Startar en ny tråd med endast skrivelsen och för att skriva in sitt namn på den.
Skrivelsen.
Mitt namn är Ingela Engström och är förare i Sport Production. Intresset för denna klass var stort innan årets säsong drog igång. Tyvärr så meddelades det att A-förare inte längre skulle tillåtas i klassen. Besvikelsen var stor då många redan hade planerat att köra i klassen under 2007.
Säsongen är snart slut och klassen har haft minimalt deltagande till varje race. Som mest under säsongen har vi varit 16 stycken. I dom andra tävlingarna mellan 10 och 13 förare. För att inte klassen ska försvinna helt skulle jag och flera andra förare i klassen, samt A-förare som är intresserade av att köra, öppna upp klassen för alla.
Kan fartskillnaden bli ett problem?
Som det är just nu då endast B-förare kör i klassen är skillnaderna stora. I vissa fall kan det skilja över 20 sekunder per varv. Det handlar om ömsesidig respekt. Battle of the Twins (BOTT) är ett exempel på att det funkar. Där A-förare samsas med B-förare på banan. Varvningar blir det alltid men så länge blåflaggorna syns så är det inget problem att lämna plats, riskerna minimeras. Motorcyklarna som körs är effektsvaga och fartskillnaderna blir på så sätt inte lika stora. 125 junior har samma dilemma där vissa förare har utvecklats och kör ett snabbt tempo jämfört med en del andra förare. Så oavsett vad det står på licensen så kan det fortfarande bli stora fartskillnader.
Jag tycker att det ska finnas en budgetklass för alla. Där farten och riskerna inte är så stora. En klass som är billig och rolig att köra i. Där gemenskapen är stor och alla ställer upp för alla. Bara för att man är A-förare behöver det inte betyda att man vill köra i klasser där både farten, riskerna och budgeten är mycket högre.
Jag hoppas och tror att A-förare i klassen gör att tiderna överlag sänks. Man får möjlighet att ta rygg på snabbare förare, studera spårval med mera för att själv bli en bättre förare. Jag tror även att A-förare har mer rutin än en B-förare och att omkörningarna kan på så sätt göras säkert även fast det skiljer en del i hastighet.
Då reglementet är lite otydligt vet jag att det efterfrågas en lista som specificerar olika motorcykelmärken som det är tillåtet att köra med i klassen. För att undvika missförstånd.
För klassens överlevnad önskar jag att ni funderar över ert beslut och bestämmer att öppna upp klassen för både A och B-förare.
Saker som vi vill ändra på till 2008.
* Öppna upp klassen för alla. A + B-förare.
* Specifikation på vilka motorcyklar som får köras med.
* Däck som är tillåtna ska skrivas in i reglementet
Förklaring till nedan.
Däck: Skriv vilka däck som ni vill ska vara godkända enligt reglementet
Specifikation motorcyklar: Ja eller nej för att det ska finnas en lista med vilka hojar som är godkända att köra med.
Godkänd licens: Vilken licens ska det vara godkänt att köra med, A och B eller endast B.
Namnpåskrift.
Namn: Ingela Engström
Licensnr: 830925
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
Skrivelsen.
Mitt namn är Ingela Engström och är förare i Sport Production. Intresset för denna klass var stort innan årets säsong drog igång. Tyvärr så meddelades det att A-förare inte längre skulle tillåtas i klassen. Besvikelsen var stor då många redan hade planerat att köra i klassen under 2007.
Säsongen är snart slut och klassen har haft minimalt deltagande till varje race. Som mest under säsongen har vi varit 16 stycken. I dom andra tävlingarna mellan 10 och 13 förare. För att inte klassen ska försvinna helt skulle jag och flera andra förare i klassen, samt A-förare som är intresserade av att köra, öppna upp klassen för alla.
Kan fartskillnaden bli ett problem?
Som det är just nu då endast B-förare kör i klassen är skillnaderna stora. I vissa fall kan det skilja över 20 sekunder per varv. Det handlar om ömsesidig respekt. Battle of the Twins (BOTT) är ett exempel på att det funkar. Där A-förare samsas med B-förare på banan. Varvningar blir det alltid men så länge blåflaggorna syns så är det inget problem att lämna plats, riskerna minimeras. Motorcyklarna som körs är effektsvaga och fartskillnaderna blir på så sätt inte lika stora. 125 junior har samma dilemma där vissa förare har utvecklats och kör ett snabbt tempo jämfört med en del andra förare. Så oavsett vad det står på licensen så kan det fortfarande bli stora fartskillnader.
Jag tycker att det ska finnas en budgetklass för alla. Där farten och riskerna inte är så stora. En klass som är billig och rolig att köra i. Där gemenskapen är stor och alla ställer upp för alla. Bara för att man är A-förare behöver det inte betyda att man vill köra i klasser där både farten, riskerna och budgeten är mycket högre.
Jag hoppas och tror att A-förare i klassen gör att tiderna överlag sänks. Man får möjlighet att ta rygg på snabbare förare, studera spårval med mera för att själv bli en bättre förare. Jag tror även att A-förare har mer rutin än en B-förare och att omkörningarna kan på så sätt göras säkert även fast det skiljer en del i hastighet.
Då reglementet är lite otydligt vet jag att det efterfrågas en lista som specificerar olika motorcykelmärken som det är tillåtet att köra med i klassen. För att undvika missförstånd.
För klassens överlevnad önskar jag att ni funderar över ert beslut och bestämmer att öppna upp klassen för både A och B-förare.
Saker som vi vill ändra på till 2008.
* Öppna upp klassen för alla. A + B-förare.
* Specifikation på vilka motorcyklar som får köras med.
* Däck som är tillåtna ska skrivas in i reglementet
Förklaring till nedan.
Däck: Skriv vilka däck som ni vill ska vara godkända enligt reglementet
Specifikation motorcyklar: Ja eller nej för att det ska finnas en lista med vilka hojar som är godkända att köra med.
Godkänd licens: Vilken licens ska det vara godkänt att köra med, A och B eller endast B.
Namnpåskrift.
Namn: Ingela Engström
Licensnr: 830925
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
Last edited: