. :D

Provade det själv, att Googla det. Verkar som om det mer eller mindre är en standardmening som används av alla IT-företag i hela Sverige. :)

Vad tror du om mig, att döma av vad du kan hitta under länken i min profil? Jag har för närvarande uppdrag, men att jaga lite skadar ju inte..
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
0110001001101001011101000110110101101001011011100
1100101001011100111001101100101 :va

:rolleyes:

Ja, då har du hittat rätt. :)

...men jag är allergisk mot tre språk, C, C++ och skånska så jag är nog rökt ändå! :) :tungan

Då kan jag med andra ord skicka dig direkt till /dev/null? :)

Vi har faktiskt en stockholmare som förirrat sig ner hit då hans fru är från Skåne...

Vad tror du om mig, att döma av vad du kan hitta under länken i min profil? Jag har för närvarande uppdrag, men att jaga lite skadar ju inte..

Det låter intressant, ditt CV! Om du vill kan jag maila det vidare till personerna på företaget som har hand om rekryteringarna?
 
Last edited:

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
...men jag är allergisk mot tre språk, C, C++ och skånska så jag är nog rökt ändå! :) :tungan


Äsch, C och C++ är utmärkta språk om man inte är helt insnöad på MS och dess produkter. Det är färre färre männniskor som idag verkligen kan koda, allt för många blir låsta till olika utvecklingsmiljöer.



Palle71; skrev:

Har du minst tre års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling?

Kan du minst två eller fler av följande programspråk?

* C (bland annat realtidsprogrammering med OSE i botten)
* Perl
* Java
* C++
* Python
* ...eller något som inte finns med i listan?

Kan du arbeta obehindrat i följande miljöer?

* Microsoft Windows
* Unix/Linux

Känner du möjligtvis till något om...

* ClearCase
* Eclipse
* J2EE
* JBoss
* SQL
* XML
* LDAP

Jag är mycket duktig på Perl, Java, C++, PHP osv. Har använt mig av både produkter från MS och GNU/Linux i flertalet år.

Tråkigt nog så har jag inte dokumenterade arbetslivserfarenhet som sytemutvecklare men det finns säkert andra som kan ha stor nytta av mina kunskaper.

Att idag hitta en arbetslös systemutvecklare med minst 3års erfarenhet som är arbetslös är inte det lättaste.
 
Last edited:

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
Jo, det är säkert väldigt bra språk till rätt användningsområde. Däremot kan jag ibland få samma vibbar av C-folk som av alla webbare som "kodar allt i notepad"... :)

Ofta är det just dessa människor som har djupast förståelse för att knacka kod.
Dom har inte lärt sig något verktyg utan har lärt sig språket i första hand. Jag vet många skräckexempel på systemutvecklare från skoltiden som inte kan skriva en enda rad kod utan tex. VisualStudio Express eller liknande.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ofta är det just dessa människor som har djupast förståelse för att knacka kod.
Dom har inte lärt sig något verktyg utan har lärt sig språket i första hand. Jag vet många skräckexempel på systemutvecklare från skoltiden som inte kan skriva en enda rad kod utan tex. VisualStudio Express eller liknande.

Det är väl som med de flesta andra yrken? Vet man vad man sysslar med och kan sin sak, då underlättas arbetet av ett bra verktyg. Däremot så är man nog illa ute ifall man är låst till en speciell hammare från en viss tillverkare och utan just den hammaren kan man inte slå i en spik.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ofta är det just dessa människor som har djupast förståelse för att knacka kod.
Dom har inte lärt sig något verktyg utan har lärt sig språket i första hand. Jag vet många skräckexempel på systemutvecklare från skoltiden som inte kan skriva en enda rad kod utan tex. VisualStudio Express eller liknande.

Jo, jag vet vad du menar. Jag har jobbat mest med webbutveckling så jag sympatiserar iofs en del med de notepadortodoxa.. Jag skriver själv väldigt mycket i textpad/notepad.

Däremot kan den där viljan att vara "rättrogen" och hardcore bli lite tramsig ibland..

Självklart bör man förstå och behärska det som sker bakom kulliserna men jag ser inga fel i att använda verktyg som underlättar arbetet. Sen beror det självfallet väldigt mycket på vad det är för applikation man utvecklar. Bygger man ett enkelt orderhanteringssystem där det enda kritiska är att man kontrollerar teckenlängden i adresser och personnummer är ju VisualStudio väldigt praktiskt medan jag gärna ser att de som programmerar styr & kontrollsystem för våra kärnkraftverk har lite bättre kontroll över den kod som genereras....
 

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
Jo, jag vet vad du menar. Jag har jobbat mest med webbutveckling så jag sympatiserar iofs en del med de notepadortodoxa.. Jag skriver själv väldigt mycket i textpad/notepad.

Däremot kan den där viljan att vara "rättrogen" och hardcore bli lite tramsig ibland..

Absolut, det får inte gå till överdrift.


Självklart bör man förstå och behärska det som sker bakom kulliserna men jag ser inga fel i att använda verktyg som underlättar arbetet.

Det finns förstås många fördelar också med dessa hjälpvertyg. En nackdel som jag skrev om ovan är att dessa verktyg gör att användaren förlorar mycket av kunskapen kring själva språket. Jag har sett exempel där en kodare har suttit 1 helt år bara med Visual Studio och sedan när denna började arbeta för ett annat företag så användes inte dessa verktyg. Personen i fråga vart helt knäckt ha han knappt kunde producera något alls i det andra verktyget.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bla bla...

"Däremot så är man nog illa ute ifall man är låst till en speciell hammare från en viss tillverkare och utan just den hammaren kan man inte slå i en spik."

Nu kan jag knappt skilja på en pc och en Fiat Punto.. Men jag jobbar nära de små liven. Min syn på att vara duktig på att "jobba i komplexa miljöer" är att kunna vara helt utan hammare, men ha träskor och använda en sån när det krävs.. Funktion är vackert!

Något som däremot slagit mig genom åren är det genomgående temat gällande utvecklare att de ofta använder frasen "nej, det GÅR inte", för att efter några dagar lämna att pm där de "kanske hittat en lösning". Sen är man på banan igen.. Jag vet inte om man ska bli imponerad eller less på fanskapen för att de är så jefla pessimistiska hela tiden.. När man redan försökt styra undan en besviken kund med ett specifikt problem så blir det en sån snurr nr man helt plötsligt (gång på gång) "hittat en lösning trots allt".

Vaffan.. Ni är ju duktiga, bara gör det liksom!
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag är mycket duktig på Perl, Java, C++, PHP osv. Har använt mig av både produkter från MS och GNU/Linux i flertalet år.

Tråkigt nog så har jag inte dokumenterade arbetslivserfarenhet som sytemutvecklare men det finns säkert andra som kan ha stor nytta av mina kunskaper.

Att idag hitta en arbetslös systemutvecklare med minst 3års erfarenhet som är arbetslös är inte det lättaste.

Håller med dig, att det inte är det lättaste att hitta någon med lång erfarenhet som dessutom är arbetslös. Den enda chansen idag verkar vara att locka över någon som redan har anställning.

Vill du kan du skriva ihop ett CV, med din bakgrund, så som utbildning och vad du kan. Har du kanske arbetat i något "open source"-projekt? Har du kodat några skoj program du kan visa upp som arbetsexempel?

Om du har rätt kunskaper och kan visa att du har dem på något sätt, så finns det kanske en chans ändå? Det är ju ungefär som att vinna på Lotto: Man måste först och främst köpa en lott för att vara med i spelet. :)

Är du intresserad så är det bara att skicka ett PM till mig...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu kan jag knappt skilja på en pc och en Fiat Punto.. Men jag jobbar nära de små liven. Min syn på att vara duktig på att "jobba i komplexa miljöer" är att kunna vara helt utan hammare, men ha träskor och använda en sån när det krävs.. Funktion är vackert!

Man tar vad man har och gör det bästa av det.

Något som däremot slagit mig genom åren är det genomgående temat gällande utvecklare att de ofta använder frasen "nej, det GÅR inte", för att efter några dagar lämna att pm där de "kanske hittat en lösning". Sen är man på banan igen.. Jag vet inte om man ska bli imponerad eller less på fanskapen för att de är så jefla pessimistiska hela tiden.. När man redan försökt styra undan en besviken kund med ett specifikt problem så blir det en sån snurr nr man helt plötsligt (gång på gång) "hittat en lösning trots allt".

Vaffan.. Ni är ju duktiga, bara gör det liksom!

Vet inte vilket som är bäst: Att säga att man fixar det och så visar det sig att det skulle ta tjugo år att göra det, eller att säga att det inte går, för att sedan gå och grunna på det och komma på att det faktiskt skulle gå? :)

Det finns ju för övrigt saker som datorer inte kan lösa inom en rimlig tid, som en människa kan lösa någorlunda snabbt.

Människor är fortfarande bäst! :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Vet inte vilket som är bäst: Att säga att man fixar det och så visar det sig att det skulle ta tjugo år att göra det, eller att säga att det inte går, för att sedan gå och grunna på det och komma på att det faktiskt skulle gå? :)

Det bästa är att säga att det är möjligt, men att man måste ändra massa annat och komma över några bryggor (vilket oftast är fallet) och fråga hur mkt det är värt att få fram en approximativ offert!

In the end of the day så är det kunden som ska betala och säljaren som ska få igenom det.. Att just den kommunikationsbristen i allmänhet ligger i säljarens frågeställning är en annan sak.. Men det är likväl så åtminstone jag upplever hela situationen.

Nu har jag fan stulit tråden till OT.. Förlåt..

Lycka till med rekryteringen
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top